Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett går tregt

Anbefalte innlegg

Har Telenor ADSL delt over to PC-er. KaZaA og DC står på som regel hele tiden. Etter en liten stund så går det bare tregere og tregere. Hvis jeg kobler fra, og kobler til igjen går hastigheten opp til normalt - før den igjen synker kraftig. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvorfor, men den begrensningen som man kan sette på uploads i kazaa har en tendens til å opphøre innimellom. har funnet ut at det kan lønne seg å starte kazaa manuelt, sjekke om begrensningene fungerer, dersom de ikke gjør det, lukker kazaa HELT og starter kazaa på nytt

Lenke til kommentar

liten rettelse til mitt forrige innlegg, før du lukker kazaa HELT ved feil opplastingshastigheter bør du disable sharing with other kazaa members. Husk å enable den igjen etter at du har gått inn på nytt :smile: eller detter hele nettverket ned... Dette løste mitt problem som var nærmest identisk.

P.S. Det hadde vært interesseant å vite hvilken ISP du bruker, det kan virke som UPC har kun halv duplex. Problemet med lav hastighet ned ved høy hastighet opp ser ikke ut til å være like stort hos telenor og andre

Lenke til kommentar

Kazaa er en Gnutella variant - disse er trege i seg selv. Prøv andre p2p programmer feks Filetopia eller eDonkey2000. Disse programmene bruker ikke Gnutellas nett. Ulempen er at det finnes færre brukere der ute men fordelen er mye mye høyere hastigheter.

Store filer finnes og kan lastes ned (nesten)uten problemer ,les: filmer.

Anbefalles på det aller sterkeste...

Og en viktig ting til - del med alle, da går det raskere for alle andre uten å presse de store kildene for mye.

Lenke til kommentar

KaZaA er ikke en Gnutella-variant. Det bruker et eget nettverk, kalt FastTrack.

Dette nettverket blir/ble brukt av Morpheus & Grokster. Nå har riktignok Morpheus gått over til Gnutella.

KaZaA's FastTrack-nettverk fungerer ganske så greit, personlig har jeg ingen problemer med å oppnå hastigheter på rundt 300kbyte/sec.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 09:14, askt skrev:

KaZaA er ikke en Gnutella-variant. Det bruker et eget nettverk, kalt FastTrack.

Dette nettverket blir/ble brukt av Morpheus & Grokster. Nå har riktignok Morpheus gått over til Gnutella.

KaZaA's FastTrack-nettverk fungerer ganske så greit, personlig har jeg ingen problemer med å oppnå hastigheter på rundt 300kbyte/sec.

Åssen linje har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...