schmelck.no Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Sitter hos faren min som akkurat har fått seg bredbånd, men jeg har litt problemer nettverkskortet. I enhetsbehandling så finner jeg ikke kortet, har prøvd med å intsallere ny hardware osv... Men ME finner ikke kortet! Rett etter BIOS så står det de forskjellige kortetene som er installert og deres IRQ... Men der er IKKE nettverkskortet! Sist gang jeg var her så funket kortet, og når jeg kobler det tl Tiscali ADSL boksen så lyser det grønt både på boksen og på nettverkskortet. Har prøvd å sette det i en PCI slot som jeg vet funker... Ingenting skjer... Er ganske sikker på at jeg må kjøpe nytt, men hvordan kan det bare bli ødelagt sånn uten videre? Noen som har ideer om noe jeg kan ha oversett? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Noen som har ideer om noe jeg kan ha oversett? Den vanligste årsaken til slike plager er at man ikke har presset kortet langt nok ned i sokkelen. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Kan være at det har blitt ødelagt av for eks lynnedslag.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Gjør som agvg sier, legg vekta di på det. (Men ikke bruk like mye vekt som noen brukte rett etter jul ) Edit: Det var ETTER jul Endret 21. februar 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 takk takk... trodde også at det kunne være at den ikke satt langt nok inni, men det var det ikke... Prøvde det flere ganger og jeg så at det satt så langt inn som det gikk ann... Kjøpte meg akkurat et nytt nettverkskort på elkjøp for 200kr men nå funker det ihvertfall! Det rare synes jeg er at lyset bak på netteverkskortet lyste grønt... jaja, nå funker det! takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå