J.A. Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Det aktuelle: Hovedkort: Sy,K7V Dragon plus (KT266A) + PixelView Geforce2 MX 400 = Trøbbel? Maskinen piper 2 ganger under oppstart!! Hovekortet og grafikkkortet er nytt. Rambrikkene er også nye. HD er formatert. Bios finner HD og DVD spiller og angir korrekte spesifikasjoner. Vi får ikke installert OS (verken Win98 eller WinMe) Installasjoen kommer et stykke for så å stoppe helt opp, varierer fra gang til gang hvor langt installasjonen kommer. Da en hadde Creative TNT 32 mb i gikk det greit. Problemet er at TNT kortet er solgt, så nå sitter vi her med Athlon 1500 XP, nytt hoved og grafikkort, men uten å få isntallert OS. Ka svarte gjør vi? Er detta et grafikkortproblem?? Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei Sett i det gamle skjermkortet sånn at du får installert et os, deretter går du inn på http://www.viaarena.com og lastar og installerar ned deira 4in1 drivarar. Skift skjermkort og sjå ka som skjer. Desse drivarane er til brikkesettet (VIA) på hovudkortet og hjelper til med å løyse bl.a samarbeidsproblem mellom skjermkort og hovedkort. Det er ikkje sikkert dette er løysinga, men det burde hjelpe....:smile: Lykke til! Ole Lenke til kommentar
i-am Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Selg grafikkortet og kjøp deg nytt :smile: Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Blir å råde han som har dette oppsettet om å bytte grafikk-kortet. Vi kommer ingen vei. Det er jo forbaska att HK og detta kortet ikke går sammen. Man har jo ikke alltid et anna grafikk-kort liggende når en må reinstallere OS i ny og ne. Burde være unødvendig. Multicom som solgte både HK og grafikk-kortet burde kanskje visst at desse to korta ikke gikk sammen. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hvordan vet du at det er grafikk kortet som er feil? Feilen kan like godt ligge i hovedkort eller minnet. (Jeg holder en knapp på minnet). Ifølge den første posten din er alle disse komponentene nye. Det enkleste er å teste med et annet skjemkort og minnebrikke på din maskin, dersom du får lånt dette en eller annen plass. Dersom problemet ikke forsviner, er det fare for at det er hovedkortet som er problemet. _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-03-19 09:42 ] Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Nei, jeg skal ikke trekke forhastede konklusjoner, men oppsettet fungerte da TNT kortet var i. Innbiller meg at jeg har lest ett sted at når maskinen starter opp skal den kun gi fra seg lyd en gang. Her får vi 2 eller 3 pip. Rambrikkene er forøvrig også nye. Vi får prøve å kjøre en "eliminasjonsprosess" andre rambrikker og grafikkkort. Så får vi se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå