trommas Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Hva er effekten av vcore justering på skjermkortet og hvordan gjør man dette? Skulle så gjerne klart å klokke minnet mitt 5-10 mhz høyere, slik at jeg kan flashe... Endret 21. februar 2004 av trommas Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Vcore endrer spenningen på GPU'en og gjør signaleringen i GPU'en "kraftigere" og tydligere. En bieffekt er at effektutviklingen(=varmeutviklingen) øker som følge av dette. Kraftigere signalering gjør at du kan klokke den raskere før den blir ustabil. Effekten er altså: mer varme og mer overklokkbarhet av GPU'en. Så vidt jeg vet har minnet en annen spenning og dermed får du ikke overklokket minnet mer om du øker spenningen på GPU. Hvis du vil overklokke minnet mer så må du øke spenninen på minnet og ikke på GPU'en. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 tror du får klokkrt minnet lengere hvis du flasher, får mere strøm da.... bare prøv.., kn alltids flashe tilbake, eller så kan du jo sette på ram-sinks.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 tror du får klokkrt minnet lengere hvis du flasher, får mere strøm da.... bare prøv.., kn alltids flashe tilbake, eller så kan du jo sette på ram-sinks.... Man får ikke høyere spenning på minnet ved å flashe (antar det var det du mente med "strøm"). Men noen nye frimwarer har dårligere timings på minnet og klarer dermed flere MHz (som f.eks den i Geforce FX5950 i forhold til Geforce FX5900). Men da må man som sagt ha en frimware med dårligere timings .. og det er kanskje ikke så lett å få tak i til kortet ditt. Lenke til kommentar
trommas Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Ok, dette hørtes spennende ut. Jeg har et Hercules 9800 non-pro med ramsinks limt på av frabrikken. Hvilke program kan en bruke for å endre spenning på minnet (og GPU) ? Og hvordan ungår jeg å ta for hardt i ? (kunne en tempmåler fra Clas Olson gjordt susen? hva er da "normale" og maks temperaturer for GPU og minnet?) Lenke til kommentar
trommas Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Er det ingen som vet hvordan man endrer spenningen på minnet? Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette må du oppriktig talt klare å finne ut av selv. Dersom du kom deg helt hit , klarte å lage denne tråden. Da klarer du ganske sikkert også foreta et søk på forum eller google feks. Hadde du prøvd det først ............... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette må du oppriktig talt klare å finne ut av selv. Er dette en måte å ønske nye medlemmer velkommen på? Spar deg, en kan jo finne svar på alt på google og så kunne vi lagt ned forumet. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 ta et søk på kortet ditt i dette forumet http://www.xtremesystems.org/forums/forumd....php?forumid=85 Lenke til kommentar
trommas Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Beklager masingen hellandes, ville bare høre om folk hadde noe å si... Tusen takk for hjelpen Insomniac Nå skal jeg ha mye gøy med Hr. Hercules Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Dette må du oppriktig talt klare å finne ut av selv. Er dette en måte å ønske nye medlemmer velkommen på? Spar deg, en kan jo finne svar på alt på google og så kunne vi lagt ned forumet. Justering av volten på minnet burde være lett tilgjengelig for alle og enhver , gjerne via startmenyen i windows. Husmødre med hjemmepcavtale via jobben , bør ha dette som snarvei på skrivebordet , gjerne like ved minesveiper og kabal. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Synes nå innleggene til hellandes her er litt over grensen usaklig. Hva er vitsen med et forum dersom alle bare skal skal svare 'Finn det ut sjæl' Wish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå