Gå til innhold

Fedora - får ikke logget på

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle la Fedora få sjansen på PCen min. Jeg har aldri satt mine bein i Linux, så jeg fulgte kokeboka helt da jeg installerte.

Problemet er at jeg ikke får logget på i det hele tatt. Får følgende feilmelding:

Din sesjon varte mindre enn 10 sekunder. Det kan være problemer med installasjonen eller være tom for diskplass. Vis detaljer(~/.xsession-errors filen)

/etc/x11/gdm/PreSession/Default:

Registering your session with wtmp og utmp

running: /usr/bin/x11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "lars"

Maskinvaren er en P3 500 med 384 MB RAM. Installerte på en 10 GB disk jeg ikke brukte for øyeblikket. Jeg lot Disk Druid ta seg av partisjonering og formatering.

Jeg søkte litt og det kan hende disse linkene (her, her, her og her) kan gi relevant informasjon, men jeg skjønte ikke så mye.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
X er ikke konfigurert skikkelig.

Hvaskags skjermkort har du?

har du mulighet for å poste filen /etc/X11/XF86Config her?

(Eller er det XF86Config-4 på fedora?)

Nå fant jeg /etc/X11-katalogen. Men den XF86config-fila var rimlig stor. Er det noen måte å få den over til windows på? Diskett? Eller er den en spesiell seksjon som er relevant?

Jeg så at skjermkortet mitt var nevnt i den.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
X er ikke konfigurert skikkelig.

Hvaskags skjermkort har du?

har du mulighet for å poste filen /etc/X11/XF86Config her?

(Eller er det XF86Config-4 på fedora?)

Nå fant jeg /etc/X11-katalogen. Men den XF86config-fila var rimlig stor. Er det noen måte å få den over til windows på? Diskett? Eller er den en spesiell seksjon som er relevant?

Jeg så at skjermkortet mitt var nevnt i den.

Letteste er kanskje å kopiere den over på en annen maskin(ftp, scp, mail el.) Ellers kan du mounte opp en windows partisjon og legge den over der. Du kan kopiere den til diskett(mtools).

Eller du kan laste ned explore2fs og hente den ut fra windows...

Mange muligheter serru ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...