Veritæs Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 har lyst til å kutte strømledningen til vifta. Aner ikke om kortet vil blir for varmt da det er et crucial radeon 9100 kort. for more info sjekk profil Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 du kan jo skifte ut løsningen med en passiv... Men tror ikke du bør fjerne viften, prøvde på en gammel pentium for litt siden og fant ut at selv om viften er liten så hjelper den godt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Radeon 9100 kommer ofte i orginal-utgaver uten kjølevifte. Prøv å koble ut pluggen til vifta og følg litt med temperaturen med fingrene et kvarters tid med 3DMark så kjenner du sikkert om det blir for varmt. (Hvis du ikke klarer å holde fingeren på kjøreribba i over et sekund så er det for varmt) Hvis det er for varmt så kan du skifte kjøleløsningen ut med f.eks en gammel pentium-kjølerribbe uten vifte. (det har jeg gjort på mitt Radeon 9100) Lenke til kommentar
guge Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg hadde et skjermkort som ikke ville starte hvis det ikke kjørte vifte. Den hadde en turtallssensor i vifta og tre ledere i viftekontakten. Hvis du klipper en vifteledning med tre ledere bør du være forberedt på å kanskje måtte koble den på igjen. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har limt fast med ArcticAlumina en Zalman-ribbe på mitt 8500LE. Fungerer bra, men tar selvfølgelig stor plass. Om kortet har monteringshull er det vel mulig å tilpasse en ZM-NB32J eller ZM-NB47J. Lenke til kommentar
mago Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 å kutte ut vifta HELT er er dårlig løsning, kobl på en motstand på ledningen for å redusere volten. For å redusere hastigheten på vifta sjekk først hva volt den får under drift, deretter gå til et elektro verksted og forklar din plan. så hjelper han deg med rette motstand. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) å kutte ut vifta HELT er er dårlig løsning ... Hvorfor det? Radeon 9100 selges jo ofte HELT uten vifte. Det kommer selvfølgelig an på hvor stor kjøleribba er og hvor bra luftstrømning han har i kabinettet, men det er i hvertfall verd et godt forsøk. (de kommer jo som sagt orginalt helt uten vifte så det kan jo ikke være så farlig å prøve ut) Endret 21. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 å kutte ut vifta HELT er er dårlig løsning ... Hvorfor det? Radeon 9100 selges jo ofte HELT uten vifte. Det kommer selvfølgelig an på hvor stor kjøleribba er og hvor bra luftstrømning han har i kabinettet, men det er i hvertfall verd et godt forsøk. (de kommer jo som sagt orginalt helt uten vifte så det kan jo ikke være så farlig å prøve ut) Det er jo flere faktorer man må ta hensyn til, som du har nevnt størrelse på ribbe (den pleier å ha ett hull til viften) og luftgjennomstrømning Men man må også ta hensyn til hvor mange watt kjernen gir fra seg (de nye er nok basert på en forbedret kjerne eller noe) Det beste forslaget hittil er å skru av viften og kjenne om området rundt kjernen blir varmt, er det for varmt kan du prøve å gjøre som en annen har nevnt. Senke spenningen slik at viften går saktere. Dette kan være en brukbar løsning, men det beste er jo å kjøpe en kjøleribbe og skifte ut den gamle. Lenke til kommentar
mago Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Det er en dårlig løsning å kutte vifta ut helt da 9100 korta MED vifte har dårligere passiv kjøling enn korta UTEN vifte. Endret 21. februar 2004 av mago Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Riktig mago, er det vifte på kortet du kjøper bør du ikke fjerne viften. Men det går uten til vanlig bruk, men ikke om du spiller. Tok av min vifte på mitt gamle GF2 ultra 64MB kortet mitt, men det blir sinnsykt varmt selv om eg ikke spiller. Satte på nye vifte med turtalls regulator, 5v og lydløs. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Kjetil Lura: GF2 Ultra var jo et High-end kort som var kjent for å være det varmeste på markedet en stund.. Ikke rart det blir varmt uten vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå