LarsFromasj Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hepp... Jeg skal handle noen nye PC deler, og deriblant vifter tror jeg. PC'en min bråker som et uvær nå, noe jeg er rimelig lei av. Hver gang jeg skal se på TV må jeg skru av PC'en hvis jeg skal ha på normal lydstyrke. Uansett, jeg har en AMD Thunderbird 1400mHz, og vurderer ny CPU kjøler, også må jeg ha ny PSU til kabinettet. VIl da prøve å få tak i noe som ikke bråker så mye, samt en chipset kjøler som ikke bråker så mye. Jeg er ikke så inn i dette, så hva anbefaler dere? Helst ikke helt ville priser... men alt tas i mot med takk. På forhånd takk... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 * Kabinettet Aopen H600B er kjent for å ha en ekstremt stillegående og kraftig PSU. Prisen er heller ikke så gal: 750-850 kr. * Cpu-kjøleren "Thermaltake Venus Silent Boost K7" har jeg hørt mye bra om. Den er ikke den aller beste, men prisen er i hvertfall fornuftig, lydnivået og effektiviteten er meget bra. Hvis du virkelig vil ha det superstille og kan betalte over 400kr for en slik så er absolutt Zalman CNPS7000A-Cu å anbefale. Den er veldig effektiv samtidig som veldig lydløs.. Sikkert verd de 150 kronene i mellomlegg selv om det høres mye ut. * Jeg vet ikke om du vil ha kabinettvifter også, men Papst-vifter har ord på seg for å være greie. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Takk takk... Tror jeg går for den CPU vifta der ja... Fant også en strømforsyning på komplett.no, 400W og 12 - 17dB. Hørtes grei ut den da, og hvertfall til en sum på 304,- (uten moms). Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Fant også en strømforsyning på komplett.no, 400W og 12 - 17dB. Hørtes grei ut den da, og hvertfall til en sum på 304,- (uten moms). Q-tech?????? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Fant også en strømforsyning på komplett.no, 400W og 12 - 17dB. Hørtes grei ut den da, og hvertfall til en sum på 304,- (uten moms). Q-tech?????? Har du noe mot Q-tech? Kansje ikke de mest stille, men sviver gjør de. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har du noe mot Q-tech? Kansje ikke de mest stille, men sviver gjør de. De er litt bråkete ja, men det værste er at de ikke klarer å holde stabile spenninger. Dvs. de funker fint til lite strømkrevende oppsett, men tråler ikke kraft-PC'er. Da blir PC'n ustabil og i PSU'en kan få en tidlig død. Q-tech er altså sterkt å fraråde. Sats heller på noe som er stabilt og stillegående. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hold deg langt unna Q-tek, jeg snakker av erfaringer Lenke til kommentar
MuD Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hold deg langt unna Q-tek, jeg snakker av erfaringer samme her... hadde det før... noe dritt, hadde ein qtec 350w og ein Western Digital 120gb før men den sluttet og funger på grunn av Ustabil strøm . så eg byttet til 360w chiftec, super psu, med stillegående vifte Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Han snakker ikke om en Q-teq PSU men en NorthQ. Den er på 400w og koster bare 300kr. jeg vet ikke om denne greier og holde stabile spenninger og jeg tviler på det North Q Endret 21. februar 2004 av Lurre Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Man bør ikke undervurdere PSU, tro meg. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Forslag til andre PSU'er da? Helst så stillegående som mulig, men til en fornuftig pris helst... Forresten, sånne støydempede drevrammer til harddsiker, er det no vits i det hele tatt? Merker man forskjell? Skal prøve å redusere støyen der det er mulig. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Forslag til andre PSU'er da?Helst så stillegående som mulig, men til en fornuftig pris helst... Forresten, sånne støydempede drevrammer til harddsiker, er det no vits i det hele tatt? Merker man forskjell? Skal prøve å redusere støyen der det er mulig. enermax Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Forslag til andre PSU'er da?Helst så stillegående som mulig, men til en fornuftig pris helst... Forresten, sånne støydempede drevrammer til harddsiker, er det no vits i det hele tatt? Merker man forskjell? Skal prøve å redusere støyen der det er mulig. Den 350W MIST PSU'en på Microplex er bortimot helt stille, anbefales! Drevrammer med gummistrikk/klosser anbefales også! Harddiskene vibrerer og gir resonans i kabinettet (det durer) ... denne lyden forsvinner med disse gummiopphengene. Anbefales også! Til sammen er dette de to oppgraderingene som /vanligvis/ hjelper mest på støy fra maskinen. Dernest ville jeg anbefalt noen regulerbare viftekontrollere (Zalman f.eks.) så du får skrudd ned kabinett-/prosessorvifte et par hakk! Koster lite, virker bra. timtowtdi Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Har tenkt på viftestyring ja... og sammen med en Thermalright SLK900 (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK900) og en PAPST 92x92mm vifte blir det nok bra håper jeg... Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har enda et lite spørsmål... jeg har tenkt å bestille Lian Li PC7BUSB kabinettet til 945,- på microplex. Det står at dette er basert på PC61 kabinettet men at det ikke har den uttrekkbare hovedkort-skuffen. Vil det si at jeg da trenger en sidedør til PC61? Det er ingen utvendige forandringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå