Gå til innhold

støydempende matter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er iallefal fornøyd med støynivået... etter at jeg monterte mattene... det fjerner mye av vibrasjonene og tar også noe av den luftbårne støyen...

Det var også en ganske grei affære å legge disse mattene. De var selklebene brukte en hårføner til å varme disse litt for å øke bøyeligheten noe...

Du vil nok ikke bli kvitt "all" støyen men en del vil forsvinne... Jeg har i tillegg kombinert med skumgummi med puppeformede topper/bunner (3-5 cm)... Denne tar for det meste luftbåren støy...

Andre tips:

- Heng opp disk(ene) i strikkoppheng. (Jeg ble overasket over støyreduksjonen)

- Fjern grillene på luft inntaket / uttaket av kabinettet. (Har ikke gjort denne enda. Kommmer til å gjøre det når jeg får ut finger'n.)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Jeg er en av de som har kastet bort en 400-lapp på mattene fra Mist. Er ikke fornøyd. Det er mulig at jeg hadde litt for store forventninger.

Sinclair

Kunne godt tenke meg å se den 400 lappen :p

Kunne du forklare litt bedre hva som gjør du ikke er fornøyd?

Hvordan demper mattene de forskjellige lydene... Er det HD støy

som "stikker" gjennom eller er det vifte støy?

Lenke til kommentar

Både viftestøy og HD-støy slipper gjennom, men viftestøyen er verst. Føler ikke at støyen ble svakere, bare "annerledes". Det er som om støyen på en måte forsterkes fra de få åpningene som ikke er dekket av mattene, det vil i praksis si vifteåpningene.

Sinclair

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Både viftestøy og HD-støy slipper gjennom, men viftestøyen er verst. Føler ikke at støyen ble svakere, bare "annerledes". Det er som om støyen på en måte forsterkes fra de få åpningene som ikke er dekket av mattene, det vil i praksis si vifteåpningene.

Sinclair

har du fete vifter så hjelper seff ikke mattene ;)

bytt ut til silentX eller no så tenker jeg systemet blir så godt som stille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...