_dAwn_ Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 er det noe som går. kjøpe noe billig i butikk og klippe til selv? forslag til eventuelt hva en kan kjøpe? eller er det liksågreit å kjøpe det som er på nettbutikkene? Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Kunne jo prøve med noen slags dørmatter i gummi av typen de har på skoler og slikt Endret 24. februar 2004 av Ducklink Lenke til kommentar
Errae Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ta deg en tur innom Mekonomen eller BilSpectra! de har støydemping for motorer, så de skal holde (= Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Lyddempingsplate (Biltema) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 MIST sine koster skjorta, men da får du kvalitetsprodukt spesiallaget for PC Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har brukt 4mm asfaltmetter kjøpt på mekonomen ... er ikke helt sikker på størrelsen men jeg tror de er 50 X 40 cm (44,-)... Kabinettet ble tungt som F..... men det er jo ikke hver dag jeg drasser rundt med den... Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 ble det vesentlig stillere da JamesATaber? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 jeg har bestilt meg de med jernbiter i... håper de demper (= Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg er iallefal fornøyd med støynivået... etter at jeg monterte mattene... det fjerner mye av vibrasjonene og tar også noe av den luftbårne støyen... Det var også en ganske grei affære å legge disse mattene. De var selklebene brukte en hårføner til å varme disse litt for å øke bøyeligheten noe... Du vil nok ikke bli kvitt "all" støyen men en del vil forsvinne... Jeg har i tillegg kombinert med skumgummi med puppeformede topper/bunner (3-5 cm)... Denne tar for det meste luftbåren støy... Andre tips: - Heng opp disk(ene) i strikkoppheng. (Jeg ble overasket over støyreduksjonen) - Fjern grillene på luft inntaket / uttaket av kabinettet. (Har ikke gjort denne enda. Kommmer til å gjøre det når jeg får ut finger'n.) Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 hvordan festet du mattene. ikke med hva men er mattene feks helt i siden og inntill hverandre i "skjøtene"? Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ...jeg festet dem helt intill hverandre i de steder hvor det var praktisk mulig og komme til... Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvordan får du hengt de opp da? Kjøpe teip? Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg er en av de som har kastet bort en 400-lapp på mattene fra Mist. Er ikke fornøyd. Det er mulig at jeg hadde litt for store forventninger. Sinclair Lenke til kommentar
Cro Cop Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 I følge en test på ITpro skal de klare å dempe støyen med 5 db, men så høyner de varmen med 5 grader. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg er en av de som har kastet bort en 400-lapp på mattene fra Mist. Er ikke fornøyd. Det er mulig at jeg hadde litt for store forventninger. Sinclair Kunne godt tenke meg å se den 400 lappen Kunne du forklare litt bedre hva som gjør du ikke er fornøyd? Hvordan demper mattene de forskjellige lydene... Er det HD støy som "stikker" gjennom eller er det vifte støy? Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Både viftestøy og HD-støy slipper gjennom, men viftestøyen er verst. Føler ikke at støyen ble svakere, bare "annerledes". Det er som om støyen på en måte forsterkes fra de få åpningene som ikke er dekket av mattene, det vil i praksis si vifteåpningene. Sinclair Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Både viftestøy og HD-støy slipper gjennom, men viftestøyen er verst. Føler ikke at støyen ble svakere, bare "annerledes". Det er som om støyen på en måte forsterkes fra de få åpningene som ikke er dekket av mattene, det vil i praksis si vifteåpningene. Sinclair har du fete vifter så hjelper seff ikke mattene bytt ut til silentX eller no så tenker jeg systemet blir så godt som stille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå