Arctic Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har gått og fundert på en liten ting i kveld... Har en 5 volt "microplex LED" her som en gang fikk i seg 12 volt i 3-4 sekunder ved en feiltakelse. Men den funket fint i rundt en time på riktig spenning etterpå. Men så begynte den plutselig å blinke og flimre. Er slikt normalt? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har opplevd noe lignende.. Det er svekket og "dødt"... Herlig lukt også? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Lukter ingenting... Men men, da kan jeg gå å sove Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det skjer vel med det meste elektrisk som får for høy spenning(?) Normalt, ja. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Dersom du f.eks. setter meir enn 230V på ei vanlig lyspære så vil levetida bli mindre, det er vel slik med LEDs og. Nå har riktignok alle 5V Leds eg har putta 12V på tatt kvelden med ein gang, men det finnest tydeligvis unntak. det blir som med flybensin på ein moped, den går fort ei liten stund før den skjærer seg. Edit: Topic seier "Merkelig oppførsel av "sprengt" LED. Den er ikkje sprengt før den slutter å lyse Endret 22. februar 2004 av zeph Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jaja.. LED tåler ikke mye, så må være forsiktig Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hmm har en led lys... funker fint den.... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) det blir som med flybensin på ein moped, den går fort ei liten stund før den skjærer seg. Dårlig sammenligning.. (skjønner poenget, men bare for å kverulere litt) : Flybensin er nesten ikke brennbar i det heletatt. Så en moped vil rett og slett ikke gå på flybensin. Edit: Måtte hive på en smiley, det virket som om jeg var så veldig sur. Endret 22. februar 2004 av BeFs Lenke til kommentar
razer Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Omtrent det samme skjedde med min Luxeon Led, ble litt for ivrig og gidde den litt for mye volt, begynte å blinke og lyser kun ved ca 1/6 styrke nå... Litt surt, ødelegge en led til 140,- (80 cd) så fort Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan fikser dere mer guffe til led lysene? Lenke til kommentar
razer Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan fikser dere mer guffe til led lysene? Gir den mer volt, men det resulterer ofte i at du samtidig ødelegger de... Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan kan du gi dem mer volt? Lenke til kommentar
razer Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan kan du gi dem mer volt? Jeg bare føler for det Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Razer: Det dummeste svaret du kan gi... raportert!! Lenke til kommentar
razer Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Razer: Det dummeste svaret du kan gi... raportert!! Finnes det ingen humor her? Tåler du ikke en spøk? Å rapportere det svaret var jo like mye vits som å lage en ny topic på dette spørsmålet... Og razer skrives med liten r, ikke stor *pirke pirke* Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Edit: Topic seier "Merkelig oppførsel av "sprengt" LED. Den er ikkje sprengt før den slutter å lyse Hvorfor tror du jeg skrev sprengt i anførselstegn? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Det skjer vel med det meste elektrisk som får for høy spenning(?)Normalt, ja. Nja, vi har vel blitt enig om at det er normalt for en LED. Men det meste annet man setter for høy spenning på, dør som regel helt uten mere tull. Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 satte inn en 3v 12v led. plasten rundt smeltet. lyset varte vel i ½sekunder før det ble et lite svakt rødt lys så var d ingenting plast igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå