Gå til innhold

Tvangsoppgradering!


Dr.X

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg dro på LAN og fikk visst på en eller annen mystisk måte ødelagt hele ******* PC'en. Først fikk jeg artifacts over hele skjermen, så jeg prøvde å sette inn et annet skjermkort osv. Dette hjalp heller ikke, fordi det da visst var CPUen som ble fucka!

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et nytt oppsett (CPU,RAM,HK, GFX kort).

 

Tenkte jeg endelig skulle begynne å klokke litt, siden jeg har vannkjøling.

Burde jeg da gå for Mobil XP ? Jeg vil ikke ha A64 (pga pengene).

 

Hva ville dere satt opp ? Vil ha Mobil XP(helst pga klokkinga)

 

OCZ RAm kanskje ? Hadde vært kjekt med 1024Mb..

 

Hva er det beste skjermkortet for ca 3000 Kr ATM ?

 

Mvh DR.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier Athlon 64 blir for dyrt og at du vil legge 3000,- i skjermkort, her er min anbefaling:

- Kjøp Radeon 9800 Pro til 2000,-

- Bruk den tusenlappen du "sparer" på skjermkortet på å gå opp til Athlon 64.

 

Dette fordi et skjermkort til 3000,- gir deg mindre ekstra ytelse for pengene enn hva en Athlon 64 gjør. Når det gjelder minne så er det et godt valg å gå for 1024MB ja.

 

Det var forresten synd å høre du fikk herpa maskina di. Slikt er surt... Du har min dypeste medfølelse.

 

Edit: ble litt rotete.

Endret av thoering
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ikke a64 pga pengene, men 1024 mb OCZ minne (som er spinndyrt) + skjermkort til 3000, det er ok.

og mobil xp, er ikke det kun til bærbar ? eller er jeg på bærtur nå.

gjør som thoering sier, han har et godt forslag

Lenke til kommentar

Artifacts er prikker på skjermen (som ikke skal være der), som regel skyldes det at skjermkortet (RAM eller GPU) ikke holder tritt med hastigheten v/ overklokking f.eks.

 

Som regel klokker man til man får artifacts, og så skrur hastigheten litt ned igjen, så slik sett kan man si at de har sin misjon.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Artifacts er prikker på skjermen (som ikke skal være der), som regel skyldes det at skjermkortet (RAM eller GPU) ikke holder tritt med hastigheten v/ overklokking f.eks.

 

Som regel klokker man til man får artifacts, og så skrur hastigheten litt ned igjen, så slik sett kan man si at de har sin misjon.

 

timtowtdi

takk takk... da var det artifacts jeg fikk i stad da når jeg klokka skjermkortet mitt

Lenke til kommentar
Bare for å ta et annet spørsmål som ikke har no med saken å gjøre... Hva er artifacts? har lest det mange steder, og har ikke begynt å interesere med for innholdet i pc'en i desember.. så har ikke rukket å finne ut hva alt er

Hos meg var det sånn at jeg fikk masse prikker og rare farger over hele skjermen. Skjønner ikke hva som skjedde egentlig, ingenting var varmt.. :/ Men ok, er lei den maskina nå uansett! (Har forresten ikke klokka det!)

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
AMD-m 2400+

OCZ pc3500

Abit NF7-S V2.0

R9800 Pro

 

;)

Ikke dårlig, men dette er bedre: :green:

 

XP-M 2400+

Kingston HyperX PC3000

DFI LanParty B/DFI Infinity NFII Ultra

R9800 Pro

 

DFI-kortene er utvilsomt de beste overklokkingskortene til socket A for tida. Det har feks. 3,3v vdimm, noe som passer utmerket for Kingston-brikkene, disse har BH-5 eller BH-6-chipper (OCZ har lusen CH-5 til høyere pris) som klokker høyt når de får høy spenning. Et minus er bare 2v vcore (kan jo moddes).

 

PS: KHX er på vei, XP-M kommer snart og det spørs om det ikke blir et DFI på meg også :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...