Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen som vet om noen gode spill til linux?Helst 3D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å ikke nevne Nethack siden det for det første ikke er 3D, og for det andre er så sykelig avhengighetsdannende at man risikerer å ødelegge menneskeliv ved å anbefale det, men nå er katta ute av sekken så ...

Nethack er det eldste dataspillet i verden som fortsatt er under utvikling, og har blitt det spillet i verden som sannsynligvis har størst dybde -- som er grunnen til at folk spiller det år etter år etter år og alltid finner noe nytt. Vel verdt å se på om man vet å verdsette spillbarhet fremfor skinnende 3D.

Lenke til kommentar

Altså, angående Cube - det er ikke bare gratis men også FRITT :) Jeg har sett gjennom kildekoden, men ikke gjort noen endringer ettersom jeg ikke er så forferdelig interessert i å utvikle spillmotorer :)

Ellers så har Cube stort potensiale - spillmotoren er fin, men selve spillet er dårlig. Men heldivis kan man lage altslags spill oppå motoren :)

http://www.cubeengine.com/

Også interessant med Cube er det at selve motoren er veldig enkel, måten du lager og editerer maps er helt ny ( du gjør det interaktivt INNI selve spillet ) og det går faktisk an og lage map i multiplayer! - Fantastisk måte å lage et map på - 4 personer som hver jobber på sin del så har du ganske raskt et greit brett :)

Lenke til kommentar
Altså, angående Cube - det er ikke bare gratis men også FRITT :) Jeg har sett gjennom kildekoden, men ikke gjort noen endringer ettersom jeg ikke er så forferdelig interessert i å utvikle spillmotorer :)

Ellers så har Cube stort potensiale - spillmotoren er fin, men selve spillet er dårlig. Men heldivis kan man lage altslags spill oppå motoren :)

http://www.cubeengine.com/

Også interessant med Cube er det at selve motoren er veldig enkel, måten du lager og editerer maps er helt ny ( du gjør det interaktivt INNI selve spillet ) og det går faktisk an og lage map i multiplayer! - Fantastisk måte å lage et map på - 4 personer som hver jobber på sin del så har du ganske raskt et greit brett :)

Cube har så vidt jeg husker dynamisk lod (level of detail) noe som da gjør at det er veldig responsivt og funker bra som noen nevnte høyere opp.

Begrensningen i 3D-motoren er at den så vidt jeg husker er basert på at alt er kuber (derav navnet), noe som da setter sine begrensninger.

Men for alle del. Stilig ser det ut!

Endret av RottePostei
Lenke til kommentar
Hvordan installerer man Planeshift? Lastet ned den fila på 92MB men finner ikke noen readme fil.

du må kjøre filen den filen som heter noe med setupps eller noe sånt. (evt ps client ett eller annet. de ligger i rot mappen tror jeg) gå i console og skriv sh detsomfilenheter. eller bare ./detsomfilenheter.

Mest trolig så får ikke du det heller til default da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...