Gå til innhold

TO (2) Hovedkort i ett kabinett?

Anbefalte innlegg

Jeg har alt av deler liggende så problemet ligger ikke der....

Er det noen der ute som har bilder eller forslag til løsninger på to hovedkort i ett kabinett?

Sitter her med en haug av idéer, men ingenting konkret...

Har noen tips å komme med?

mvh

Nemko

[ Denne Melding var redigert av: nemko på 2002-03-18 23:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bygge sammen to kabinetter og ha et hovedkort i hver del av det sammenbygde kabinettet.

Blir det ikke trangt ellers.

Noen som har tenkt på å bygge sammen 4 servercubes ellers? (slike som det var en liten test på et sted her) Det hadde vert gigatøft om man hadde fler skjermer med tre maskiner og en server i et tårn.

Kanskje litt upraktisk å frakte, men ellers tøft.

Lenke til kommentar

Vel, tanken var ett kabinett, sånn at kortene står mot hverandre. Skal man sveise sammen to kabinetter kan man like greit drasse på to. Litt lettere i vekt hver for seg enn sammen sies det... :smile:

Jeg trenger fremdeles idéer!

Nemko

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-22 14:24, nemko skrev:

Vel, tanken var ett kabinett, sånn at kortene står mot hverandre. Skal man sveise sammen to kabinetter kan man like greit drasse på to. Litt lettere i vekt hver for seg enn sammen sies det... :smile:

Jeg trenger fremdeles idéer!

Nemko

Det er ikke akuratt en ide men et gammel server tower kan du bygg om. Jeg har et gammel servertoverer der jeg har 5.25 brønner på ver side. vis jeg hadde giddi kunne jeg har skjert ut hull mak til I/O (Det re et AT kabinett) og skjære ut på den andre siden.

Lenke til kommentar

Ay, her har man tenkt :smile:

Knall, men da må man vel beherske sveisekunsten, eller man kan finne noen som behersker den

Samt at pop-nagler er oppfunnet

Keep up that nice mindwork you. :smile:

Nemko

Får se om man finner noe server-tower da

Hente litt inspirasjon på TG tenker jeg

Lenke til kommentar

Back to back er absolutt best. Men hvordan har du tenkt at det skal være? Skal du ha én plugg av hver type (skjerm, tast. mus osv.) ut på bakplaten? Det finnes jo slike bokser som kan koble sammen flere maskiner til et tastatur, ei mus og en skjerm. Så kan en bytte mellom hvilken maskin som skal være kobla til.

Lenke til kommentar

Back to back har jeg tenkt en hel del på ja, har ikke funnet en bedre løsning enn det enda. Servertower og to sånne bakplater for HK er vel genialt da?

Men, da må man åpne tower fra en annen kant. Kanskje man skal lage hengsler på den plata som blir under cd-rommer i forkant?

Sånne bokser ja, hadde vært genialt det, men da må jeg ha mulighet for 2 skjermer, mus og tastedingser når jeg er hjemme. Boksene vil da bli geniale hva dataparties angår. I tillegg vil ikke vekten passere fornuftig heller.

Jeg tenker mer... :smile:

Takk foreløpig for inspirasjon.

Ps: Om noen tenner på denne idéen og vil mekke seg noe sånt. Be my guest, men mail meg eller legg ut bilder på nett da. Send meg url f.eks

snart tg... :smile:

Nemko

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-24 02:39, Corleone skrev:

Back to back er absolutt best. Men hvordan har du tenkt at det skal være? Skal du ha én plugg av hver type (skjerm, tast. mus osv.) ut på bakplaten? Det finnes jo slike bokser som kan koble sammen flere maskiner til et tastatur, ei mus og en skjerm. Så kan en bytte mellom hvilken maskin som skal være kobla til.

Han kan bruke en skjermsvitch. Mange av dem har støtte for Mus og tastatur og (Bare PS/2 som jeg hveit om)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...