Datanerd01 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hey!! Lurer på hvilken brannmur som er best??? Hadde pc-cillin 2002, skiftet til 2004, men den ville ikke oppdatere seg så nå har jeg zonealarm pro . Men hvilken anbefaler dere??? Lenke til kommentar
Datanerd01 Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 er d noen som kan gi mg et seriøst svar på dette temaet??? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 ICF fungerer perfekt, så lenge en tar seg tid til og konfigurere den. Ellers er vel ZoneAlarm 4.5 Pro den beste software-baserte firewallen for Windows baserte systemer. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 er d noen som kan gi mg et seriøst svar på dette temaet??? Tja, kommer litt ann på hva du mener med firewall. Som en tidligere i tråden sa: Checkpoint, den er nok en av de mest brukte, og ligger langt framme når det gjelder teknologi. Ellers begynner PIX å bli svært bra, dette skyldes nok også at prisen er veldig bra i forhold til ytelsen. Lenke til kommentar
woid Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Den innebygde i Windows XP med servicepack 2 virker veldig bra Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Tror nok Datanerd01 er ute etter en softwarebasert firewall. Jeg pleier da å anbefale Sygate Personal Firewall. Den kan konfigureres rimlig bra og er gratis. Men hva slags firewall som er best.... Det kommer ann på hva slags behov du har. Har du mye trafikk du ønsker å stoppe er det nok best å ha en hwrdare løsning, enten dedikert firewallHW eller en linuxboks laget av noen gamle deler du har liggende. Skal du bare beskytte deg selv fra "bakrunnsstøy" på internett er nok ett gratis firewall program det beste. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har tidligere brukt Zonealarm, som har fått mange anbefalinger, men har egentlig aldri slått meg 100% til ro med brukergrensesnittet på den. Nå har jeg gått over til Sygate, som jeg synes virker mye ryddigere i bruk. Men jeg bruker også en router med NAT som i seg selv utgjør en firewall. Den software-baserte er mest for å å ha kontroll på og stoppe utgående trafikk. Jada, kall meg gjerne paranoid ;-) timtowtdi Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg likte Kerio firewall (softwarebasert). Forskjellen på betal og gratis versjonen er så vidt jeg kan se kun muligheten til å stoppe reklame, og muligheten til å la maskinen med firewallen fungere som en router. Mer om forskjellene mellom gratis og betalversjonen finner her. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 netfiler/iptables har ikke sviktet meg de 2 årene jeg har brukt det. Glimrende program, spør du meg! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 netfiler/iptables har ikke sviktet meg de 2 årene jeg har brukt det.Glimrende program, spør du meg! Det er for linux hvor vanskelig er det å skjønne at han bruker windows ? Lenke til kommentar
AceHigh Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det kommer an på hvor mye penger du vil spandere på brannmur, de beste brannmurer er fysiske som er helt uavhengige fra pc'en. Det er som regel bedrifter og skoler som bruker slike. Vanlige dødelige bruker software brannmur. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Vet ikke helt hva jeg skal si om de forskjellige alternativene, men jeg liker Zone alarm godt, den er lett å sette opp, og man kan manuelt legge til godkjente lokaladresser. Men jeg kjører en egen maskin med IP-Cop 1.3 som nat/dhcp og firevall, og har aldri noen problemer. Den er enkel å portforwarde med, og er dødsstabil. Den har gått kontinuelig i et par mnd må, kunn nede for en servicepack her forleden, og en strømstans i desember. Bruker ZA mest til å kontrollere alt som går ut fra min maskin. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Sletta ett par innlegg her, skjerp dere som svarte userriøst og unødvendig! Neste gang blir det advarsel! Endret 22. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Norton Internet Security pakken med firewall fungere bra for meg.Å anbefale. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Brannmuren til norton er også en testvinner. Lenke til kommentar
datslo Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Kjøp en router. Sett opp brannmuren på den. De er som regel tette, men siden du som regel er avhengiv av å ha noen åpne porter hadde jeg kjøpt Norton INternets Security 2004 (NIS 2004). Den inneholder Antivirus, brannmur som stopper hackere + popups. Man kan også stille inn Parental Control, som gjør at man kan blocke sider. NIS 2004 koster fra 600-900. Er ikke helt oppdatert på Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Feilpost. Vennligst lær dere hvor dere skal poste postene deres folkens! Flyttes til rett kategori. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Sletta ett par innlegg her, skjerp dere som svarte userriøst og unødvendig! Neste gang blir det advarsel! hmm... Den ene posten med svaret "Checkpoint" var nok seriøst, om lite utfyllende. Sjekk http://www.checkpoint.com/ Desuten kom det jo en litt mer utfyllende post fra fullifaencom om checkpoint litt lenger ned da Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209640 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209665 Ellers ville jeg anbefalt McAfee. Kjent merke med mange brukere. Oppdateringer kommer ikke så altfor ofte, men kommer når de trengs. Enkelt brukergrensesnitt, selv bestemoren din vil skjønne det. Koster ca. 500kr. http://www.mcafee.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå