eiriksen Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Begynte å lese i den fine boka mi, Programmering for dummis og det er QBASIC det er snakk om. Denne programmeringen var standard i MS-DOS 5.0 og nyere, men på Windows har du måtte tillegsinnstallere det. Selve programmeringen ettersom jeg har fortsått det er 16-bit, og tidligere versjoner av Windows er bakoverkompatibel med det. Men så lese jeg at flere har hatt problemer med både programmeringen og programmene sine under XP, og til svar har at XP ikke er bakoverkompatibel med 16-bit. Andre steder leser jeg at det går greit. Er litt lei nå og vil ha noen konkrete svar. Er windows XP bakoverkompatibel med 16-bit? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 NT er kompatibel med 16-bit. Slike programmer kjører i en virtuell maskin (NTVDM). Les litt om det her: http://www.comptechdoc.org/os/windows/ntws...e/ntwsapps.html Men det betyr ikke at alt går. I DOS er det mulig å addressere hardware direkte, uten å gå via de korrekte BIOS kallene. Slikt lar seg ikke gjøre under NT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå