Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lær dere å søke før dere poster

Anbefalte innlegg

Nå har jeg selv svart på samme sprøsmåla flerfoldige ganger til folk som har startet en helt ny tråd for et gammelt problem. Det er en søke funksjon her på forumet og den finnes av en grunn, så gjør et søk før dere poster en helt ny tråd på grunn av et problem som er løst mange ganger.

Ta en liten titt nederst på denne siden så kanskje du ser søkefunksjonen da.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en søke funksjon her på forumet og den finnes av en grunn, så gjør et søk før dere poster en helt ny tråd på grunn av et problem som er løst mange ganger.

Hadde du brukt søkefunksjonen selv, hadde du sett at det finnes utallige slike tråder som denne.

Dette er et supportforum. Der skal folk som har problemer lage en tråd der de forklarer sitt problem.

Det er ikke et forum der du skal henge og ergre deg over alle som lager en tråd som finnes ett eller annet sted her.

Kanskje vi bare skal forwarde http://forum.hardware.no til http://google.com ettersom man finner de aller fleste svarene der...

Edit: du har 130 poster, og du irriterer deg over at du ser så mange like tråder? Jeje... Du har en fin fremtid i vente. "Get over it," som de sier, og svar når du gidder. Evt. lag en tutorial på nettet, hvis du ikke har noen lagringsplasser, så kan jeg legge det ut for deg, slik at du bare kan paste link i alle trådene du ser som du allerede har svart på.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Nå har jeg selv svart på samme sprøsmåla flerfoldige ganger til folk som har startet en helt ny tråd for et gammelt problem. Det er en søke funksjon her på forumet og den finnes av en grunn, så gjør et søk før dere poster en helt ny tråd på grunn av et problem som er løst mange ganger.

noe jeg synes er mer irriterende er folk som tror de er verdensmestere og slenger rundt seg med selvsikker svava hele tiden

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det er jo for deres egen del de oppfordres til å søke. De finner jo svaret meget raskt og får hjelp med en gang. Så alle vinner på at folk gidder å søke på problemene sine.

altså, tanken din er god, men det blir samtidig litt "tåpelig" når du ber andre om å søke på forumet før de oppretter topic, så går du i baret selv mtp at det eksisterer en god del slike topics som dette fra før.

og når det eksisterer slike fra før så burde det ringe en bjelle angående hvor effektive slike topics er. de fungerer rett og slett ikke.

det blir som å ta turen inn på vgd (vg diskuter) og starte et topic der man legger frem hvor utrolig tåpelig oppførselen til 70% av medlemmene er for så å ymte frempå om noe av flamingen osv kan stoppe..slike ting nytter ikke.

den beste måten å håndtere dette på er -(etter min mening)

-svare så godt man kan på det de spør etter for så å legge til en kommentar om at neste gang så kan det lønne seg å søke for å se om spørsmålet er blitt besvart i et lignende topic.

på denne måten så besvarer man spørsmålet samtidig som man forhåpentligvis veileder personen slik at neste gang så søker han\hun kanskje på forhånd.

og jeg har selv erfart at har man store problemer med hw så ønsker man svar så fort som mulig, og hvert tilfelle er ikke alltid identisk heller.

eller så kan man jo bare

a- ignorere topic

b- kun legge igjen en kommentar om at man kan søke på forumet så får man svar.

Lenke til kommentar

Hvis man alltid skal søke etter Topic før man lager et nytt, vil det etter en stund ikke bli lagt inn noen nye. Etter hvert vil alle topice'ene bli helt overfylte av poster, og ingen gidder å sende inn noen nye (jeg hadde ihvertfall ikke orka å sende inn en post til et halvt år gammelt topic med 300 poster :no: ). Hvis dette hadde skjedd, ville det ikke lenger være noen vits i å ha et forum.

Endret av YuckyClown
Lenke til kommentar

Alvorlig arrogant holdning å syte og klage over at folk spør her i formuet. Er ikke hele vitsen at folk skal spørre, også kan de som vil svare? Om temaet har vært oppe tidligere eller om det skal liksom være allmenn viten skal ikke ha noe å si for den personen som sitter der med spørsmålet han ikke får svar på.

Når noen stiller ett spørsmål her, så har de nok gått igjennom en kjapp liste i over hvordan de skal få svar, før de poster her.

Det finnes alltid informasjon og viten som er i stadig forandring og forandringer skjer stadig.

Når man bruker google.com, som er en fantastisk kilde til kunnskap, så vil man alltid finne sprik i informasjon fra side til side. Mesteparten av alt informasjoen er jo skrevet av hobby journalister og entusiaster, og ikke vært underlagt noen som helst vitenskapelig metode.

Lenke til kommentar

Det finnes mange gode ordtak, men ett av de passer for denne posten;

"Kast ikke stein i glasshus"...

* Emnet du tar opp finnes allerede, det er bare å søke, så finner du MANGE treff.

* Du feilposter

Alt i alt tar jeg meg den friheten å quote deg i ditt utsagn - denne gang rettet mot deg;

Lenke til kommentar

dette har vert oppe før. bruk søkefunksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i alt som har blitt sagt.

MEN - det er endel brukere jeg gjerne skulle sett gjorde et kjapt søk før de posta. F.eks alle som har spurt "hva er best av abit nf7s og asus a7n8x-dx". De får som regel det samme svaret hver gang. Og det hadde kosta dem så forferdelig lite å kikke etter overskriften litt lengre ned på sida i gruppa de poster til, eller gjøre et søk på produktene.

Når dette er sagt så tror jeg ikke en tråd som dette er det som skal til for å få det til å skje.

Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet: 21/02/2004 : 08:42 

............. Etter hvert vil alle topice'ene bli helt overfylte av poster, og ingen gidder å sende inn noen nye (jeg hadde ihvertfall ikke orka å sende inn en post til et halvt år gammelt topic med 300 poster  )

gjerne ikke helt tilfellet, gamle poster kunne blitt litt mer gjenbrukt, men :yes:

det har seg slik at folk poster mye svada i poster, istedet for gode svar :ermm:

og det blir vanskelig å finne frem

trengs det å si mer?

(isåfall, les de andre inlegg)

offtopic ja, jeg burde kanskje ikke poste noe her da, men !

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det er en kombinasjon av brukergruppen, antall brukere og moderatorene som gjør at dette forumet "aldri" vil fungere slik trådstarter ønsker. Hydrogenaudio f.eks fungerer utrolig mye bedre etter min mening. Noe av grunnen er nok at det holdes mer i tøylene og at det "med en gang" henvises (linkes) til gamle tråder om det samme. Påstander må også kunne begrunnes, noe som bidrar til mindre svada og mer nyttig info.

Jeg forventer ikke at noen skal moderere dette forumet i samme grad, for det er nok en umenneskelig oppgave...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...