Rawen Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Har 2 maskiner med XP Pro i ett nettverk i arbeidsgruppe. Kjøpte nå ny maskin med win XP home. Den finner ikke de sharede diskene på de andre maskinen! Finner ikke maskinene en gang. Selv ikke når jeg søker på maskin navn. Hva er grunnen? Maskinen er koblet sammen via switchen i D-Link DI 624. Noen tips? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) *********** /me drunk! Det jeg mente var at XP Home ikke kan meldes inn i et *DOMENE*. Endret 20. februar 2004 av soundwall Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Kan skjønne home har nettverksstøtte. Maskinene har samme arbeidsgruppe? Hvilken IP får PCen med home? Finner pro PCene home PCen? Endret 20. februar 2004 av m-kane Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 er du helt på jordet eller? Selvfølgelig har WinXP home nettverksstøtte Håper virkelig dette var ironi Rawn, kjør nettverksveiviseren, opprett diskett og kjør den på den andre maskinen Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Disse Veiviserne i winxp irriterer meg virkelig! Før når jeg gjorde alt manuelt, så hadde jeg full kontroll. Nå er det håpløst! Fikk det til når jeg kjørte riktig veiviser. Før holdt det at du hadde ip innenfor samme ip-range/nettmaske og gjerne var i samme arbeidsgruppe.... :-( Funker ihvertfall nå. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) I nettverksinnstillingene må du sikre deg at klienten for MS Windows er lagt inn. Ellers kan du dele alt du vil, uten at andre Windows maskiner finner noe. Av en eller annen grunn legger XP ofte opp til nettverk uten klient-protokollet installert. Dette har skjedd meg et par ganger, og hver gang glemmer jeg hva som er problemet. Endret 20. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Funket ikke helt likevel :-( Finner XP home maskina fra pro maskina. Får opp XP pro maskina på nettet fra home maskin, men får ikke lov til å åpne mapper/disker. Påstår jeg ikke har rettigheter, men disken er sharet med alle rettigheter til alle... Fra annen XP pro maskin er det ingen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå