Gå til innhold

Sammenligning av klapptelefoner


voice-

Anbefalte innlegg

Okei, tiden har kommet da jeg må velge en ny telefon til meg selv. Jeg snakker om telefoner som er ute, ikke de som kommer ut on 3-6 måneder.

Kravene er ikke de største i verden, den må være en klapptelefon, må ikke somle med tekstmeldinger, må kunne synkroniseres med en datamaskin og må ha behagelige taster.

Videre er ting som god skjerm, Java, kamera, Bluetooth osv. veldig bra, spesielt batteritid.

 

Fabrikktall lyger alltid, og tester går altfor skjelden inn på disse tingene. Det jeg vil vite er om dere merker noen treghet i meldingsskriving og hva som har god batteritid. Evt. negative sider med telefonen bør også tas med, jeg prøver å treffe riktig valg og trenger alle opplysninger.

 

De telefonene jeg i først rekke ser på:

Sony-Ericsson Z600

Samsung E700

Samsung V200

Motorola V600 (om noen har prøvd denne da)

LG G7100

 

Helst bare personlige erfaringer, ting som man ikke ser på tallene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert de samme telefonene selv. Denne uka har jeg har prøvd Z600, E700 og V200. Alle tre er gode telefoner men har side negative sider.

 

Her er mine personlige meninger og erfaringer:

Z600:

+Gode knapper

+Bluetooth

-Dårlig kamera

-Litt lite minne

-Alt for tykk

 

E700:

+Super skjerm

+Bra kamera

+Ser bra ut og er passe stor

+11 mb minne

-knotete menyer

-Mangler bluetooth

-Knirker, litt plastfølelse

 

V200:

Matrixtelefonen som ikke har NOE med Matrix å gjøre.

+Skjermen

+Kult kamera

-Antenne

-Litt for stor

-Menyene

 

 

Av de tre telefonene syns jeg selv at Z600 var den desidert beste til tross for tykkelsen. Men jeg kommer sikkert til å kjøpe Motorola V600 (ev. V500) om noen uker (hvis det ikke viser seg at den er for treig). Det virker som en virkelig bra telefon selv om den er litt i tyngste laget. En annen ting; Leste et sted at den lagrer sms kun på sim-kortet, men kan oppgraderes til å ta 20 sms i minne. Dvs max 40 meldinger i innboksen...

 

Håper du fikk noen tips her, og si fra hvis du tester V600 :)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg Sony Ericsson z600 og er veldig fornøyd med den.

Det var mange som mente at den var for stor men det bryr jeg meg ikke noe om, jeg synes den ligger bra i hånden og den er helt grei å se på.

 

Jeg har sett på en del andre klapp telefoner og de gir meg ordentlig plastikk følelse.

Men en mobil jeg synes er veldig grei er Panasonic X70. Men den er litt vel dyr.

 

Jeg forsøkte å koble z600 mobilen til laptopen min og det gikk greit med en gang. Jeg har ikke bt så jeg brukte ir. Men det gikk greit. Og jeg førte over alle kontaktene mine fra min gamle t68i til z600 og det fjorde jeg via bt. Det gikk veldig greit og kjapt.

 

Kamera er ikke all verden men det gjør egentlig ingen ting siden jeg har et lite digital kamera ved siden av som jeg bruker.

 

Men nå har jeg ikke hatt telefonen mer en i 24 timer så jeg vet ikke så mye ennå, men jeg kommer tilbake etter å ha brukt den en stund.

 

Mvh

 

Glenn71

Lenke til kommentar
Har vurdert de samme telefonene selv. Denne uka har jeg har prøvd Z600, E700 og V200. Alle tre er gode telefoner men har side negative sider.

 

Her er mine personlige meninger og erfaringer:

Z600:

+Gode knapper

+Bluetooth

-Dårlig kamera

-Litt lite minne

-Alt for tykk

 

E700:

+Super skjerm

+Bra kamera

+Ser bra ut og er passe stor

+11 mb minne

-knotete menyer

-Mangler bluetooth

-Knirker, litt plastfølelse

 

V200:

Matrixtelefonen som ikke har NOE med Matrix å gjøre.

+Skjermen

+Kult kamera

-Antenne

-Litt for stor

-Menyene

 

 

Av de tre telefonene syns jeg selv at Z600 var den desidert beste til tross for tykkelsen. Men jeg kommer sikkert til å kjøpe Motorola V600 (ev. V500) om noen uker (hvis det ikke viser seg at den er for treig). Det virker som en virkelig bra telefon selv om den er litt i tyngste laget. En annen ting; Leste et sted at den lagrer sms kun på sim-kortet, men kan oppgraderes til å ta 20 sms i minne. Dvs max 40 meldinger i innboksen...

 

Håper du fikk noen tips her, og si fra hvis du tester V600 :)

E700

9mb minne

og batterilevetid er vel 2-4dager avhengig av bruk, er det samme som 6600. men 6600 må man bare bruke mer enn nødvendig dermed blir det litt mer enn kapasiteten på 6600

Lenke til kommentar

Ville gått for en Z600. Er litt tykk ja, men den mangler så å si ikke noe spesielt. Kameraet er noe dårligere ja, men samsung telefonene har så mange mangler og små misser, at det er teit å investere i dem (syns jeg . har selv hatt V200. Var ikke fornøyd. Syns rett og slett den sugde kamel) :thumbdown:

Lenke til kommentar

uten å skrive for mye kan jeg ta det hele kort:

 

Z600: (nesten samme tlf. som SE T610, derfor tar jeg også med forbedringer fra t610)

 

+skjerm

+overaskende gode taster

+bedre mottaker enn på t610 (noe som kunne være et problem på t610)

+gode menyer og god OS

+blåtann (mange mangler d i denne "klassen")

+email

+ veldig god mms muligheter egentlig

+de andre små funksjonene er ganske bra (kalender ol.)

+masse,masse,masse for penga

+triband

 

-litt stor

-minnet er i minste laget

-kamera, helt greit men absolutt ikke d beste i klassen...

-stygg utenpå (tenker på dekslene, ganske stygge spør du meg,men er stilig inne)

 

 

 

Samsung e700:

først må jeg nevne at jeg ikke er alt for glad i denne tlf....

 

+god skjerm

+godt kamera

+masse minne

+tlf. boka lærer nye ord

+god kvalitet på samsunger generelt

+gode poly. :thumbup:

+grei wap og gprs

 

- ingen blåtann

- ingen mail

- menyene

- dårlig t9

- litt smådyr

- ikke triband

- Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

- Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet

Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

- ikke datateller for GPRS

- ikke talememo

- ikke kodeliste

- ikke taleoppringing

- bare 3 "punkter/dotter/klosser" på battri indikatoren gjør d litt vanskelig å holde øye med batteriet...

- OLED skjermen er nesten helt unødvendig... drar bare strøm... mye bedre med en passiv skjerm ala. z600...

-i ngen utboks

- rar navigering: noen ganger virker "C" tasten som tilbake; andre ganger som "slet"

- merkelig IR

 

er utrolig mye tull med e700 spør du meg... Min konklusjon: du får en bedre mobil (riktignok med verre kamera og litt dårlige skjerm; men kameraene er alikevel så dårlig at d ikke gjør no forksjell nesten...) for over 1000 kr. mindre...

 

men e700 er nok først og fremst en liten og stilig tlf... d er den; men god mobil: ifølge meg: Nei. Punktum.

 

 

 

v200 har jeg ikke prøvd på lenge og vil derfor ikke utale meg om den...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
uten å skrive for mye kan jeg ta det hele kort:

 

Z600: (nesten samme tlf. som SE T610, derfor tar jeg også med forbedringer fra t610)

 

+skjerm

+overaskende gode taster

+bedre mottaker enn på t610 (noe som kunne være et problem på t610)

+gode menyer og god OS

+blåtann (mange mangler d i denne "klassen")

+email

+ veldig god mms muligheter egentlig

+de andre små funksjonene er ganske bra (kalender ol.)

+masse,masse,masse for penga

+triband

 

-litt stor

-minnet er i minste laget

-kamera, helt greit men absolutt ikke d beste i klassen...

-stygg utenpå (tenker på dekslene, ganske stygge spør du meg,men er stilig inne)

 

 

 

Samsung e700:

først må jeg nevne at jeg ikke er alt for glad i denne tlf....

 

+god skjerm

+godt kamera

+masse minne

+tlf. boka lærer nye ord

+god kvalitet på samsunger generelt

+gode poly.  :thumbup:

+grei wap og gprs

 

- ingen blåtann

- ingen mail

- menyene

- dårlig t9

- litt smådyr

- ikke triband

- Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

- Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet

Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

- ikke datateller for GPRS

- ikke talememo

- ikke kodeliste

- ikke taleoppringing

- bare 3 "punkter/dotter/klosser" på battri indikatoren gjør d litt vanskelig å holde øye med batteriet...

- OLED skjermen er nesten helt unødvendig... drar bare strøm... mye bedre med en passiv skjerm ala. z600...

-i ngen  utboks; mao. du kan ikke "kladde lagre" en melding ol.

- rar navigering: noen ganger virker "C" tasten som tilbake; andre ganger som "slet"

- merkelig IR

 

er utrolig mye tull med e700 spør du meg... Min konklusjon: du får en bedre mobil (riktignok med verre kamera og litt dårlige skjerm; men kameraene er alikevel så dårlig at d ikke gjør no forksjell nesten...) for over 1000 kr. mindre...

 

men e700 er nok først og fremst en liten og stilig tlf... d er den; men god mobil: ifølge meg: Nei. Punktum.

 

 

 

v200 har jeg ikke prøvd på lenge og vil derfor ikke utale meg om den...

Slutt å drit deg ut!

Du bør ikke kritisere e-700 når du ikke har peiling..

 

Du KAN ha ringetoner med vibrasjon.

Lasta ned Wyclef Jean - Party To Damascus MED vibrasjon. Fet!

 

Du KAN lage talememo. Dette gjør du inne i mms-menyen. Litt tungvint, men det går an.

 

Du KAN kladde en melding og legge den utboksen.

 

Du får ikke en mere pimped out telefon enn e-700 i norge for øyeblikket.

Den oser av koreansk kvalitet..

Endret av El jefe
Lenke til kommentar

Det han mener med ringetoner, er antagelig at du ikke kan ha vibrering og lyd på alle ringetoner som på alle andre merkene her i norden..

 

Det ER dårlig, det er det eneste (sammen med en del problemer i sms-sammenheng) jeg ikke liker med Samsung.

 

Det oser også av koreanske tungvinte løsninger.

Endret av cnil
Lenke til kommentar
Det han mener med ringetoner, er antagelig at du ikke kan ha vibrering og lyd på alle ringetoner som på alle andre merkene her i norden..

bingo ;)

 

 

dessuten; e700 har noe av den dårligere samsung kvaliteten... (som vanlighvis er skikkelig sammenskrudde og dobbeksjhekka av hvisse koreanske damer i fabrikken :p.. )

 

Du KAN lage telememo. Dette gjør du inne i mms-menyen. Litt tungvint, men det går an.

tror du misforsto litt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...