arenei Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei. Noen kjente av meg har kjøpt en Dlink 614+ ruter for å dele internett mellom en bærbar (wlan) og en stasjonær pc (tp). De har Telenor og jeg satt opp og konfigurerte ruteren med den stasjonære pc'en. Den stasjonære pc'en kommer på internett men den bærbare får ikke kontakt med ruteren . Jeg har prøvd å filtrere etter mac adresser -> tillat mac adressene xx.xx.xx.xx.xx og xx.xx.xx.xx.xx å komme på internett. Det eneste positive er at den stasjonære er på internett uansett hva jeg gjør. Den bærbare er en ny HP (vet ikke) med innebygd HP trådløst kort (b- standar). Eieren av pc'en har også et D-link air+ trådløst kort som han kjøpte med ruteren. Det er installert drivere for D-link kortet men det er ikke satt i pc'en. (btw) Går det an å ta ut og inn kortet av pc'en uten å skape problemer for drivere osv? Jeg har bare prøvd det innebygde WLan kortet. Noen som har et lurt svar? /erfaring men trådløse nett osv? mvh arenei Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg har den samme ruteren og har også noen problemer her. Men det er mer problemer med å komme inn på winmx, msn og outlook express ol. Sjekk om de står på samme kanal (default = 6) Sjekk om du har samme WEP key på ruteren og nettverkskortet, hvis det er aktivert. Sjekk om laptopen får en riktig ip-adresse ol. Kan godt være at du har sett på dette på forhånd. Men hvis ikke, er det noen alternativer. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Du har ikke sagt noe om oppsettet på bærbaren. Skal den ha automatisk tildelt IP-adresesse? (dette er det vanlige) Får den adresse? Får du en gang oppkobling mot routeren? Jo mer du kan si om hva du har gjort og hva som har skjedd, jo lettere det blir å få hjelp med problemet. Lenke til kommentar
arenei Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Den bærbare skal er stilt inn til å mota ip adresse automatisk og mota DNS- serveradresse automatisk. Det virker som om at den ikke får lov til å se nettverket engang, det står bare "nettverk koblet fra" eller noe liknende. (jeg har prøvd å se etter (oppdatere) trådløse nettverk) Lenke til kommentar
arenei Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Sjekk om du har samme WEP key på ruteren og nettverkskortet, hvis det er aktivert. Jeg er litt usikker på om den er lik på begge. Hvor sjekker jeg det/ forandrer det på den bærbare? Den stasjonere har WinXP home og den bærbare har WinXP Pro. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Den bærbare er en ny HP (vet ikke) med innebygd HP trådløst kort (b- standar). Eieren av pc'en har også et D-link air+ trådløst kort som han kjøpte med ruteren. Det er installert drivere for D-link kortet men det er ikke satt i pc'en. (btw) Går det an å ta ut og inn kortet av pc'en uten å skape problemer for drivere osv? Hvis kortet står i riktig, skal ikke det ha noe å si så lenge du har installert driveren før du satte i kortet. Mitt beste tips er å slette driveren til nettverkskortet, ta ut kortet, og så installere driveren. Deretter setter du i kortet igjen. Hvis dette ikke fungerer heller, bør du reset'e ruteren ved å trykke den lille knappen mellom WAN-in og strømtilførselen. Da skal alt være resatt og fungere. Hvis ikke dette virker vet ikke jeg... Hvis ruteren/kortet er helt nytt, er det standart at WEP er deaktivert. Edit: Etterpå bør du sjekke denne siden: D-Link TechSupport Endret 23. februar 2004 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå