kizz_67 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Eg lurte på kva ein må gjere eller kva slags utdanning ein må ta for å bli spillutviklar. Har veldig lyst til det og det høyrast ut som eit utfordrande og spanande yrke. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Det er jo skoler du kan gå på, trur det er en i Portsmouth, husker ikke helt. Det er jo "spillutvikler-utdanning" bare at du spesialiserer deg på visse emner: animasjon, grafikk, etc. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Tviler på at det bare er gøy å være spillutvikler. Du må nok ha tålmodighet bl.a. fordi det er møysommelig arbeid Lenke til kommentar
slash Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det kommer helt an på hva du vil arbeide med. Vil du skrive story eller lignende, er forfatterkunnskaper et must. Vil du lage musikk og lydeffekter er musikkskolen et godt valg. Vil du spille inn voice-overs er nok teaterskolen det beste utgangspunktet. Vil du arbeide med 2d/3d art, så er tegning form og farge et godt utgangspunkt, med videre utdanning i f. eks maya eller max. Vil du skrive kode så vet jeg ikke helt hvor du bør utdanne deg. men internett er som vanlig en utømmelig kilde av informasjon. for å nevne noe... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Et godt tips er å ta kontakt med IGDA Norge (International Game Developers Association). Det er en interesseorganisasjon for norske spillutivklere, og jobber for å få til et aktivt spillmiljø i Norge. De holder til i Oslo, og har åpne møter flere ganger i året for alle med en spillutvikler i maven. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Høyskolen på hamar har egen spillutvikler linje, men jeg har hørt mye stygt om den. På den annen side er det jo i hamar og der er det fint å bo i påsken Lenke til kommentar
tåa Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Noroff Instituttet kunne jo være en mulighet. De har linjer for bl.a. "3D Design og animasjon" og "3D Spilldesign". Vurderer å gå der selv når jeg er ferdig med videregående. Noen som går/har gått der, og kan anbefale det? Lenke til kommentar
kizz_67 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Kva er det du går på vidaregåande no då? Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Noroff Instituttet kunne jo være en mulighet. De har linjer for bl.a. "3D Design og animasjon" og "3D Spilldesign". Vurderer å gå der selv når jeg er ferdig med videregående. Noen som går/har gått der, og kan anbefale det? En venn av meg går på Noroff i Stavanger og gjennom han har jeg fått svært gode inntrykk av skolen/instituttet. Jeg vil absolutt anbefale å sjekke ut det Endret 21. februar 2004 av CheesyPoff Lenke til kommentar
goooser Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 begynn med og lære deg programmering,+++ selv. så lager du et haveis ulovlig program. og få mye media opmerksomhet og vips så vil du ha mase jobb tilbud lite trolig at det går men kan jo prøve vet værtfall at det er en programmerings høyskole i halden (østfold) Lenke til kommentar
tåa Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Kva er det du går på vidaregåande no då? Jeg begynner på allmennfag til høsten, så det blir nok en stund til. Jeg oppdaget Noroff da klassen var på Yrkesvalg '04 i Gimlehallen. Lenke til kommentar
kizz_67 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Skal begynne på allmennfag til høsten eg og. Har lurt litt på om eg skal bli datingenør eller kanskje ta ei mastergrad utdannelse innan datateknikk. Nokon som veit enn del om desse yrka og som kansje har dei sjøl. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Det er ikke så dumt med 2MX+3MX og 2FY i videregående, da kommer du kanskje, om du er j... flink på skolen, inn på NTNU. Her velger du sivilingeniør data... EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... Endret 21. februar 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Döden Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke så dumt med 2MX+3MX og 2FY i videregående, da kommer du kanskje, om du er j... flink på skolen, inn på NTNU. Her velger du sivilingeniør data... EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... 2MX + 3MX = UMULIG ?! Er på 1Mx nå. Og det er ganske vrient. Åssen er 2Mx ? Lenke til kommentar
kizz_67 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Men kva er det ein som er dataingenør eller ein som er sivilingenør gjer for noko og kva er forskjellane? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke så dumt med 2MX+3MX og 2FY i videregående, da kommer du kanskje, om du er j... flink på skolen, inn på NTNU. Her velger du sivilingeniør data... EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... 2MX + 3MX = UMULIG ?! Er på 1Mx nå. Og det er ganske vrient. Åssen er 2Mx ? Jeg går i første klasse på Videregående og jeg strøk i matte til første termin pluss at jeg gjør det nå Men jeg skal begynne på Byggfag GK Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke så dumt med 2MX+3MX og 2FY i videregående, da kommer du kanskje, om du er j... flink på skolen, inn på NTNU. Her velger du sivilingeniør data... EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... 2MX + 3MX = UMULIG ?! Er på 1Mx nå. Og det er ganske vrient. Åssen er 2Mx ? Min herlige erfaring tilsier at 1mx ikke er så hardt i forhold til 2mx. 2mx er definitivt vanskeligere, mange går ned i karakter der. 3mx bli ikke noe bedre iallefall, midt oppi det nå. Men det er ikke umulig. Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er ikke så dumt med 2MX+3MX og 2FY i videregående, da kommer du kanskje, om du er j... flink på skolen, inn på NTNU. Her velger du sivilingeniør data... EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... 2MX + 3MX = UMULIG ?! Er på 1Mx nå. Og det er ganske vrient. Åssen er 2Mx ? Går 2MX nå, og det er et par hakk værre enn 1MX. Kan ikke si at jeg gleder meg til 3MX Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Går 2MZ, jeg Gikk også 2FY, men slutta fordi man etter min mening trenger MX-kunnskaper for å skjønne deler av det. Blir kjipt til neste år med ekstra mange timer på timeplanen pga at jeg slutta. Tror det går å velge MZ, for så velge MX-påbygging på universitet eller noe. Er usikker. For min del går skolen til h***ete nå. Fikk usedvanlig dårlige karakterer til jule-terminen og det gav ikke meg akkurat en oppmuntring til å skjerpe meg. Endret 21. februar 2004 av CobraM Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) EDIT: Er nå i andreklasse på videregående, og dette er min plan. Men om jeg klarer det? Hehe... 2MX + 3MX = UMULIG ?! Er på 1Mx nå. Og det er ganske vrient. Åssen er 2Mx ? 2/3MX er ikke så ille. Hadde 1MA fra yrkesskolen og tok 3MX 4år senere. Gikk smertefritt. Alt går om man bare legger sjela i det EDIT: Går jo ann å jobbe på PQA,support,nettverk osv. Morsomt det og om man ikke orker å gå 5år på skole for å jobbe i ett spillfirma. Endret 21. februar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå