Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Det har seg slik at noen i familien begikk feilgrepet å kjøpe en Hewlett Packard Pavilion 7965 gjennom en HjemmePC avtale. I et fortvilet forsøk på å redde familien fra å bli oversvømt av reklame og shareware progs, formaterte jeg bort og vekk WinME, i den tro at jeg kunne legge inn Win XP Professional i stedenfor. Men så viser det seg at maskina ikke er kompatibel med XP Pro, bios'en vil visst ta igjen for en dårlig oppvekst og står iveien.. HP support forteller at dette er et 'hjemme system' og blir shippet kun med Win98SE, WinME, og WinXP Home Edition (!!). Dessuten sa de videre at de ikke anbefalte å legge inn XP Pro på noen Pavilion maskiner. Det jeg da har kommet fram til er at jeg må oppdatere biosen.. Men jeg har da altså problemer med å finne den rette. Har noen opplevd noe av det samme? Hvordan kan jeg løse dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 resette biosen, åpne cdrom, putte inn win xp, lukke cd rom, og velg run from cd eller no sånt! schwoop! Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 OK, jeg glemte å nevne.. Under install av WinXP Pro kommer det en Fatal Error, og installasjonen avsluttes. Jeg har re-formatert og slettet partisjoner og installert igjen flere ganger, men det sammer skjer hver gang. Beklager for at jeg ikke nevnte dette med det samme. Likevel, takk for hjelpa.. :razz: Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 orginal eller brennt xp cd? Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 original ja "seff" :wink: Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 jeg hadde lignende problem en tid tilbake... hadde lånt bort xp cd'en til en kompis, så hadde han lagd en direkte kopi (hvertfall påsto brenneprogrammet det)... når jeg skulle ha tilbake cd'en min hadde han mista den og ga meg kopien, men burn protection hadde han jo ikke tenkt på...#/#¤%#¤& det er en mulighet Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 menneh.... om resetting av bios og den pakka ikke funker så har jeg ingen aning... feil på cd'en kan det jo fortsatt være, lite sannsynelig, men det er jo alltid en mulighet... lån en cd av en kompis og prøv? Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 vel, kunne vel vært, men ikke i dette tilfellet.. har brukt samme cd flere ganger (ikke uten å kjøpe flere lisenser 'seff') Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 menneh.... om resetting av bios og den pakka ikke funker så har jeg ingen aning... feil på cd'en kan det jo fortsatt være, lite sannsynelig, men det er jo alltid en mulighet... lån en cd av en kompis og prøv? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 23:21, Mr. Owned skrev:Dessuten sa de videre at de ikke anbefalte å legge inn XP Pro på noen Pavilion maskiner. Slike uttalelser burde blitt rapportert til HP Norge! Dette er et tydelig tegn på et lavt kunskapsnivå til de som sitter på support telefonen. Det er overhode ingen grunn til at home versjonen skal fungere bedre enn pro versjonen! Grøss og gru. Tenk hvor mye uskyldige kjøpere av HP maskiner her i landet faktisk betaler for å lønne en slik supportavdeling. Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 23:32, byggeren skrev: Quote: On 2002-03-18 23:21, Mr. Owned skrev: Dessuten sa de videre at de ikke anbefalte å legge inn XP Pro på noen Pavilion maskiner. Slike uttalelser burde blitt rapportert til HP Norge! Dette er et tydelig tegn på et lavt kunskapsnivå til de som sitter på support telefonen. Det er overhode ingen grunn til at home versjonen skal fungere bedre enn pro versjonen! Grøss og gru. Tenk hvor mye uskyldige kjøpere av HP maskiner her i landet faktisk betaler for å lønne en slik supportavdeling. huff, ja... enig :sad: Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg regner med at jeg må flashe bios. For jeg ser i bios'en som er her (Award bios forresten) ..at det er mange ting som er tatt vekk, som avanserte options for å justere irq'er og hz'er og MB og mye annet.. Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 møkka gestapå HP! håper du har lært en lekse og att du ikke kommer til og kjøpe sånne pakke pc'er igjenn.... bare frustrasjon og mas med dem... blasfemi! vel vel.... *mekke mat til min syke mor...* Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Det jeg har skrevet HP har 'sagt' til meg, har jeg tatt fra en mail jeg fikk fra dem, jeg paster den her, så alle får se, håper det ikke blir for mye, eller jeg krenker HP's rettigheter eller noe.. ... Thank you for contacting HP's Customer Care e-mail support. I understand that you get a Fatal Error while installing Windows XP Professional. The operating system (OS) shipped with your machine is the OEM version and is best suited for the machine. Any other OS, which is loaded, is treated as third party software and results in an unsupported configuration. The HP Pavilion computers are designed for home use; therefore, they ship with Windows 98 Second Edition or Windows Millennium or Windows XP Home Edition operating systems. HP does not recommend Windows XP Professional on any of the Pavilion. ----> I would suggest you to revert your system to the original operating system that came preinstalled on the PC by running a destructive recovery from the hidden partition. ... Lenke til kommentar
snibbert Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 for meg høres det ut som tullball og fanteri...men men... fikk tom installert xp pro på min gammle ibm p2 300mhz møkka maskin... ikke no prob... prøv en annen cd da! for sikkerhets skyld... driver problemene bør komme etter installasjon ikke under installasjon...? depserat forsøk, men prøv og ta ut alle pci kort og dritt du ikke absout trenger under installasjonen..? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 sjekk om disker og cd-spillere er satt til master/slave, og ikke cable select Lenke til kommentar
Mr. Owned Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Joa, selv om det er et _meget_ tvilsomt prosjekt Men det får vente til Morgendagen Den Blå.. Dessuten var det mot min vilje å kjøpe denne maskinen :smile: God Natt. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 "----> I would suggest you to revert your system to the original operating system that came preinstalled on the PC by running a destructive recovery from the HIDDEN partition." Hhhmmmm. Han fyren her snakker om en hidden partision. Så, dvs at hp har en gjemt partisjon på harddisken din, som du ikke får tilgang på, med mindre du skal kjøre en "destructive recovery" på systemet. jøss, verden står til påske gitt. hva lærer man av sånt? joda, at folk som jobber i hp har blitt en anelse hjernevasket (vi er best, det er ingen som er så gode som oss!). en annen ting som man kanskje kan lære av dette, er å ikke kjøpe ferdig-byggede pc'er når det koster omtrent ingenting å bygge dem selv! da får man til og med velge hvilket os man skal kjøre. pluss at man slipper å sponse lønnen til en eller annen dust som ikke kan jobben sin... Lenke til kommentar
Ezbond Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hahahha jeg (kompis av mr.owned her..) har jo en dell.. og jeg er irritert over at PC-en ikke er overklokkbar over bios :razz: Men.. jaja.. kan jo bruke softfsb.. men .. er jo bare feil .. og hk'et er ikke supported.. og sån shitt :razz: haha.. nei.. rådet er .. kjøp ei en pakke-pc:PP [ Denne Melding var redigert av: Ezbond på 2002-03-19 18:29 ] Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Asus har laget HK (Asus/AMI bios) Noen som kjenner igjen kortet ? http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_d...&Tfile=bph07293 Finner du det her ? (socket478) http://download.asus.com.tw/mb_list.asp Må jo være bra om en får fjernet den HP-biosen. OEM-pakker er vel i all hovedsak industristandard komponenter med tilpasset bios ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå