DesertGlow Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Som den store musikkfans jeg er så følger jeg naturlig nok med på både den norske og den amerikanske versjonen av Idol. Og det er et par ting som har slått meg: - Programledere De norske programlederne suger virkelig! De prøver febrilsk å være morsomme, men har ikke kjemi. I de innledende rundene så hadde de også noen vanvittig dårlige scetcher som fungerte svært dårlig og fjernet fokusen fra det dette egentlig handler om. Det virker som et dårlig forsøk på å etterligne fjorårets radarpar som fungerte langt bedre. I American Idol har de derimot én programleder som fungerer mer som en veileder i programmet, og som har gode kommentarer på lur til stadighet. 0 - 1 til American Idol - Dommerene: Dommerne i den norske versjonen er tafatte og kjedelig. De tør ikke å si meningen sin på en skikkelig måte, og det hele blir bare fordekte grusomheter. Karlsen prøver så godt han kan å etterligne Simon, men er ikke i samme galakse en gang. Dette forsåvidt på godt og vondt. De norske dommerne mangler også en person som Randy Jackson som virkelig spriter opp det norske panelet. 0 - 2 til USA - Produksjonen Noen som har lagt merke til stemningsforskjellene på mellomrundene på den norske og amerikanske versjonen? I USA er det virkelig stemning, mens i Norge sitter publikum presset opp i en krok. Rett og slett tåplig. Hvorfor man i Norge har valgt å legge inne n enkelt pianisk som komp er også for meg komplett uforståelig. I USA har de "Idol band" som gjør en kjempejobb med relativt god musikk til sangene. Dette fører til at ting blir hevet flere hakk. 0 - 3 til USA - Deltagerne For det første: Nordmenn er noen kjedlige folk. De står og tar i mot dritt og komplimenter fra dommerne som om ingenting har skjedd. Det er en helt annen tone i USA der det er litt samspill. Savnes stort! 0 - 4 til USA Ellers så er spennet mellom de gode og de dårlige i USA langt større enn i Norge. I den første semifinalen i USA så var det svært gode deltagere (generelt sett), mens i den andre runden var det stort sett bare bedritne folk. I den første runden i Norge var det to gode (de som kom videre) og resten av folkene var skikkelig midt på treet. Nå i dagens runde av Idol var alle virkelig "mainstream" uten at noen skilte seg ut virkelig godt. Noen var naturlig nok bedre enn andre, men det blir virkelig kjedelig. Det er rett og slett for mange middelmådige folk i Norge, mens i USA har de sluppet gjennom en del veldig dårlige folk, samt noen virkelig gode. 1 - 5 til USA Kan bli spennende å se hvordan kvaliteten utvikler seg på konkurransen når man kommer seg til finalene, men det er ingen tvil om at det er langt høyere underholdningsverdi på den amerikanske versjonen, og at den norske rett og slett blir kjedelig... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Eller som jeg ville sagt: "Hvem bryr seg?" "Yes, I know I`m entitled to my own wrong opinion." Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Eller som jeg ville sagt: "Hvem bryr seg?" "Yes, I know I`m entitled to my own wrong opinion." Tydligvis ikke så mange Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) jeg syns det ganske ofte blir ganske dumt, det dommerene sier. de skal alt for ofte begynne å syke seg. de kan være så usaklige Endret 22. februar 2004 av Nidhogg Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 jeg driter i hva Idol i "The land of the Weak, and Home of the Cowards" er bedre på enn den norske .. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Eller som jeg ville sagt: "Hvem bryr seg?" "Yes, I know I`m entitled to my own wrong opinion." Pass deg nå, det er en admin som postet det Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Eller som jeg ville sagt: "Hvem bryr seg?" "Yes, I know I`m entitled to my own wrong opinion." Pass deg nå, det er en admin som postet det Ja, grunnet den kommentaren der så er det nok på hue og ræva rett ut Nei, ærlig talt, selv om jeg er admin kaster jeg ikke ut folk for slikt Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Tulla bare, du er ikke sånn Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Er også rimelig lite interessert i hvordan Idol i USA er, men en ting vil jeg si. Simon, var vel det han het, er ikke der for annet enn underholdningen. Du mener dommerne er for snill når de sier hva de mener? Da er vi over på hva Idol egentlig er... Skal det være et sted der vi finner landets "idol", eller skal det være et show der dommerne harselerer med dårlige deltakere med allerede lav selvtillit? Selv mener jeg det bør være det det skal være, nemlig et program som handler om å finne den beste vokalisten. Du har tydeligvis en annen mening, og som du sier så har jeg rett til å ha feil mening. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Er også rimelig lite interessert i hvordan Idol i USA er, men en ting vil jeg si. Simon, var vel det han het, er ikke der for annet enn underholdningen. Du mener dommerne er for snill når de sier hva de mener? Da er vi over på hva Idol egentlig er... Skal det være et sted der vi finner landets "idol", eller skal det være et show der dommerne harselerer med dårlige deltakere med allerede lav selvtillit? Selv mener jeg det bør være det det skal være, nemlig et program som handler om å finne den beste vokalisten. Du har tydeligvis en annen mening, og som du sier så har jeg rett til å ha feil mening. Poenget mitt er at den norkse jury-formannen prøver å etterligne Simon, men tør ikke gjøre det på samme måte, og det blir derfor bare kunstig og dårlig. Når det gjelder hva Idol er, så vil jeg påstå at det er et underholdningsprogram som er laget for at TV-kanalene skal få seere og musikkbransjen kortsiktige inntekter. "19 management" med Simon Fuller i spissen er kynisk firma som tenker mer på penger enn kvalitet på musikk. At dårlige deltagere med lav/høy selvtillitt stiller opp og får vite sannheten har jeg ikke noe problem med. Hvis man lever i den tro at man er kjempeflink til å synge, men stinker, så trenger man å høre at man noen forteller deg sannheten. Man stiller tross alt opp i et show som prøver å lage artister som folk skal kjøpe platene til, og man vet hvordan konseptet er. Tåler man da ikke harde tilbakemeldinger så burde man aldri ha stilt opp. Men dette er forøvrig litt off-topic, og handler mer om Idol som konsept. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kor ser du den amrikanske idol? Den går ikke på vanlige kabel tv kanaler? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Kor ser du den amrikanske idol? Den går ikke på vanlige kabel tv kanaler? Amerikanske FOX. En ting jeg med god samvittighet laster ned. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har sett på de norske og de Amerikanske episodene til nå, og underholdningsverdien i den amerikanske utgaven ligger mange hakk over den norske. Blir direkte kjedelig og se på den norske versjonen etter å ha sett hvor mye mer gjennomført den amerikanske versjonen er. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) - ProgramledereDe norske programlederne suger virkelig! Så enig så enig så enig - ProduksjonenI USA har de "Idol band" som gjør en kjempejobb med relativt god musikk til sangene. Dette fører til at ting blir hevet flere hakk. I fjor hadde de playback, selv i finalen Men de tar ting til etterrettning... - DeltagerneFor det første: Nordmenn er noen kjedlige folk. De står og tar i mot dritt og komplimenter fra dommerne som om ingenting har skjedd. Det er en helt annen tone i USA der det er litt samspill. Savnes stort! Samspill? Når Mr.Karlsen kan mer om gamet enn f.eks Sandra (hun har fått pepper hun ) så er det naturlig å være ydmyk, istedet for å tru "jeg er bedre enn deg, du sitter der bare å prater piss" (kan være du mente noe annet) Endret 20. mars 2004 av dub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå