RottePostei Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Fikk meg en brukt bærbar (HP pavilion 5244) her om dagen og installerte linux, men slet en del med å få ting til å virke. Her er noen tips i tilfelle noen sliter med det samme: -Bruk kernel 2.6 - da funker ACPI, temperaturmåling, batterimåling etc. Kan f.eks. brukes med gkrellm -Kernel 2.6 bruker alsa, men alsaconf finner som regel lydkortet og ordner biffen. -For å få toucpad'en til å funke: bruk synaptics drivere (og modprobe evdev) -Bruke radeon som skjermkort-driver for XFree Linker: Kernel 2.6 til fedora Synaptics driver Jeg har fremdeles to problemer: -Får ikke USB musa til å virke -Ville gjerne hatt console(tty) til å dekke hele skjermen, ikke bare en middels firkant mitt på Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 fullskjerm: på en del laptopper funker det å trykker fn+t Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Fikk til USB-musa nå: Kernel 2.6 bruker modprobe.conf i stedenfor modules.conf legg til eller endre til følgende i modprobe.conf alias usb-controller1 uhci-hcd Bruk uhci-hcd eller ohci-hcd alt etter hvilket merke du har på kontrolleren. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 på min laptop så enabler jeg i bios at skjermen skal "strekkes" ut hvis oppløsningen er mindre enn skjermen.. men egentlig så er det bare å gå i lilo/grub å sette på høyere oppløsning i console til neste boot.. så er jo det ordnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå