pgdx Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Jeg har Fedora og har nettopp installert XMMS 1.2.9. Når jeg åpner mp3-filer, blir de avspilt ca. 60 ganger så raskt som de skal, og det kommer ikke lyd. Lastet ned en plugin til .ogg-filer, men den vil fremdeles ikke spille de av. De går like raskt som mp3-ene... Endret 20. februar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Hmm... Så ut som om de laget wav-filer, visst. Men det har jeg ordnet nå. Klarer å spille mp3-filer, men ikke .ogg Noen som klarer å spille av .ogg-filer med sin XMMS? Edit: Når jeg viser informasjon om sangen, så står det at ingen input-plugin kjente igjen filtypen, men jeg har lastet ned og installert ogg input plugin, og den står i listen over input plugins, den er også haket av for å bli benyttet. Endret 20. februar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg dumper denne tråden i et siste forsøk på å få et svar... Ingen som bruker xmms til .ogg-filer? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) du mener "bumper" kanskje? har du satt output saken til fileoutput? Uansett vil jeg heller anbefale rhythmbox.. installer gst-plugins-mp3 ; kjør gst-register-plugins (om jeg fremdeles ikke husker helt feil) og start rhythmbox Endret 22. februar 2004 av xeon Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Noen som klarer å spille av .ogg-filer med sin XMMS? Har aldri hatt noen problemer med ogg om xmms... Du har altså libvorbis.so? Endret 22. februar 2004 av kattemat Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Eneste jeg kan tenke meg er at det kanskje er noe krøll med rettigheter (?), kan ikke selv huske at jeg måtte laste ned noen ekstra plugin for å få ogg til å fungere i xmms (med fedora). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 du mener "bumper" kanskje?Ja, jeg skrev litt feil.. Har aldri hatt noen problemer med ogg om xmms... Du har altså libvorbis.so?Ja, Ogg Vorbis-spiller 1.2.9 [libvorbis.so]Eneste jeg kan tenke meg er at det kanskje er noe krøll med rettigheter (?)Vel... Vorbis er vel en åpen standard, er det ei?Uansett vil jeg heller anbefale rhythmbox.. installer gst-plugins-mp3 ; kjør gst-register-plugins (om jeg fremdeles ikke husker helt feil) og start rhythmboxBruker du det istedenfor Xmms? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Eneste jeg kan tenke meg er at det kanskje er noe krøll med rettigheter (?)Vel... Vorbis er vel en åpen standard, er det ei? Jeg mente lese/skrive/kjøre- rettigheter på filene Prøv å kjøre xmms som root. Men det er lite sannsynelig at det kan være noe feil med det... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Uansett vil jeg heller anbefale rhythmbox.. installer gst-plugins-mp3 ; kjør gst-register-plugins (om jeg fremdeles ikke husker helt feil) og start rhythmboxBruker du det istedenfor Xmms? Ja, men ved nærmere undersøkelse er det gst-register ikke gst-register-plugins Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 jippi! endelig mp3 i rythmbox. apt-get install gstreamer-plugins-mp3 og gst-register gjorde kaka Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Også folkens; XMMSen min henger seg på noen spesielle sanger! Og finner den en RAR fil henger den seg istedenfor å hoppe over den.. Makan til dritt oppførsel! Ellers har jeg 3600 mp3/ogg filer, og når jeg tar "hent alle" fra mappa laster den inn men henger seg etter litt... Er XMMS så elendig skrevet at den ikke kan ta over x antall filer med den "import folder" funksjonen? edit -- Også, før brukte jeg mplayer til musikk pga. dette, men jeg liker XMMS fordi jeg kan enkelt styre den med tastaturet (med LinEAKd) samt den viktige "j" søkefunksjonen. Endret 24. februar 2004 av Velmont Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg skjørnner ikke hvorfor MP3-støtte kommer finnes i Fedora i utgangspunktet. Man trenger kun lisens på MP3 når man tjener penger på produktet/tjenesten. Red Hat tjener vel 0 på Fedora, gjør de ikke? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 I følge de som påstår de har retten til mp3 kan de kreve 25 doller eller.no per spille uansett om de som lager det tjener noe på produktet eller ikke... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men, det er lov og kopiere mp3 standarden og skrive sin egen plugin. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men, det er lov og kopiere mp3 standarden og skrive sin egen plugin. Det er allerede gjort og om det er lovlig å distribuere dem er usikkert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå