Anitasp Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Heisann. Skal kjøpe digitalkamera, men jeg finner ikke ut hvilket jeg bør velge !! Her er mine kriterier: God billedkvalitet (selvfølgelig...) 4-5 mill.piksler (for å ha muligheter for ok forstørrelser) Rask autofokus ( fotografering av barn...) Muligheter for manuelle innstillinger (Liker å ta bilder av natur) Min. 3x optisk zoom (helst mer) God blitz God levetid batteri God videofunksjon Pris: Vil helst ikke over 5500,- Er jeg for kravstor i forhold til prisen? Minolta Dimage Z1 hørtes iølge bladet Digitalfoto ut som et bra kamera...bortsett fra fattige 3.2 mill piksler...Noen som vet når oppfølgeren Z2 kommer i handelen? Blir kjempeglad for rask tilbakemelding. Får fnatt om jeg ikke får kjøpt meg kamera snart:-) Mvh Anita Lenke til kommentar
Komfort Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Et av kameraene som fyller kriteriene dine er FujiFilm S7000. 6Mpix 6x optisk zoom Masse manuelle innstillinger Super batterilevetid VGA 30fps videofunksjon 6500kr da....... Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei! Legger du på 500kr så får du Oly 5060. Testen har du kanskje lest allerede, hvis ikke, les den, og da kan det vel ikke være så mye å tvile på, kan det det? mvh s-ki Lenke til kommentar
Komfort Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jo jeg synes det er noe tvile på !! Det er dårlig videofunksjon i Olympusen! 15fps er altfor lite!! Det hadde vært bedre med 320x240 med 30fps. Bildemessig er det nok ganske likt. S7000 ligger nok et lite hakk foran sånn som jeg ser det. Lenke til kommentar
Anitasp Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Takk for raske tilbakemeldinger!! Smertegrensen går ved 5500,- så jeg bør helst finne noe rundt den prisklassen. Som sagt så prøver jeg å følge med på Digital Foto og Akam sine tester, men problemet er at jeg synes de spriker sånn i vurdering av samme kamera!! Jeg har ikke hatt digitalkamera før, og forstår foreløpig lite om tekniske detaljer Det er derfor jeg henvender meg til dere i håp om gode anbefalinger:-) Mvh Anita. Lenke til kommentar
Anitasp Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Hei igjen!! Må nok legge til at autofokusen betyr en god del, siden jeg synes det er greit å gjøre det på den lettvinte måten til dagligdags fotografering (familiebilder...) Når jeg skal ut å fotografere natur ønsker jeg manuelle innstillinger, noe jeg FORELØPIG ikke har så mye erfaringer med..... Mvh Anita:-) Lenke til kommentar
Komfort Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hva med størrelsen?? Og kvaliteten på videofunksjonen? Lenke til kommentar
Anitasp Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg er ikke så glad i de bitte små kameraene, så det er ikke farlig om kameraet er litt stort. Har ikke videokamera, så det hadde vært bra om videofunksjonen også er ok. Må ikke nødvendigvis være zoom der. :-) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hva med den kommende Olympus C770 Movie? Den har jeg litt tro på. Minolta Z2 kommer vel snart og kan også være en bra kandidat. Lenke til kommentar
Anitasp Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Ja, Minolta Z1 fikk knakende god kritikk i "Digital Foto", så med 4 mill.piksler er jeg lysten på Z2'en. Men vet du noe om NÅR den kommer? Er utålmodig....skulle helst hatt kamera i går Har ikke sjekket ut Olympusen du nevner,skal gjøre det nå. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva med Sony DSC-V1? Det er veldig raskt (også autofokus), tar gode bilder og har mange manuelle innstillinger. Går under smertegrensa di den... Lenke til kommentar
coban Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 syntes du er litt kravstor. spar en månedslønn til og kjøp fuji s7000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå