Gå til innhold

Valg av digitalkamera...

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe digitalkamera, men jeg finner ikke ut hvilket jeg bør velge :dontgetit: !!

Her er mine kriterier:

God billedkvalitet (selvfølgelig...)

4-5 mill.piksler (for å ha muligheter for ok forstørrelser)

Rask autofokus ( fotografering av barn...)

Muligheter for manuelle innstillinger (Liker å ta bilder av natur)

Min. 3x optisk zoom (helst mer)

God blitz

God levetid batteri

God videofunksjon

Pris: Vil helst ikke over 5500,-

Er jeg for kravstor i forhold til prisen? Minolta Dimage Z1 hørtes iølge bladet Digitalfoto ut som et bra kamera...bortsett fra fattige 3.2 mill piksler...Noen som vet når oppfølgeren Z2 kommer i handelen?

Blir kjempeglad for rask tilbakemelding. Får fnatt om jeg ikke får kjøpt meg kamera snart:-)

Mvh Anita

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg synes det er noe tvile på !!

Det er dårlig videofunksjon i Olympusen! 15fps er altfor lite!! Det hadde vært bedre med 320x240 med 30fps.

Bildemessig er det nok ganske likt.

S7000 ligger nok et lite hakk foran sånn som jeg ser det.

Lenke til kommentar

Takk for raske tilbakemeldinger!!

Smertegrensen går ved 5500,- så jeg bør helst finne noe rundt den prisklassen.

Som sagt så prøver jeg å følge med på Digital Foto og Akam sine tester, men problemet er at jeg synes de spriker sånn i vurdering av samme kamera!!

Jeg har ikke hatt digitalkamera før, og forstår foreløpig lite om tekniske detaljer :blush: Det er derfor jeg henvender meg til dere i håp om gode anbefalinger:-)

Mvh Anita.

Lenke til kommentar

Hei igjen!!

Må nok legge til at autofokusen betyr en god del, siden jeg synes det er greit å gjøre det på den lettvinte måten til dagligdags fotografering (familiebilder...)

Når jeg skal ut å fotografere natur ønsker jeg manuelle innstillinger, noe jeg FORELØPIG ikke har så mye erfaringer med.....

Mvh Anita:-)

Lenke til kommentar

Ja, Minolta Z1 fikk knakende god kritikk i "Digital Foto", så med 4 mill.piksler er jeg lysten på Z2'en. Men vet du noe om NÅR den kommer? Er utålmodig....skulle helst hatt kamera i går :roll: Har ikke sjekket ut Olympusen du nevner,skal gjøre det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...