pgdx Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Skulle se på en PC som oppførte seg heller merkelig. Har store problemer med å få på PC-en. Og når den først starter opp, slår den seg ofte av, men med en gang jeg har kommet inn i Windows, er den stabil som få. Problemet er at når jeg trykker på power-knappen, går CPU-viften et par runder før den stopper, power-LED foran slår seg på, og jeg er nødt å skru av PC-en med knappen bak på PSU. Har sjekket alle kabler, og alt står i bra. Det virker som om det er noe som bruker for mye strøm, men det er bare én harddisk og to CD-rommer av betydning. CPU: AMD, 1400MHz HK: Aopen PSU: En som fulgte med TCi-kabinettet. Det er ihvertfall ikke noe software feil, og problemet må ligge i PSU, CPU eller på HK. Noen som har noen logiske forklaringer? Lenke til kommentar
Bluee Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 PSU sender OK signal til prosessor om oppstart.. Da starter den litt, og sender signal og oppstart foregår greit. Men om PSU melder feil blir systemet tatt ned av cpu. Var borti at floppy strømkontakten var skjevt på engang. med samme symptomer. satt den ordentlig, så funket greia håper det er til nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå