Gå til innhold

Shuttle - trenger hjelp


Anbefalte innlegg

HEi gjen, har ennå ikek funnet en ny data, men har kommet fram til en søt shuttle :yes: (generelt er shuttle søte)

 

Eneste jeg vet er at den skal koste max 10.000 og den skal ha AMD 64 bit, og et radeon grafikkort som skal klare hl2 og doom3 på 1024 x 700 x 32.

 

Tror ikke denne posten svarte opp til krava, hvis ikke sorry.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må vel kanskje bli denne da?

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...809&l=&lantall=

Og et radeon f.eks. powercolor 9800pro.

Enig Feet... Har SB51 selv.. Men... Er det noen som har testet denne med noen Linux distroer? Er det noe problem med lyd eller nic? 1394 er grei. Der kan det bli litt kluz. Og ytelse med 64 bit CPU core. Er det mye % økning ved store prosesser?

 

Ser denne som en kul gameserver. Men er ennå litt usikker på disse hardwareløsninger. Nei. Jeg ønsker ikke å kjøre ms2000 eller 2003.

Lenke til kommentar

Shuttle SB61G2 Aluminium 1x5.25 2x3.5 i865G 1PCI 1AGP 2DDR-DIMM VGA LAN Firewire Audio Socket478 (Heatpipe kylning) 2087.00kr

 

Intel Pentium 4 Northwood 3.0GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz bulk/tray Socket 478 2022.00kr

 

TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 x 2 1528.00kr

 

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y160P0 160Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA133 Fluid IDE 1041.00kr

 

3in1 Desktop tastatur, mus, høytaler Black PS/2, norsk 235.00kr

 

Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse USB/PS2 439.00kr

 

Connect3D Radeon 9800Pro 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP 2269.00kr

 

Totalt m/frakt = 9796.00kr fra datorbutikken

 

En floppy har du kansje fra før? samme med tastatur og mus??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Glemte å si at den skal være rolig sånn at jeg kan ha den på om natta, ihvertfall ikke når jeg laster ned fra kazaa og DC++, for det er ulovlig :yes:

Da folder jeg hendene og håper at du er en modder. Den er ikke noe sovemaskin for å si det slik. Du er vel klar over at du ber om både pose og sekk nå: En stillegående, utrolig pen og veldig krafig AMD 64 maskin til 10k.

 

Hvordan få den stillegående: Bytt ut viften i heatpipen, skift psu, borr inn 2x 60 mm vifter i topp og om mulig hold deg unna cd-rom. Min støyer alt for mye, men jeg skal gjøre alt jeg nevnte over.

Lenke til kommentar

Æsj...

Får vel gå ned i krava eller opp i prisen.

Den skal kunne kjøre hl2 og doom3 i den oppløsningen nevnt over, stille er ikke så viktig.

 

Den trenger ikke være så schtilig, men den skal ikke være en sånn grå kjedelig boxxx.

Hvor mange pci sloter er det?

Hva er det som tar opp PCI sloter?

cdrom, lydkort, firewirekort, hardisk??

Lenke til kommentar
Hvor mange pci sloter er det?

Hva er det som tar opp PCI sloter?

cdrom, lydkort, firewirekort, hardisk??

Det er en PCI slot.

HK i shuttelene har det meste intigrert. LAN. firewire og lydkort. I pci slotten kan du sette inn bedre lydkort, bedre nettverkskort eller RAID kort for flere hardisker, RAID kort får du umulig bruk for siden det ikke er plass til mer enn 2 hder og 1 cd rom i shuttelen.

Lenke til kommentar

Men husk. Med en Aliminums ekstern boks kan du kobble til flere HD`s. jeg har to Hardisker på min shuttle. En inni og en ekstern. Det med bråket vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Har SB51G2 og den bråker svært lite. Uten floppy disk får du foresten plass til en HD til inni men pga varme ville jeg kansje droppe det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men husk. Med en Aliminums ekstern boks kan du kobble til flere HD`s. jeg har to Hardisker på min shuttle. En inni og en ekstern. Det med bråket vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Har SB51G2 og den bråker svært lite. Uten floppy disk får du foresten plass til en HD til inni men pga varme ville jeg kansje droppe det

 

SN85G4 bråker.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skrev feil jeg har SB61G2, den bråker ikke men er jo kjipt at din bråker.Byte ut da vettu :roll:

Ikke hvis det ordnes med litt modding. Finnes ingen Shuttle'r med samme ytelsesnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...