Gå til innhold

Hva synes dere om Windows XP???


DiJayQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP har fungert helt perfekt hos meg. Tror ustabilitet ved bruk av forskjellige ms-os har mye med hardwaren å gjøre. Men XP og 2000 er jo de beste fra MS til nå da. Kjører også linux, så jeg får det beste fra begge verdenene! Hater OS krangler. Føler en kommer til å blusse opp her også...GI DERE! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 22:18, DiJayQ skrev:

Jeg synes XP bare suger



 

Og her kommer flere teite ubegrunnede ytringer!

 

Hvorfor kan du ikke si hvorfor XP "suger" da? Ellers høres du bare ut som en liten drittunge som ikke har klart å innstallere OSet...

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er litt enig. Får ikke mer en 60 hz på skjermen min i spill, har prøvd et par bugs fiksere.

Har en rar måte å gjemme enkelte instillinger som jeg var vant til i win 98 sec.ed.

Og hele start menyen var inviklet i forhold. Men jeg greide å fikse det tilbake til normal 98 start meny.

Ellers liker den ikke opera, og mange gamle drivere som skal kunne fungere, fungere ikke alikavel i win xp.

Liker ikke at den har så mange programmer i bakgrunnen som vi ikke vet hva er.

Fant ut den lusket seg ut på internett uten min tilatelse. Den søkte etter opptateringer. Dermed var jeg på på jakt etter innstillinger til å fikse det også.

Den til og med slår seg av etter 2 timer vis jeg ikke bruker den. hehehehehe

Pc'en jobbet med et program mens jeg satt og så på tv. Da den plutselig gikk inn i Hibernates etter 2 timer. Skal si jeg var forbausa.

Vel du lærer noe nytt hverdag.

Ellers er Win xp stabilt på mitt system.

Lenke til kommentar

Jo mer man graver i XP jo flere bugs finner man.

Error report shit dukker opp flere ganger daglig.

 

Men for all del.... det er et imponerende OS. Enormt brukervennelig, selv de aller største duster kan bruke XP og dets funskjoner.

 

Kjører selv XP,W2K og Mandrake 8.1(newbie).

Lenke til kommentar

Hadde XP på maskinen i ca. en måned. Har aldri noensinne hatt et mer ustabilt system. Opplevde flere ganger at XP gjorde forandringer i alt fra layout til å gjøre Administrator-kontoen utilgjengelig. Særlig det siste var utrolig irriterende. Hadde i utgangspunktet bare administratorkonto. Skulle så legge inn en ny bruker, med begrenset tilgang. Fikk da beskjed om at jeg først måtte opprette en bruker med admin-rettigheter. Hmmm...merkelig tenkte jeg, skulle tro det holdt med admin-kontoen som er der pr. default. Men greit nok, jeg opprettet enda en admin-konto, og deretter den kontoen jeg i utgangspunktet ønsket. Det som da skjedde var at neste gang jeg bootet maskinen så var default-admin-kontoen søkk vekk fra innloggingsvinduet, og med den alle innstillinger jeg hadde gjort over en måneds tid, diverse tilgang til diverse programmer, alle personlige innstillinger, osv osv....

 

Da hadde jeg fått nok og gikk rett tilbake til 2000, og der skal jeg bli ei god stund til! 2000 har så langt aldri krølla seg for meg.

Lenke til kommentar

XP er bare møkka :sad:

har prøvd det ut en stund og makan til ustabilt system har jeg aldri opplevd :sad:

XP er på samme nivå som millenium :sad:

Nei jeg går for win 2000 eller win 98 SE

Kjører nå win 98SE etter masse om og men , funker helt greit for meg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 23:00, i-am skrev:

XP er bare møkka :sad:

har prøvd det ut en stund og makan til ustabilt system har jeg aldri opplevd :sad:

XP er på samme nivå som millenium :sad:

Nei jeg går for win 2000 eller win 98 SE

Kjører nå win 98SE etter masse om og men , funker helt greit for meg :smile:



 

pc'en din suger dildo med piska krem og jordbær syltetøy. eller.no

 

[ Denne Melding var redigert av: snibbert på 2002-03-18 23:04 ]

Lenke til kommentar

Tror ikke egentlig jeg bør uttale meg om XP, for jeg har aldri prøvd det. Men jeg tror jeg skal våge meg på et par kommentarer allikevel :smile:

 

XP virker på meg som et forsøk fra MS for å lokke til seg brukere med ett nytt GUI, som er mye mer konfigurerbart(skins og lignende).

Men samtidig som de har lagt til en hel del(til win2k vil jeg si, for under skallet tviler jeg at det er særlig forskjell), krever XP en hel del mer ressurser. At man bør ha en PIII ca. 500MHz for å få noe skikkelig ut av det er uakseptabelt. Det sier litt om ressursbruken.

Alt jeg hører om registreringsnøkler og sånt virker også veldig tungvint.

 

Ellers, prisen?!? Herregud! Jeg stod i en butikk forleden, og så XP i en hylle. 2000 ,- eller.no er jo helt sinnsykt. Aldri om jeg hadde giddet å betale noe sånt for et OS.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 22:54, ligebli skrev:

Jo mer man graver i XP jo flere bugs finner man.

Error report shit dukker opp flere ganger daglig.


Men for all del.... det er et imponerende OS. Enormt brukervennelig, selv de aller største duster kan bruke XP og dets funskjoner.


Kjører selv XP,W2K og Mandrake 8.1(newbie).


 

Feilmeldinger... DIN feil eller Microsoft?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 22:54, Hoppesagåsa skrev:



Hadde XP på maskinen i ca. en måned. Har aldri noensinne hatt et mer ustabilt system. Opplevde flere ganger at XP gjorde forandringer i alt fra layout til å gjøre Administrator-kontoen utilgjengelig. Særlig det siste var utrolig irriterende. Hadde i utgangspunktet bare administratorkonto. Skulle så legge inn en ny bruker, med begrenset tilgang. Fikk da beskjed om at jeg først måtte opprette en bruker med admin-rettigheter. Hmmm...merkelig tenkte jeg, skulle tro det holdt med admin-kontoen som er der pr. default. Men greit nok, jeg opprettet enda en admin-konto, og deretter den kontoen jeg i utgangspunktet ønsket. Det som da skjedde var at neste gang jeg bootet maskinen så var default-admin-kontoen søkk vekk fra innloggingsvinduet, og med den alle innstillinger jeg hadde gjort over en måneds tid, diverse tilgang til diverse programmer, alle personlige innstillinger, osv osv....


Da hadde jeg fått nok og gikk rett tilbake til 2000, og der skal jeg bli ei god stund til! 2000 har så langt aldri krølla seg for meg.



 

Det der er ikke M$ sin feil... det var din uvitenhet som lagde det kaoset..

 

(Det er heller ikke noe problem å kopierer instillingene fra Administrator kontoen til en vanlig bruker...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...