AndersK_ Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) ----->> LINK <<----- (mekka nå) Men.. Åssen skal jeg slice siden? vil ha menyen i egen TD (tabell eller noe..) og har ikke fått til dette via photoshop eller annet software teksten skal stå under menyen, sånn som oppsettet er nå (med lorem teksten) teksten skal altså "følge" menyen.. Hvis dere skjønner? Evt måter og gjøre dette på? CSS (muligens java?) eller rett og slett vanlige tabeller? Anders! Endret 20. februar 2004 av purken Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Du bruker Image Ready som følger med PS. Velg "Slice tool" (?) og kutt i vei. Når du er ferdig velger du "save for web" trur jeg, og da får du hele greien i biter med html-kode (som er helt elendig. Kode selv) Tror det var slik det skulle gjøres... Har ikke PS her, så det får jeg ikke sjekket. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 men da blir det flere TD'er vel? Så jeg må dele opp teksten i biter som passer akkurat inn i td'en? :\ Hadde vært fint med ETT felt til teksten og ETT felt til menyen, så det bare blir to felt liksom.. Går det? Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hmm... Vet ikke helt om jeg fatter hva du mener her, men koden som IR lager er ikke noe å ta vare på. Bare til å kode hele greien selv eller i DreamWeaver. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Slice den opp sånn som dette du... og bruk css til å få slice nummer 2 og 8 som bakgrunn... Link Edit: ser jeg var litt rask med slicingen, så 7 ble litt større enn de andre... men det kunne kanskje vært en fordel å ha litt større avstand mellom menydelene... kan bli trangt Endret 20. februar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 men åssen plasserer jeg teksten da? er som sagt ikke inn i koding, bare "designing" Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Uhm... du bruker CSS til å gjøre slice 2 og 8 til bakgrunn. orker ikke å begynne å skrive koden nå... kommer sikkert bare til å bli mye feil (eller hva PT) men det er i hvertfall noe sånn du må gjøre... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Gammel side, forløper til berg-online.tk De likna litt! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Gammel side, forløper til berg-online.tk De likna litt! tenkte at jeg hadde sett noe linkende før ja, men kom ikke helt på hvor.. Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) henta litt inspirasjon derfra harru no i mot det eller? btw, noen som kan hjelpe meg med koden? :P Endret 21. februar 2004 av purken Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har seff ikke noe imot det! Hvis du har noe spørsmål om koden, så er det bare å si ifra Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 jeg har ET spørsmål nå.. åssen sentrèrer jeg siden, så den blir MIDT på skjermen, MIDT i browseren.. hvis du skjønner? nå legger den seg på toppen av skjermen avhengi av scr.res.. klem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå