Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel-uib uten vpn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er overhode ikke sikker på hva du snakker om, men hvis det du har fått brev fra UiB der de ber deg legge inn all slags verdier i DoS-mode for å komme deg på nett trenger du ikke bry deg om det til vanlig bruk. Gi meg en litt mer folkelig forklaring på problemet ditt så kan jeg kanskje hjelpe deg....

F.

Lenke til kommentar

når jeg ikke bruker vpn har jeg omtrent delta hastighet (2mbit) som jeg egentlig skal ha, men da kan jeg ikke se websider, bare bruke msn,mirc,spille på nett. med vpn kan jeg se websider og alt men har da ca. bare halv hastighet(1mbit). har ikke fått noe brev fra uib men en mail fra ngt med ett brukernavn og passord jeg måtte bruke på hjemmekontor og krysse av på uib-intranet for å kunne bruke vpn. hvis jeg bare skal på internet bruker jeg familie/nextgentel til å logge inn med. da har jeg 2 mbit og det er det alternativet jeg vil bruke. jeg har windows millennium.

Lenke til kommentar

Eught: Er det bare Internet Explorer som ikke virker? Har du prøvd opera? I så fall har jeg akkurat det samme problemet selv. Messenger, spilling, Outlook, Opera... alle de funker som bare det men Internet Explorer har sluttet helt å virke. Har aldri brydd meg med å koble meg opp mot Universitets Servere, kanskje en gang i fremtiden. Jeg trodde problemet med internett'n var relatert til noen spyware-programmer som jeg slettet da jeg skulle legge inn Audiogalaxy. Men nå kan det jo virke som om det er noe med NgT som gjør dette. Forbannet irriterende i hvert fall, bryr meg ikke om at "alle" sier at Opera er best, Internet Explorer er raskest til mitt bruk (ganske vanlig), det banner jeg på. Så får no alle Opera-elskere ("Le nozze di Figaro" er min favoritt) bare slenge dritt.

F.

Lenke til kommentar

Alle tenestene skal fungere fint sjølv om du ikkje brukar vpn-løysinga. Einaste er at du ikkje kan bruke programvare som krever at du har kontroll over spesielle portar i ruteren - dette fordi du med uib-nextgentel-avtalen går gjennom eit nat/pat-system og delar same eksterne ip som alle andre som brukar familie/nextgentel-kontoen.

 

per

Lenke til kommentar

NGT brukere generelt trenger ikke logge seg på, men det må brukere av UIB-avtalen (med unntak av meg på grunn av surr fra NTG).

 

Som tidligere nevnt her finnes det en nyhetsgruppe for dette: uib.adsl, her kan du få svar på spørsmålene (der er det imidlertid en lavere terskel for vanlig høflighet enn det er på dette forumet)..

Lenke til kommentar

takk for innspill. d er explorer som i hovedsak ikke virker, men jeg kan heller ikke se på noe streaming video eller høre på noe radiokanaler i media player (bortsett fra d som ligger i broadpark). og en merkelig ting med ftp også. jeg kunne laste opp en fil, men ikke laste ned fra serveren. hvis der er noen som har ngt-uib uten vpn der explorer virker helt normalt kunne jeg fått dns instillinger og annen relevant info?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...