mlwirak Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Test av Olympus Camedia C-5060 Etterfølgeren til C-5050 har fått større zoom med markedets største vidvinkel. Kameraet har 5 Megapiksler oppløsning og vridbar LCD-skjerm. Hvordan kommer kameraet ut i test? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg har nå skrytt av dette kameraet i kanskje 2 måneder her på forumet, men etter å ha lest denne testen føler jeg meg litt... øhh.. uproff Alt du sier negativt om det stemmer med det jeg opplevde, men jeg opplevde dem også som bagateller heller enn minus. Dette betyr sannsynligvis to ting: 1. Jeg har enda ikke prøvd et VIRKELIG godt kamera 2. Martin begynner å få teken på kameratesting! De to største motforestillingene jeg hadde til testen var autofokusen og oppløsninga. For det første trodde jeg at autofokusen var veldig bra! Den opplevdes i hvert fall veldig PRESIS, noe som er sjeldent føler jeg... For det andre trodde jeg ikke dette kameraet hadde så god oppløsning... Seriøst, da jeg hadde mitt gode gamle C-220Zoom synes jeg at jeg fikk mye mer ut av hver piksel enn på C5060.... Men men! Artig å se hva en (semi(?))proffotograf synes i forhold til en avansert amatør i hvert fall! Åh jeg har så lyst å prøve å 10D! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 1. Jeg har enda ikke prøvd et VIRKELIG godt kamera He, he, det er vi to om. > Seriøst, da jeg hadde mitt gode gamle C-220Zoom synes jeg at jeg fikk mye mer ut av hver piksel enn på C5060.... Det er ikke umulig. Hver ekstra Megapiksel tilfører ikke så veldig mye... Lenke til kommentar
Lille Rosin Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei Wirak! Ser at du har sammenlignet C-5060 mot Sony DCS-T1. Har du noen planer om å teste sistnevnte kamera i nærmeste fremtid? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Ja, testen er klar om noen dager. Mulig at jeg tar en litt kortere test, arbeider med et nytt testoppsett. Lenke til kommentar
Lille Rosin Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Genialt! Ser virkelig frem til dette! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Ta en titt her: http://akam.no/art.php?artikkelid=5768&p=forum Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Hmmmm.... Det nye testoppsettet ser veldig bra ut! Men du mangler vel noe såpass simpelt som en karakter for hvor lett kameraet er å frakte med seg, noe T1 burde fått toppkarakter for... Ellers veldig bra.... Eneste er kanskje at de terningene gir meg en slags "retro"-følelse... Men det tyder vel bare på at jeg har hengt på hardware.no litt for lenge (det er samme terningen som tidligere er brukt er det ikke? ) edit: beklager, så ikke "kamerahus"-karakteren ved første gjennomlesning.. min feil! Endret 22. februar 2004 av Ursa Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Størrelse er et kriterium i momentet "kamerahus". På dette momentet fikk kameraet toppkarakter. Joda, terningene er hentet fra Hardware.no. Skal se om jeg får lagd noen nye, vurderer også en 1-10 skala. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg