Gå til innhold

Test av Olympus Camedia C-5060

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå skrytt av dette kameraet i kanskje 2 måneder her på forumet, men etter å ha lest denne testen føler jeg meg litt... øhh.. uproff :)

Alt du sier negativt om det stemmer med det jeg opplevde, men jeg opplevde dem også som bagateller heller enn minus.

Dette betyr sannsynligvis to ting:

1. Jeg har enda ikke prøvd et VIRKELIG godt kamera

2. Martin begynner å få teken på kameratesting!

De to største motforestillingene jeg hadde til testen var autofokusen og oppløsninga.

For det første trodde jeg at autofokusen var veldig bra! Den opplevdes i hvert fall veldig PRESIS, noe som er sjeldent føler jeg...

For det andre trodde jeg ikke dette kameraet hadde så god oppløsning... Seriøst, da jeg hadde mitt gode gamle C-220Zoom synes jeg at jeg fikk mye mer ut av hver piksel enn på C5060....

Men men!

Artig å se hva en (semi(?))proffotograf synes i forhold til en avansert amatør i hvert fall!

Åh jeg har så lyst å prøve å 10D!

Lenke til kommentar
1. Jeg har enda ikke prøvd et VIRKELIG godt kamera

He, he, det er vi to om.

> Seriøst, da jeg hadde mitt gode gamle C-220Zoom synes jeg at jeg fikk mye mer ut av hver piksel enn på C5060....

Det er ikke umulig. Hver ekstra Megapiksel tilfører ikke så veldig mye...

Lenke til kommentar

Hmmmm.... Det nye testoppsettet ser veldig bra ut! Men du mangler vel noe såpass simpelt som en karakter for hvor lett kameraet er å frakte med seg, noe T1 burde fått toppkarakter for... Ellers veldig bra.... Eneste er kanskje at de terningene gir meg en slags "retro"-følelse... Men det tyder vel bare på at jeg har hengt på hardware.no litt for lenge (det er samme terningen som tidligere er brukt er det ikke? :))

edit: beklager, så ikke "kamerahus"-karakteren ved første gjennomlesning.. min feil!

Endret av Ursa
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...