Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge lurt på dette her og tenker jeg bare spør rett ut her (lang tråd å lese gjennom og mange forskjellige holdninger): Jeg har fått med meg at 100FPS er fordelaktig i CS, men så vidt jeg kan se så er dette et problem eller rett og slett en feil i motoren. Siktet resetter seg raskere etter skudd osv er jo opplagt noe som burde være likt uansett hvor god maskin du har og FPS. Er dette en vanlig feil i spill eller er det spesielt HL/CS som sliter med dette (og kanskje andre spill basert på Q2 motoren?)?

Lenke til kommentar

Har lest igjennom 5 sider av denne tråden, orket ikke lese alt så veit ikke om det er besvart:

 

Jeg har 72 fps i cs normalt (uten VS) og trives med det, problemet er at hvis jeg kjører andre programmer, windows media player osv så synker fps'en drastisk (ned til 20 og lavere). Har prøvd alt av software endringer så nå lurer jeg på å det har noe med hw'en å gjøre. Dette er min data:

 

MSI 865PE NEO2-PFISR

Intel Pentium 4 3.0 GHz

Corsair Value 2x512MB

Saphire Radeon 9200SE 128mB

 

resten er vell heller uinterresant, noen som har noen kommentarer?

 

Doobey

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har lenge lurt på dette her og tenker jeg bare spør rett ut her (lang tråd å lese gjennom og mange forskjellige holdninger): Jeg har fått med meg at 100FPS er fordelaktig i CS, men så vidt jeg kan se så er dette et problem eller rett og slett en feil i motoren. Siktet resetter seg raskere etter skudd osv er jo opplagt noe som burde være likt uansett hvor god maskin du har og FPS. Er dette en vanlig feil i spill eller er det spesielt HL/CS som sliter med dette (og kanskje andre spill basert på Q2 motoren?)?

 

Jo nå skal du høre, 1.5, versjonen før 1.6 (logisk nok) hadde ingen problemer med fps, alt gikk glatt i 100. Men da 1.6 kom virket det som alle hadde problemer, jeg tror nok det har noe med at vALVE var altfor opptatt med HL2 og dermed neglisjerte optimaliseringen av hl-motoren til 1.6, det er det eneste logiske svaret jeg kan gi deg, og det er mest sannsynlig det riktige også.

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

hmm, jeg sliter litt med driverene for tiden. skjermkort geforce 4800 ti. når jeg velger open gl drivere i cs så klikker spillet. jeg kan velge software, men da har jeg møkka fps og jeg får ikke stille ned gammaen. hva kan være feilen ? jeg har nettopp reinstallert skjermkortdriverene og har skreve inn alle kommandoene.

 

det finnes forresten flere kommandoer

cl_updaterate 80 eller 100 ( alt etter hvor god linje du har, prøv deg frem)

cl_cmdrate 80 eller 100 (alt etter hvor god linje du har, prøv deg frem her også)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om dette er nevn før men nevner det likevell.

 

Legg til -freq x i launch options

(x= din skjermoppdateringsfrekvens)

 

med en 75hz skjerm og vsync på skal du da få 75fps om jeg ikke tar feil.

For å få 100fps, legg til -freq x og slå av vsync. Det er ingen vesentlig forskjell mellom 75fps og 100fps egentlig.

Endret av huleboer14
Lenke til kommentar
Folk, vet ikke om dette er nevnt, men hva er vitsen med mer en 60 fps?

Øyet kan bare se noe med 50 bilder i sekundet, så å ha over 60 er totalt unødvendig....

5151660[/snapback]

Dette er mye diskutert og det er langt ifra så enkelt som du fremstiller det. Uansett så har HL motoren en gangske heftig bug (i mine øyne) hvor siktet stiller seg kjapper tilbake osv. når man har 100fps. Hadde det ikke vært for denne buggen hadde nok langt færre merket noen problemer med 60fps.

Lenke til kommentar
Folk, vet ikke om dette er nevnt, men hva er vitsen med mer en 60 fps?

Øyet kan bare se noe med 50 bilder i sekundet, så å ha over 60 er totalt unødvendig....

5151660[/snapback]

Dette er mye diskutert og det er langt ifra så enkelt som du fremstiller det. Uansett så har HL motoren en gangske heftig bug (i mine øyne) hvor siktet stiller seg kjapper tilbake osv. når man har 100fps. Hadde det ikke vært for denne buggen hadde nok langt færre merket noen problemer med 60fps.

5151904[/snapback]

 

 

Hmm, er det slik er jo 100fps en gigantisk forskjell..! Fordel altså..

Men personlig sett har jeg 60-61 fps og merker 0 forskjell om jeg stiller den opp til 100 fps..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...