Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg sliter litt her.

Dette er PC'en min:

RAM: 512MB DDR

CPU: AMD MP 2400+(2,0Ghz)

GPU: Aopen Aeolys GeForce FX 5200 256 MB

Jeg har satt Refresh raten på skjermen og grafikkortet til 100.

Jeg har skrevet i konsollen:

max_fps 101

Men alikavel, på 1.6 så får jeg bare 60FPS. _Aldri_ over det.

På source så får jeg mellom 30-10FPS. Det er IKKE veldig komfertabelt å spille på

:mad:

Hva skal jeg gjøre for å øke fps'n i Source?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg sliter litt her.

Dette er PC'en min:

RAM: 512MB DDR

CPU: AMD MP 2400+(2,0Ghz)

GPU: Aopen Aeolys GeForce FX 5200 256 MB

Jeg har satt Refresh raten på skjermen og grafikkortet til 100.

Jeg har skrevet i konsollen:

max_fps 101

Men alikavel, på 1.6 så får jeg bare 60FPS. _Aldri_ over det.

På source så får jeg mellom 30-10FPS. Det er IKKE veldig komfertabelt å spille på

Hva skal jeg gjøre for å øke fps'n i Source?

Skjønner hva du mener. Har selv fx5200 128 mb og ligger stortsett under 30 fps på source :cry:

Endret av regga
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har ikke spilt cs s eller hl2 på flere månder pga at det er noe feil.. nemelig lav fps!!!

etter å ha prøvd nesten ALT sitter jeg fortsatt her med den stygge lave fps en....

har formatert(ikke bare pga detta da ) reinstalert steam og prøvd forskjellige drivere(bruker nå den nyeste) har også prøvd alt mulig av komandoer i consollen men nei da...

la i dag inn hl2 for å se om det fortsatt var sånn(formatert) men nei da.. hosta med 1 bot for å se.. i starten hadde jeg 90fps så gikk jeg 1 skritt så vips var den nede i 50 så snudde jeg meg så var den på 70 så skøyt jeg et skudd og da var den pluttselig nede i 23.. med andre ord jævlig ustabil :(

hva kan jeg gjøre... en annen ting som er rart er at dette ikke er noen forskjell på fps en om jeg kjører å 1600x1200 alt på max eller 800x600 alt på low :no:

hardware:

athlon xp 2600+

1024mb ram

xfx geforce 6600gt(500mhz\1000mhz)

creative soundblaster audigy 2 zs.

har prøvd alt og er desperat :cry:

er sånn på alle source spill(hl2 dm, cs s, hl2 osv) hadde en tråd om dette før men fikk ikke noen svar som hjalp noe spesielt.. bortsett fra at steam skulle komme med en oppdatering som fixsa dette(det er vel 4-5 månder siden jeg hørte det)

må legge til at jeg med mitt gamle radeon 9600 hadde jeg ikke dette problemet... så tenkte med en gang at det var noe med PSU en. geforce 6600gt krever en del mer strømm så bytta fra min gamle 300wpsu til en på 400w men hjalp ikke....

er veldig fortvilet over at jeg ikke for spilt det spillet jeg aller mest har lyst til å spille :cry::cry::cry:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Det "Garbion" skreiv inneholdt litt feil.

Siden det gjorde det så skal jeg rett skrive litt

Vsync

Vsync står for Vertical sync ja.

Hensikten med vertical sync er å synkronisere antall bilder per sekund med skjermens oppdaterings frekvens. Atslå 100Hz = 100FPS. 60Hz = 60FPS. Dette gjør at skjermkortet ikke sender ut flere bilder enn skjermen viser!!

Jeg vill ikke anbefale å skru dette av !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (siste utvei om du er njewbie og ikke gidder å lese)

Hvordan fikse antall Hz

Last enten ned refresh fix eller om du har ett nVidia kort og litt nye drivere så følger det faktisk med en fix innebygd i driveren på en meny som heter "refresh rate override"

Hvor mange Hz kan min skjerm ha ?

Har du en ganske "ok" Skjerm som ble lagd før 1998 skal det være standard å kunne ha "640*480*100Hz, 800*600*100Hz,1024*768*85Hz". Er du vedlig usikker på hvor mange Hz du kan ha på skjermen din så ikke ha mer en det. Det står som regel på hjemmesiden til de som produserte skjermen din hvor mye du kan ha! :) Eller eventuelt prøv deg fram i Windows på skjerm innstillinger,får svart skjerm så vil den slå seg tilbake etter 15sek eller det er bare å trykke "esc". (Don't set it above your monitor refresh rate though or you may damage your monitor) gjelder 80talls skjermer.

Skifte hvor mange fps du kan ha i CS

Dette er nødvendig pga av standard instillingene i CS er max fps "72"

Dra frem console i spillet og skriv "fps_max 100", da vil du ha MAX 100Fps. Dette låser på ingen måte frames per sek til 100. Bare setter en maks verdi :yes:

Hvordan vise hvor mange fps du har ?

For å se hvor mange fps du har kan du få frem en Net graph.

Den viser hvor mange FPS du har og nettverks belastningen din.

Det finnes 4 Ulike net grapher

For å få frem netgraph skriver du "Net_graph *" i console. Bytt ut "*" med 1-4. Den mest anbefalte er 3 å det er på grunn av at den trekker minst CPU kraft. Du kan oppleve å få mindre fps av å ha den stående på 1.

Hvordan "Tweake" fps'en i CS?

Her er en link det hadde blitt formye å skrive.  Les og lær.link Denne inneholder MYE!. Ikke heng opp i at det er til 1.5, kommandoene er stort sett de samme.

Btw. Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å sitte med 60Hz i CS. Skjermen er jo radioaktiv og jeg får vondt i hue etter 5min :scared:

Dette innlegget har blitt redigert av z10an, 02/03/2004 : 13:37

guller ;P

Endret av OrtO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen som vet hvordan jeg kan få opp FPS'n min..?

Det er veldig ekkelt og spille med så lite FPS.

Har prøvd og spille på noen kompiser sine pcer og det er mye bedre!

På tide å kvitte seg med Packard Bell(?) maskinen kanskje? :p

Noen som vet om noen tips mot fps drop ved smoke?

Hadde 100fps hele tiden ved/inni smoke før, men etter den første formateringen på maskina fikk jeg det fps drop problemet. Har de nyeste driverne til skjermkortet, så tror ikke det kan være problemet.

Når jeg er inni smoke'n så er fps'en ned til ca. 30-40, når jeg er nærme smoke'n er faller fps'en ned til 60-70.

Som sagt, hadde ikke dette problemet før.

Edit: Er seff 1.6 det er snakk om.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Vertical Sync skal være PÅ for svarte. Det begrenser ikke FPS'en din på noen måte.

Dere skjønner, det som står i CS og det som virkelig er, er to forskjellige ting.

Når du kjører med VSync AV og skjermen din for eksempel er på 60Hz så får du ikke mer enn 60FPS uansett. SKJERMEN OPPDATERES BARE 60 GANGER I SEKUNDET!

Tingen er at CS blir lurt til å tro at det er flere bilder i sekundet fordi spillet venter ikke med å tegne neste "frame" før den forrige er komplett. Så du kan få for eksempel 3 overlappende frames i noe som vanligvis ville vært én frame. Dette gjør at du får skiller i bildet og en FALSK FPS.

Ingen imponerer meg med FPS'en sin før de viser meg den med VSync PÅ.

Det er for mange folk som blir blendet av store fancy tall men så skjønner de ikke teknologien bak det hele.

Forresten så anbefaler jeg RefreshForce. Kjekt program du bare kjører en gang og trykker på en knapp uansett hvordan skjermkort og merke du har, så stilles Hz'en til maks for hver enkelt oppløsning på det skjermen+skjermkortet ditt (skal) takle.

- RefreshForce Home Page

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
kennethdammyr: Nehei. :p Alt for dårlig skjermkort.

Og så det er sagt, denne tråden er ment for CS 1.6, ikke forvent at dere får 100 konstant i CS:S, hvis ikke dere har PC til 40.000, da. :p

Min pc holder seg fra rundt 70 til 150 fps i cs:s og jeg har ikke så dyr pc. Jeg kjører på 800*600, med alle instillingene på fullt. Kjører så lav oppløsning fordi jeg synes spillet ser bedre ut da. Får fortsatt den gamle spill følsen. Syns ikke det er så fancy med høy oppløsing.

Men for å si litt på emnet så ser jeg ikke noe forskjell fra 60 til 100 fps. Grunnen til at jeg liker 100 fps er fordi crosshairen trekker seg fortere sammen, som igjenn hjelper meg med å reagere fortere. Selv om noen sier øyet ikke trenger mer fps så blir det mer behagelig å klarere å se det i litt høyere fps. Bruker de innstillingene jeg er vant med. Er ikke noe vits å forandre på noe hvis du ikke føler det vil gjøre deg til en dårligere eller bedre spiller.

Lenke til kommentar
Vertical Sync skal være PÅ for svarte. Det begrenser ikke FPS'en din på noen måte.

Dere skjønner, det som står i CS og det som virkelig er, er to forskjellige ting.

Når du kjører med VSync AV og skjermen din for eksempel er på 60Hz så får du ikke mer enn 60FPS uansett. SKJERMEN OPPDATERES BARE 60 GANGER I SEKUNDET!

Tingen er at CS blir lurt til å tro at det er flere bilder i sekundet fordi spillet venter ikke med å tegne neste "frame" før den forrige er komplett. Så du kan få for eksempel 3 overlappende frames i noe som vanligvis ville vært én frame. Dette gjør at du får skiller i bildet og en FALSK FPS.

Ingen imponerer meg med FPS'en sin før de viser meg den med VSync PÅ.

Det er for mange folk som blir blendet av store fancy tall men så skjønner de ikke teknologien bak det hele.

Forresten så anbefaler jeg RefreshForce. Kjekt program du bare kjører en gang og trykker på en knapp uansett hvordan skjermkort og merke du har, så stilles Hz'en til maks for hver enkelt oppløsning på det skjermen+skjermkortet ditt (skal) takle.

- RefreshForce Home Page

Det du sier her er helt rett. Men greia er, at gameplayet i CS endrer seg etter FPS'en. 100FPS = Bedre gameplay i form av blant annet at du føler aimen blir bedre siden siktet blir kjappere lite.

Men når man skrur av VSync blir gjerne bildekvaliteten dårligere fordi, som du sier, skjermen tegner på en måte "halve bilder" oppe og nede... På en måte.. :wee:

I alle andre spill enn CS: vSync On!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har ikke spilt cs s eller hl2 på flere månder pga at det er noe feil.. nemelig lav fps!

etter å ha prøvd nesten ALT sitter jeg fortsatt her med den stygge lave fps en....

har formatert(ikke bare pga detta da ) reinstalert steam og prøvd forskjellige drivere(bruker nå den nyeste) har også prøvd alt mulig av komandoer i consollen men nei da...

la i dag inn hl2 for å se om det fortsatt var sånn(formatert) men nei da.. hosta med 1 bot for å se.. i starten hadde jeg 90fps så gikk jeg 1 skritt så vips var den nede i 50 så snudde jeg meg så var den på 70 så skøyt jeg et skudd og da var den pluttselig nede i 23.. med andre ord jævlig ustabil :(

hva kan jeg gjøre... en annen ting som er rart er at dette ikke er noen forskjell på fps en om jeg kjører å 1600x1200 alt på max eller 800x600 alt på low :no:

hardware:

athlon xp 2600+

1024mb ram

xfx geforce 6600gt(500mhz\1000mhz)

creative soundblaster audigy 2 zs.

har prøvd alt og er desperat :cry:

er sånn på alle source spill(hl2 dm, cs s, hl2 osv) hadde en tråd om dette før men fikk ikke noen svar som hjalp noe spesielt.. bortsett fra at steam skulle komme med en oppdatering som fixsa dette(det er vel 4-5 månder siden jeg hørte det)

må legge til at jeg med mitt gamle radeon 9600 hadde jeg ikke dette problemet... så tenkte med en gang at det var noe med PSU en. geforce 6600gt krever en del mer strømm så bytta fra min gamle 300wpsu til en på 400w men hjalp ikke....

er veldig fortvilet over at jeg ikke for spilt det spillet jeg aller mest har lyst til å spille :cry::cry::cry:

Har akkurat det samme problemet.

Sitter med amd 64 3500++ 1024twinmos ram og geforce 6800 glh.

På min eldre amd 2700 med radeon 9800 pro 1024 corsair ram, hadde jeg ikke dette problemet i starten av min css karriere. Men etterhvert har denne pc'en også fått problemer, noe likt som min hovedmaskin, bare et par hakk verre.

Har lest på utroligt mangen forum om dette her problemet, prøvd alt fra himmel til jord. Virket som det er et mystisk problem som rammer helt tilfeldig.

Veldig kipt med tanke på at DoD er rett rundt hjørne, og at css i grunnen er veldig gøy litt av og til.

Fps hopp ifra langt over 100 til ned til 10-20 er f¤#& ikke no moro!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...