Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Prøv å spill med fps_max 24 og skift deretter til fps_max 101. STOR forskjell.

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Menneske kan se opp imot 200 fps og det er ikke noe jeg gidder å diskutere. Folk får ta dumheten til ord å mene hva de vil. En film går vanligvis på 24 fps og den er helt ren i bevegelse. Det betyr allikevel ikke at vi mennesker ikke trenger mer enn 24 fps. Dette er et flatt bilde i bevegelse, ikke noe annet. I vår virkelighet kreves det mye mer.

Når det gjelder VSYNC så må jeg le av alle idiotene som har en skjerm som støtter 100hz på høye oppløsninger og allikevel tar det av. Dette er det ingen grunn til, om du ikke vil ha såkalte "eye-drops" (hakk) i bilde.

Endret av Loooper
Lenke til kommentar
Etter flere request så tar jeg litt initiativ og starter en. Mine svake cs side er kanskje fps men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Veldig fint vis noen gidder komme med flere kommandoer og tips ;)

vsync

vsync betyr "Vertical Sync"

vsync er hovedgrunn er til at mange har lite fps. F.eks. jeg hadde 70 fps før jeg skrudde av vsync, etter det hadde jeg 99.

For å skru det av går du på:

Høyreklikk på skrivebordet - Egenskaper - Innstillinger - Avansert - <Ditt skjermkort> - OPENGL

Se litt rundt der, du burde finne: Vertical Sync et eller annet sted. Sett dette på: "Allways off".

Litt kommandoer

1 kommando er et must:

fps_max "101" // Vis denne står på f.eks. 30 så vil du aldri ha mer en 30 fps.

Vis du fortsatt har lite fps så har vi flere i bakhånda. Men hver litt forsiktig med disse, grafikken kan bli en god del anderledes av dem:

gl_affinemodels "1" // turns off correctly applying textures on a polygon which appears in 3D air without taking in account position 
gl_keeptjunctions "0" // shows cracks in textures 
gl_max_size "128" // sets the texture size 
gl_texsort "0" // toggles sorting of textels 
gl_clear "0" // texture quality 
d_spriteskip "0" // unknown, but seems to increase performance 
r_dynamic "1" // Toggles dynamic lighting 
r_mirroralpha "0" // Turns off reflective images 
gl_palette_tex "1" // Makes textures flat 
r_norefresh "0" // doesn’t update hud and console at unnecessary times 
gl_round_down "3" // toggles texture degrading level 
gl_picmip "1.5" // Blends textures, GREATLY decreases quality 
cl_weather "0" // Turns off weather (de_aztec) 
max_shells "0" // Turns off ejecting bullets 
cl_minmodels "1" // Shows 2 model skins 
gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" // Sets the texture mode 

De siste her ble funnet på internett.

Angrer du på noen av kommandoene?

Deafult config

Vise FPS

cl_showfps "1" // da vises den øverste i venstre hjørne, enktelt og greit

net_graph "1/2/3" // Det er 3 versjoner av denne, jeg anbefaler "net_graph 3"

net_graphpos 1 // angir posisjonen til net_graph

net_graphwidth "150" // bredde til net_graph, 150 er deafult

hmm.. uansett ka eg gjør så får eg ikkje over 60fps.. prøvd alt d der.. men d som e så merkelig e at eg hadde 100 fps før.. samme pc.. samme nettverk.. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilket skjermkort har du? Hvis du har et nVidia kort, kan du stille refreshrates i driveren, under "refresh rate overrides". Sett den oppløsningen du har i CS til den refreshen du vil ha. Jeg kjører med 60 konstant, har 60 i refresh, og setter jeg opp blir bildet mindre skarpt. Jeg klarer meg med 60.

mads89: Jeg er lei av folk som snakker om ting de ikke vet noe om! Hvis du gjør som awake sier, setter fps_max til 24, så til 101 merker du forskjell! Grunnen til at det flyter fint på TV med 24 fps er at den har motion blur. Hvis du pauser en DVD-film på en rask scene vil du se masse blur. Den gjevner ut alt. Du kan gjøre det samme på PC (nesten) hvis du setter oppløsingen til 640*480 og fps_max til 24, så virker det ikke som det hakker så mye hvis du har 1280*1024 i oppløsning. Prøv selv. :)

Og til slutt... det hjelper ikke å slå av vsync hvis refreshen er på 60. Skjermkortet sender ut mer enn 60, men skjermen viser bare 60. Eneste måte er å sette opp refresh, noe som gjør bildet mindre skarpt (på LCD). Jeg har bare prøvd med VGA, så det kan hende at det blir annerledes med DVI. Står på HW.no at undertegnede foretrekker VGA@60hz og DVI@75hz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okay, nå kan dere dataguruer få fortelle meg noe.. Hvordan har det seg, at jeg som har en xp3200 med 1gb ram og radeon9800xt nesten aldri får over 50 fps i source lenger. Selv om jeg (for noen formateringer siden) aldri opplevde lag i cs-s og hl2 deathmatch!!

En kamerat av meg med x800xt og athlon 64 3000 har det samme problemet. Må være noe kødd med noen nye drivere eller noe kanskje? Prøvd alle drivere dna,omega catalyst. Også prøvd langt tilbake i arkivet.

Men så så jeg en annen kompis som har xp3200 1 gb ram og radeon 9700 kjøre det helt flytende, nesten aldri under 80 fps!!!!!! Hvordan faen er det mulig? Bøffa selvfølgelig hele oppsettet hans ettersom vi har samme hk og ram, men fremdeles lag hos meg og flytende hos han. Og siden min har funka før så er jeg spent på om noen kan forklare meg hvorfor?

(Har også prøvd med sp2 uten sp2 med dritt og jall og refreshjalladritt og INGEN FORSKJELL!! LAG UANSETT!!! Har også prøvd diverse kommandoer, alle med like dårlig resultat. Men derimot får jeg ikke lag over nettverk! bare over internett..... )

ps. : Sorry at dette ikke er et særlig velformulert innlegg, men er så jævlig frustrert over dette hinsides irriterende problemet!

Endret av fanco
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har 128 mb på grafikkortet, skulle det ikke være mulig å få bedre en 40-50 fps i cs s??

Prøvde først med nvidia sitt og slo av vert synk, men det funket ikke. så prøvde jeg refresh rat override hos nvidia, no luck der heller.

det siste jeg har prøvd er refreshlock men autoconfig og fikk maks 45 fps.

Pingen ligger på 30-50, 1024x768 på skjermoppløningen og 85 hz..

I console har jeg fps max 100, cl_updaterate 40 , cl_cmdrate 60 og rate 25000 men 1mbit linje inn og 256 ut.

Grafikkdetaljene er satt til under normal.

Jeg trenger litt hjelp her :cry:

Takk

Lenke til kommentar

Da har je en maskin her som jeg har prøvd litt av hvert på. Alle synker er av osv.

Har også prøvd lavere oppløsning og litt slike ting, men den stiger ikke over 60-70, og av og til 80. Noen ganger kan den også være mye lavere.

Jeg har derfor et intrykk av at det kan være skjermkortet.

Det sitter i et Mobility Radeon 7000 32MB.

Burde dette kunne drive CS 1.6 med 100fps?

Lenke til kommentar

Har vært plaget med lav fps en stund i cs:s. Den lå mellom 25-70. Har prøvd forskjellige drivere uten hell. Men nå prøvde jeg å slå av "Microsoft AntiSpyware" og "Spyware Doctor". Og vips økte fps og ble stabil. Så det kan jo være et tips til de som plages med fps. Hjalp godt her i alle fall :)

Lenke til kommentar

Noe som er litt merkelig her nå. I net_graph 3-saken nederst i høyre hjørne står det hele tiden at jeg har 99-100 fps. Men jeg kan se at det faktisk ikke er 100 bilder i sekundet, jeg sammenlignet med den andre pcen min (noe eldre, holder ikke 100 fps konstant, dropper ned til 30-40 avogtil) og den så ut til å spy ut flere bilder/sek enn den første pcen. Hva kan jeg gjøre for å få skjermen min til å vise 100 fps? Jeg vil tro det er noen innstillinger på skjemkortet/skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...