Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6

Anbefalte innlegg

Skriv "Developer 1" i konsollen... da får du jævli høy fps... men da må du sette opp "fps_max" til f.x 250 elns.. da får du 250 fps.. men dette kan føre til at det lagger litt.. hvis du ikke har et bra grafikkort.. ;) GL HF

Jævlig høy? Det synes jeg var ganske overdrevet. Jaja, hver sin smak. :)

Se vedlagt bilde.

(450 MHz, ATi 3D Rage LT Pro 8 MB, 384 mb RAM).

640*480@16-bits farger

post-176-1098037599_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Lagger det mindre jo mer fps en har? Og hvordan ser man hvor mange fps man har?

skriv net_graph 3 eller cl_showfps i console. Og fps er, som niXon^^ sa, biler i sekundet. Altså hvor mange bilder PC-en din sender ut per sekund. Altså: Jo mindre fps, jo mer hakking. Jo mer fps, jo bedre flyter det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har fps på 100 i hovedmenyen i spillet, men når jeg spiller så er den på rundt 70-80. Og hvis jeg er i nærheten av fiender dropper den ned til sånn mellom 10 og 30 fps. Synes at det er veldig rart, og ekstremt irriterende å spille med. Noen som vet hvorfor det kan være sånn??

Lenke til kommentar
Skriv "Developer 1" i konsollen... da får du jævli høy fps... men da må du sette opp "fps_max" til f.x 250 elns.. da får du  250 fps.. men dette kan føre til at det lagger litt.. hvis du ikke har et bra grafikkort.. ;) GL HF

Jævlig høy? Det synes jeg var ganske overdrevet. Jaja, hver sin smak. :)

Se vedlagt bilde.

(450 MHz, ATi 3D Rage LT Pro 8 MB, 384 mb RAM).

640*480@16-bits farger

Og til dere med developer 1, spillet går bare hakket tregere for dere, det blir for mye fps.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg har GeForce 5950 ultra, har slått av vsync, skrivd fps_max 101 men får ikke over 60 fps.. Hva er problemet?

Skjermen din, som er på 60 hertz. Du bør ikke sette det opp hvis det er LCD, da blir bildet mindre skarpt. Hvis det er CRT, sett opp til det høyeste skjermen din takler. Det kan også hende at selv om desktoprefreshen er på mer, er den 60 i spillet. Sånn har jeg, må kjøre RefreshLock for å fikse det. Så for all del, kjør 60 hz hvis du har LCD!

Btw ja, hvis du setter opp til 70 hertz får du opp til 70 fps.

Lenke til kommentar

Finnest det ein liknande sak for CS:S for å få så høg fps som mulig? Eller kunne ein smarting putte inn her?

Eg har dette i min autoexec

r_mmx 1

r_sse 1

r_sse2 1

r_3dnow 1

r_3dsky 0

r_decal_cullsize 0

cl_phys_props_enable 0

cl_pushaway_force 0

fog_enable 0

cl_allowupload "0"

cl_allowdownload "0"

r_lod 0

cl_show_bloodspray 0

cl_ejectbrass 0

r_shadows 0

cl_smooth 0

net_graph 3

rate = 80000

cl_rate = 80000

cl_updaterate = 20

cl_cmdrate = 20

fps_max "101"

developer 1

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...