LordNic0 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) det står at man kan få 100 fps hvis man laster ned refreshfix el no sånt. Vel, det har jeg gjort, men hva gjør jeg videre med .ref fila? Endret 23. mai 2004 av LordNic0 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det er en zipfil.............eller rar fil.........Du må pakke den opp Lenke til kommentar
LordNic0 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Det har jeg gjort så klart. Da får jeg en .REF fil kalt: reflist.REF Hvor skal denne? Lenke til kommentar
krest Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 omg det verste du kan gjøre er å skru av vsync.. da får du vridninger i grafikken. hvis ikke skjermen din greier mer enn 60 hz skal du bare glemme i å leke med fps. hvis du ikke er så pass til kar at du absolutt må vise deg frem.. husk at skjermen ikke kjører mer enn 60 frames uansett hvor mye du tukler med vsynk hvis ikke du har kjørt modifiseringsprogrammer som refreshforce osv... skjermen min takler 85 hz derfor kjører jeg på det. (1158x856) Lenke til kommentar
Akise Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) 1. Developer 1 suger 2. Skjermen man har må klare 100HZ for 100FPS. 3. Har man lolish gfxkort må VS av, jeg har ikke lolish gfxkort, dermed på Nesj nesj nesj, Developer suger, skjermen må klare 100 hz for 100 fps, men: VS bør uansett være på som standard. Vis man er fan av 60 fps så er vel VS finfint. Personlig har jeg et bra skjermkort og gammel skjerm. Kjører 100 fps med VS av. 60 vis det er på. Og jeg merker ikke noe forskjell ellers om det er av eller på. Derfor mener jeg det er best med av Er litt uenig med deg her. Som du sier får du 60fps med VS på, dette kommer (sannsynligvis) av at skjermen din kjører på 60hz. Jeg merker om VS er av eller på, stygge striper på veggene og ellers når en beveger seg. Nesten alle skjermer klarer 100hz på 640*480 og 800*600. Anbefaler programmet ReForce for deg. kan lastes ned på Guru3d Edit: leif Endret 5. juni 2004 av -spyder- Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 har ikke sett på hele posten men en ting er sikkert ... TA PÅ MOUSE FILTER.... vis ikke lagger det mens du tar musa til siden.... Lenke til kommentar
JonThomas Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Fint med litt info om dette emnet for en som ikke har så peil på slikt, men som gjerne vil ha mere flyt i spillet. Så takk til alle som har bidratt i diskusjonen. Har fått opp fps`n, men sliter fortsatt med lagg. Netgraphen viser til stadighet en viss "choke". Særlig på "Badass"-servere med 32 spillere. Kan noen forklare litt hva dette er? Noe som kan gjøres for å forhindre det? AMD 1900 512 ram Nvidia geforce 4400 Logitech wingman( Har en følelse at laggen kan skyldes musa, men har prøvd flere driver versjoner uten hell) 80 gb WD harddisk( Kjører XP og har kun en partisjon. Sikkert jævli dumt...?) Chello plus ab. Takker for alle svar Mvh Jon Lenke til kommentar
Akise Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 JonThomas: Choke tror jeg har med internett tilkobligen din å gjøre, prøv å stille rates: cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 rate 25000 cl_rate 25000 Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Miniguide... LOL! typisk at jeg ikke finner sånnt Endret 9. juni 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 skrudde av v-sync.. jepp, fikk 100fps, men grafikken/bilde ble jo helt rar.. hang etter som faen.. nei da er det bedre med v-sync på og 60fps Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hva i * er fps? Frames per second Jo flere du har jo bedre flyt får du i spillet Lenke til kommentar
GullFisKeN* Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Etter flere request så tar jeg litt initiativ og starter en. Mine svake cs side er kanskje fps men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Veldig fint vis noen gidder komme med flere kommandoer og tips vsync vsync betyr "Vertical Sync" vsync er hovedgrunn er til at mange har lite fps. F.eks. jeg hadde 70 fps før jeg skrudde av vsync, etter det hadde jeg 99. For å skru det av går du på: Høyreklikk på skrivebordet - Egenskaper - Innstillinger - Avansert - <Ditt skjermkort> - OPENGL Se litt rundt der, du burde finne: Vertical Sync et eller annet sted. Sett dette på: "Allways off". Litt kommandoer 1 kommando er et must: fps_max "101" // Vis denne står på f.eks. 30 så vil du aldri ha mer en 30 fps. Vis du fortsatt har lite fps så har vi flere i bakhånda. Men hver litt forsiktig med disse, grafikken kan bli en god del anderledes av dem: gl_affinemodels "1" // turns off correctly applying textures on a polygon which appears in 3D air without taking in account position gl_keeptjunctions "0" // shows cracks in textures gl_max_size "128" // sets the texture size gl_texsort "0" // toggles sorting of textels gl_clear "0" // texture quality d_spriteskip "0" // unknown, but seems to increase performance r_dynamic "1" // Toggles dynamic lighting r_mirroralpha "0" // Turns off reflective images gl_palette_tex "1" // Makes textures flat r_norefresh "0" // doesn’t update hud and console at unnecessary times gl_round_down "3" // toggles texture degrading level gl_picmip "1.5" // Blends textures, GREATLY decreases quality cl_weather "0" // Turns off weather (de_aztec) max_shells "0" // Turns off ejecting bullets cl_minmodels "1" // Shows 2 model skins gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" // Sets the texture mode De siste her ble funnet på internett. Angrer du på noen av kommandoene? Deafult config Vise FPS cl_showfps "1" // da vises den øverste i venstre hjørne, enktelt og greit net_graph "1/2/3" // Det er 3 versjoner av denne, jeg anbefaler "net_graph 3" net_graphpos 1 // angir posisjonen til net_graph net_graphwidth "150" // bredde til net_graph, 150 er deafult jeg finner ikke sync Lenke til kommentar
GullFisKeN* Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 er det vetikal synkronisering? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 er det vetikal synkronisering? Lenke til kommentar
GullFisKeN* Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 mm det hjelpet ikke jeg har forsatt bare 72 fps Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Og hvorfor i all verden skal du ha 99 fps?... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 mm det hjelpet ikke jeg har forsatt bare 72 fps fps_max 100 i console Og hvorfor i all verden skal du ha 99 fps?... kan ha noe med at det går glattere å spille? Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Tviler på det når øyet ikke greier å registrere det så mye som 99 fps... Endret 21. juni 2004 av hodesleng Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Tviler på det når øyet ikke greier å registrere det så mye som 99 fps... MEN VÆRSÅSNILL! Det er det utrolig mange som sier ,MEN DU MERKER FAKTISK FORSKJELL JA! Gidder ikke forklare men du merker god forskjell (spesielt i cs). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå