Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6


Anbefalte innlegg

vsync betyr "Vertical Sync"

vsync er hovedgrunn er til at mange har lite fps. F.eks. jeg hadde 70 fps før jeg skrudde av vsync, etter det hadde jeg 99.

 

For å skru det av går du på:

Høyreklikk på skrivebordet - Egenskaper - Innstillinger - Avansert - <Ditt skjermkort> - OPENGL

Se litt rundt der, du burde finne: Vertical Sync et eller annet sted. Sett dette på: "Allways off".

Hei! Har problemer..får ikke til stille skjermkortet til egendefinerte verdier i OPEN GL, for å få vert.sync alltid av, da det virker som om at 3d innstillingene er alltid er på, alltså går inn i open gl for egendefinerte innstillinger gjør du anbefaler i innlegget ditt,men når jeg går tilbake er skjermkortet stilt inn på 3D igjen..

Er det jeg som tuller nå og er en udugeli sau som ikke burde hatt pc i det hele tatt :dontgetit:

Radeon sapphire atlantis 9600 er kortet jeg har forresten :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

03 Johnsen:

 

Nei, du er ikke noen udugelig sau, for de kan ikke engang skrive på et tastatur.

Tipper på at du gjorde det selv og ikke fikk hjelp av noen?

 

Nå må jeg nok påstå at den meldingen var litt dårlig formulert, og derfor litt uforståelig, for mitt vedkommende.

Men forsto i hvertfall at instillingene gikk tilbake automatisk, stemmer det?

Har du noen andre programmer, som f.eks. PowerStrip som er konfigurert med andre instillinger?

Er mulig du må legge inn nye innstillinger i alle andre programmer som er et tillegg til skjermkortet.

 

Ellers kan du legge inn nye drivere. ;)

Lenke til kommentar

Nei fikk ik hjelp hos noen, skreiv alt sjøl :devil: Hehe...

Ja innlegget hva vel ikke helt lett forståelig, men ja innstillingene går automatisk tbake, har ikke powerstrip liknanes programmer,hva er det forresten, eneste innstilling/konfigurering av skjermkortet mitt har jeg tilgang på ved egenskaper for skjerm, dr jeg går på avansert osv.På vanlig måte.Altså har ikke noen tilleggs programmer for konfig av skjermkortet,så vidt jeg vet :roll:

Har prøvd RE installere driverne....

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette vil funke, er ikke sikkert du kommer deg inn, husker ikke hvordan det var, men:

 

Start maskinen i sikkerhetsmodus/safemode, gjøres vanligvis med en eller annen tast under oppstart. I mitt tilfelle F8 (XP).

 

Kom deg inn på skjerminnstillinger (hvis det går?), og forandre oppsettet du ønsker å forandre. Trykk så OK og få deg ut av alt sammen, masse OK sikkert. Gå inn igjen og se om de har forandret seg tilbake. Hvis det ikke har forandret seg tilbake igjen, start maskinen på nytt i vanlig mode og se om det funker det.

 

Er litt ukjent på dette området (merk deg det) så vet ikke helt hvor langt man kan komme med sikkerhetsmodus.

 

Ellers kan du jo prøve Powerstrip f.eks. og låse innstillingene, elns.

www.powerstrip.com antar jeg, hvis ikke, www.google.com.

 

Powerstrip er et ekstra ganske fint verktøy for konfigurering av skjerm og sånt.

Der kan du f.eks. låse hertz'n og sånt. Forandre lysstyrke enkelt med noen tastetrykk, o.l. Ganske nyttig av og til.

Lenke til kommentar

Hoff jeg bliver rar, det gikk ikke med sikkermodus og heller ikke med powerstrip,da det virket som at det ikke var kompatibelt med driverne jeg bruker til kortet, prøvde også og avinnstalere/innstalere display driverne til skjermkortet på nytt,med siste driver update som er tillgjengelig til det.

:roll: Blir rar i bollehode, skjønner ikke,kossn skal æ si d...pcen e på tur ut i sneskavla snart :devil:

Oki greit, open gl er jo beste performence i spill sammenheng eller?

Når jeg spiller cs så er jo video stilt inn på open gl i options meny i steamen, så bruker skjermkortet direct 3D da open gl er ett alternativ,men ikke tilgjengelig for meg....må jeg registrere kortet liksom eller no for å få tilgang eller??

Uansett så setter jeg stor pris på tilbake meldingene, powerstrip hadde jo vanvittige me muligheter da!

Lenke til kommentar
Hei..

Disse config-komandoene du henviser til vil bare gjøre CS`en din stygg. Om du ikke sitter med et GF2MX så vil ikke merke noe fps forskjell på config "fps-tweaking".

 

jeg sitter med GF2MX og spiller cs med 100 fps.. så du må lavere ned for å få bruk for de kommandoene.. ;)

du har ikke testa 1.6 med det kortet ditt :)

Lenke til kommentar
Jeg mener Opengl er best av alternativene..

*Gjøre meg klar til forsvar mot de som er uenige*  :p

 

Jeg har opplevd at OpenGL tukler til grafikken i CS. Tror kanskje det har med skjermkortet mitt å kjøre (GeforceFX). Helt uten videre kunne jeg se gjennom alle veggene i spillet. Har aldri prøvd wallhack, men det må ha vært noe av den samme effekten. Uansett ble det fikset ved at jeg kjørte Direct3D i stedet. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg mener Opengl er best av alternativene..

*Gjøre meg klar til forsvar mot de som er uenige*  :p

 

Jeg har opplevd at OpenGL tukler til grafikken i CS. Tror kanskje det har med skjermkortet mitt å kjøre (GeforceFX). Helt uten videre kunne jeg se gjennom alle veggene i spillet. Har aldri prøvd wallhack, men det må ha vært noe av den samme effekten. Uansett ble det fikset ved at jeg kjørte Direct3D i stedet. :dontgetit:

Noe sånt ville jeg først og fremst tro hadde noe med OpenGL innstillingene å gjøre...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
'MERK' : Det er ingen garanti på at man får 99-100 fps pga de instillingene, man kan forbedre den, men det er hw'en det kommer mest ann på...

Nei, sant nok men man har en ganske utdatert pc vis man ikke klarer 99 fps imo.

PC-en min funker fint den, men jeg får 60 fps. Skjermkortet eller skjermen tipper jeg. Hakke tatt noe tak i å finne ut av det. Uansett om jeg ønsker mer fps.

 

Hvis skjermen min takler 100 fps på 800x600, men bare 85 på 1024x768, hvis jeg da kjører førstnevnte i CS og sistnevnte i Windows. Ville jeg fått førstnevnte i CS da? Skrev litt dumt, men men...

Lenke til kommentar
1. Developer 1 suger

 

2. Skjermen man har må klare 100HZ for 100FPS.

 

3. Har man lolish gfxkort må VS av, jeg har ikke lolish gfxkort, dermed på ;)

Nesj nesj nesj, Developer suger, skjermen må klare 100 hz for 100 fps, men:

VS bør uansett være på som standard.

Lenke til kommentar
1. Developer 1 suger

 

2. Skjermen man har må klare 100HZ for 100FPS.

 

3. Har man lolish gfxkort må VS av, jeg har ikke lolish gfxkort, dermed på ;)

Nesj nesj nesj, Developer suger, skjermen må klare 100 hz for 100 fps, men:

VS bør uansett være på som standard.

Vis man er fan av 60 fps så er vel VS finfint. :w00t:

Personlig har jeg et bra skjermkort og gammel skjerm. Kjører 100 fps med VS av. 60 vis det er på. Og jeg merker ikke noe forskjell ellers om det er av eller på.

 

Derfor mener jeg det er best med av ;)

Lenke til kommentar
'MERK' : Det er ingen garanti på at man får 99-100 fps pga de instillingene, man kan forbedre den, men det er hw'en det kommer mest ann på...

Nei, sant nok men man har en ganske utdatert pc vis man ikke klarer 99 fps imo.

Du tenker nok på 1.5 du, hvis du skjekker min signatur og profil og skjekker hardwaren min, så har ikke jeg akkurat utdatert pc. Jeg spiller cs 1.6 med 100fps, men lider av fps drop på store områder og store skuddvekslinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...