pgdx Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Får ikke browset nettverkstjenere. Jeg har Fedora. Jeg kommer inn på internett, som er delt av en WinXP, men jeg får ikke sett de andre maskinene. Hva må jeg gjøre da? Jeg er helt grønn, så forklar lett... Kunne ikke vise «smb:///» fordi Nautilus ikke kan kontakte SMB master browser. Sjekk at en SMB-tjener kjører på det lokale nettverket. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 prøv å skrive smb://ip-til-maskin grunnen er at windows-maskinene ikke er engie om hvem som skal kjøre WINS serveren Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Kan ikke vise lokasjon «smb://192.168.0.1» Detaljer: Det oppsto en feil under lesing av forvalgt handlingskommando assosiert med denne lokasjonen. Før jeg oppdaterte til Fedora hadde jeg RH9, og der virket det helt fint... Endret 20. februar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 fedora trøbler "litt" med SMB noen ganger, sant det... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Riktig. Fedora + SMB = Det finnes noe guider for å fikse dette slitsomme problemet. Det greieste er nok å installere SAMBA på nytt, eller starte servicen på nytt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Problemet ligger i at winbind ikke fungerer. Bare til opplysning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå