Gå til innhold

PLassere en intern DVD spiller i en ekstern box

Anbefalte innlegg

Jeg tar kjans paa at dette er riktig kategori...Ellers gi beskjed om flytting.

Ok jeg har en Intern DVD brenner, og har gaatt med tankene om aa flytte den ut av maskinen i en liten boks som stotter USB2/FireWire.

Problemet er at jeg ikke har noe erfaringer med dette, er det noen her som har gjort lignende selv, eventuelt med en CD-brenner? Har det oppstaatt noe problemer med aa plassere en internr enhet i en ekstern box (hva heter det egentlig? External casing?)

Prisen paa en slik boks som jeg har sett koster ca 320 kroner, og stotter USB2. Men jeg gidder ikke aa kjope hvis det ikke funker tilfredsstillende, spessielt med tanke paa overforings hastighet i forhold til IDE-grensesnittet som DVD brenneren er koblet til naa.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en NEC ND-2500 i et eksternt kabinett, såkalt "external enclosure". Fungerer absolutt utmerket. Kabinettet støtter både Firewire og USB 2.0, av merket eMagic, kjøpt hos Komplett.no. Prisen på dette sammenlignet med et vanlig ekstern brenner ble ganske lik, men jeg har den fordelen at jeg kan montere den internt hvis jeg vil senere, og bruke kabinettet til feks en 3,5" harddisk.

Lenke til kommentar

Tusen takk Bulle, du kan tro jeg har provd aa faa tak i person-erfaringer med dette en stund, endelig.

Men saa fort jeg har penger saa tror jeg vil gaa for det da. Du skjonner, jeg vil gjomme bort PC'en saa skal jeg bare ha DVD brenneren paa bordet, pluss at jeg bruker tastaturen til aa skru paa maskinen (BIOS settings).

Takker igjen

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Du skal vite at du er ikke den eneste som har søkt etter erfaringer på dette.

Sånn til orientering: det eksterne kabinettet til eMagic har separat strømforsyning med egen bryter bak. Vifta suser litt, men det er jo bare å slå av strømmen når du ikke bruker brenneren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...