XmasB Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg driver å lager et klikkbart kart i flash, hvor hver valgte kommune blir satt som valgt i en array. Problemet mitt er at det finnes 435 kommuner i Norge. Og hver av disse kommunene er representert av en knapp i mitt kart. Jeg har lest at det finnes metoder for å kunne legge metoder/funksjoner til objekter via actionscript, og har til dels fått til dette. Problemet blir å lage en metode som legger funksjonen til alle knapper. funksjonen hver knapp skal inneholde: on(Release){ _root.leggTilKommune(this); } Denne virker fint, men jeg må som sagt legge den til manuelt. 435 knapper... Det tar for lang tid. Jeg vil også ha mulighet til å endre funksjonen lett dersom det skulle bli nødvendig en dag. Alle kommuner ligger listet i en array, med info om hvorvidt de er valgt eller ikke. Jeg så for meg en løsning med en for-setning, men har ikke fått til dette enda. Noen guruer der ute? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er vel ikke det samme som flash fxp? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Flash FXP er en FTP-klient. Flash MX er en IDE for å utvikle Flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå