Gå til innhold

dvdboxoffice tull

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en filmpakke på dvdboxoffice som kom på 195 norske kroner, jeg tok change currencies og da ble det til 40.95 Kanadiske dollar, hvordan kan det ha seg at 40.95 kanadiske dollar blir til 195 NOK, når kursen ligger på 5.23?

Jeg bestilte den fordi det sto 195 NOK, for det er jo under 200 kroner, men hvis kursen er på 5.23 så blir jo det nærmere 213 kroner. Det står fortsatt 195 NOK på dvdboxoffice når jeg søker på denne pakken, så hva kan jeg forvente meg når den ankommer norge?

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer til å sende den med påskriften: "40.95 canadian $", de som tar i mot pakken i Norge kommer til å gange dette med den mest oppdaterte valutakursen, og om dette kommer over 200NOK blir det fort kostbart.... Sannsynligvis har dvdboxoffice bare noen gamle, lite oppdaterte valutakurser liggende inne i systemet sitt.

EDIT: Skrivefeil

Endret av millencolin
Lenke til kommentar

Hvis du bestiller en vare som koster mer en 200,- inkl frakt må du betale mva av hele beløpet, hvis den blir stoppet i tollen vel og merke. Utfra innlegg jeg har lest på forumet er deg sjelden de blir 'oppdaget'.

I framtiden kan du jo sjekke hvilken kurs tollvesenet bruker her og selv regne ut hvor mange CAD du kan handle for uten å overskride den magiske 200,- grensen.

Lenke til kommentar

Det er bare tull at pakker lett går gjennom tollen. Jeg vil tippe at så mye som 99% av forsendelsene som inneholder varer for over 200NOK blir stoppet. Dette fordi stort sett alt som sendes blir merket med verdi på sendingen på utsiden av pakke/brev, og hvis ikke åpnes den for å se etter evt. faktura.

Lenke til kommentar

Okay, har ingen erfaring med frekvensen av stoppede pakker selv. Bare mener å huske jeg leste i en lignende tråd fra en 'bekymret' bruker som handlet fra Play, hvor noen påstod å ha handlet en drøss med dvdfilmer over 200,- uten at noen av de var blitt stoppet.

Av ren nysgjerrighet: hvordan vet du (millencolin) at så mange pakker blir stoppet? Bare tenker på all jobben det er for tollvesenet å titte på 99% av alle pakkene som mottas hver dag...

Lenke til kommentar

På DVDboxoffice skal du ha muligheten til å bestille med amerikanske dollar som valuta, også. Pleier å bli mer nøyaktig sånn. Ikke spør hvorfor. Når det gjelder toll på pakker så forekommer dette sjeldent fra dvdboxoffice, har selv bestilt for nærmere 1000 kr en gang og fikk ikke toll på dette. Hvis du velger courier service vil det derimot bli fortolling hvis varens verdi er på over 200 NOK.

Lenke til kommentar
Okay, har ingen erfaring med frekvensen av stoppede pakker selv. Bare mener å huske jeg leste i en lignende tråd fra en 'bekymret' bruker som handlet fra Play, hvor noen påstod å ha handlet en drøss med dvdfilmer over 200,- uten at noen av de var blitt stoppet.

Av ren nysgjerrighet: hvordan vet du (millencolin) at så mange pakker blir stoppet? Bare tenker på all jobben det er for tollvesenet å titte på 99% av alle pakkene som mottas hver dag...

er vel derfor tollen er så trege med å fortolle pakker =)

jeg har i hvert fall alltid fått svi hvis pakken har vært over 200kr...

med mindre jeg har fått ordnet fra firmaet at de skriver en annen sum (under 200kr) eller at de merker den som gave (taksten er vel da 500 eller no?)

Lenke til kommentar

men kan jeg klage hvis den blir stoppet i tollen? NÅr det står der at den kommer på 195 NOK så kan jo ikke jeg klandres fordi dvdboxoffice er trege til å oppdatere valutaen, eller hva? Jeg kjøpte den fordi jeg var sikker på at den kostet under 200, noe den ikke gjorde likevel, jeg får se hva som skjer. :cool:

Lenke til kommentar
Det er vel ditt ansvar å sjekke om det kommer på over 200,- uansett.

Men som du sier, det er bare å vente å se. Blir den stoppet så blir det vel en 50-lapp ekstra ut av lommeboka...

Mitt ansvar? når det står på siden at det blir 195 NOK så burde vel det være nok sjekking. :p

Lenke til kommentar
Det er vel ditt ansvar å sjekke om det kommer på over 200,- uansett.

Men som du sier, det er bare å vente å se. Blir den stoppet så blir det vel en 50-lapp ekstra ut av lommeboka...

Mitt ansvar? når det står på siden at det blir 195 NOK så burde vel det være nok sjekking. :p

Det står på siden der man endrer kurs:

We display our prices in a variety of other currencies for convenience only.  Foreign exchange rates are approximate and should be used for comparison purposes only. The final amount charged is dependant on the exchange rate used by your financial institution.

Så står det fæøgende:

Check here to signify your understanding and acceptance regarding this functionality.

Dvs. du kan ikke videre før du har sjekket av at du har forstått det.

Tips til neste gang du klikker og går videre.....les nøye først. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...