w2k Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) jeg har et coolpix 2100 kamera og sliter med at det sluker batterier, hjlper det da å oppgradere firmwaren, er det vanskelig, farlig? har aldri gjort det før. Men så har jeg sett på elkjøp at man kan kjøpe en pakke med 4 GP NiMH 1800mAh batterier med lader for kr 499,- (GP Powerbank III) er det et bra kjøp er merket GP bra?. Kamera bruker jo originalt 2100mAh, men 1800mAh skulle vel holde ganske greit? takker for svar.... Endret 20. februar 2004 av w2k Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Om du kan oppgradere firmware på dette kameraet vet jeg ingen ting om. Når det gjelder batterier kan du imidlertid ganske sikkert putte inn det du ønsker av oppladbare bare det er vanlige AA-celler maken til de du har fra før. Noen gamle kameraer skal ikke ha oppladbare batterier i det hele tatt (iflg bruksanvisningen), men det gjelder sikkert ikke ditt når det er levert med dette orghinalt. Om batteriene er på 2100 mAh (milliamperè) eller 1800 spiller ingen rolle, det betyr kun at de på 2100 mAh kan lagre mer strøm (ampere) og derav teoretisk lengre brukstid. Spenningen er imidlertid den samme på begge typer, 1,2 volt,- som er standard på de fleste oppladbare NickelCadmium (NiCd) og NickelMetalHybrid-batterier (NiMh). NiMh-batterier er adskillig bedre enn NiCd, blant annet tåler de "smålading" bedre, og de har ikke "minne-effekten" som gjør at NiCd-batterier som "halvlades" etterhvert tror de er fulladet og mister mye effekt. Eneste innvendingen min er at jeg syntes 499,- er rådyrt for 4 NiMh + lader, sjekk hos Biltema eller Clas Ohlson,- uten at jeg skal være skråsikker tror jeg du kan få dette ned mot halve prisen der. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 tok feil de koster 399,- Det er disse: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
w2k Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 men ellers er det noen som har dette kamera, altså Coolpix 2100/3100 som har merket noe bedring med å oppdatere firmwaren. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Samme koster 299 hos lømorks.no i torggata i oslo. Gjorde i hvertfall det for en stund siden. Lenke til kommentar
-erling- Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har et coolpix 2100 kamera og sliter med at det sluker batterier,..... ...takker for svar.... Jeg eier et CP 2100 som jeg er kjempefornøyd med. Men batteriforbruket på CP 2100/3100 er et stadig tilbakevendene tema her i forumet. Du kan lese side opp og ned om emnet i dette topic. For mitt vedkommende ble det stor forbedring på Nikon-batteriene etter å ha filt polene. Ellers vil jeg sterkt anbefale å kjøpe tilleggsbatterier som er spesielt beregnet for "high drain" utstyr, så som dig.kameraer. Her er 2350 mAh Hahnel batterier + lader fra Mamoz. Særlig ved vinterbruk utendørs vil du ha veldig god nytte av de ekstra mAh. Vær også oppmerksom på at strømforbruket reduseres drastisk ved å slå av LCD-skjermen og bruke den optiske søkeren i steden. Firmware: Nikon har ingen nyere versjon enn 1.1, så vidt jeg har funnet ut. Hvis du har 1.0 hjelper det sikkert å oppgradere. Du finner hvilken versjon du har ved å sette funksjonsvelgeren på "SET UP" og holde inne "MENU"-knappen mens du slår på kameraet . Står det "E2100 V1.1" har du nok siste versjon. Lykke til! -erling- Lenke til kommentar
w2k Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 et siste spørsmål, har det noe å si hvilken volt batteriene er på?, kan jeg bruke 1.25 volts batterier selvom kamera bruker 1.20 originalt? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 et siste spørsmål, har det noe å si hvilken volt batteriene er på?, kan jeg bruke 1.25 volts batterier selvom kamera bruker 1.20 originalt? Så lenge du bruker batterier i størrelse AA (dobbelt A) kan du bruke de. Alle disse batteriene har volt som kameraet takler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå