cc Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei hei, nå har jeg fått hovedkortet mitt, og det ser meeeeget lovende ut! (Link til hk) Bestiller Athlon 64 3200+ nå, men tenkte at jeg kan jo like gjerne slenge på ram i samme bestillingen. Problemet er at jeg har null peil på ram, har skjønt bittelitt av dette med timings og sånt, men har ingen interesse av å overklokke maskinen min. Det jeg ønsker er noe som gir god ytelse til videoredigering/bildebehandling, og gjerne litt spill. Jeg tror ikke jeg trenger mer enn 1024 MB, siden jeg har klart meg fint med 768 MB DDR 266 hittil. Om det blir en eller to brikker, er også likegyldig for meg, jeg er mer interessert i at det ikke blir altfor dyrt. Likevel, si gjerne hva jeg må opp på for å ikke ha en flaskehals på ram'en i oppsettet mitt. Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 2 x Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Må bare legge til at disse brikkene ikke vil virke med mitt Abit KV8-MAX3 og A64 3200+, får BSOD under oppstart. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB fungerer derimot smertefritt så langt. Lenke til kommentar
cc Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Takk for forslag, whiteinc! Hmm... 2800 spenn for ram? Er det meningen at ram skal koste mye mer enn både cpu og hk? Er det slik at de fleste her på forumet bare anbefaler Corsair uten egentlig å sjekke andre merker? Har en liten følelse av det, nemlig. Kan godt være at det merket er best på sitt område, men kan vel også til tider bli litt overkill? Fint om noen kan gi alternativer til dette forslaget, som kan la være å ta knekken på min lommebok Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Takk for forslag, whiteinc! Hmm... 2800 spenn for ram? Er det meningen at ram skal koste mye mer enn både cpu og hk? Er det slik at de fleste her på forumet bare anbefaler Corsair uten egentlig å sjekke andre merker? Har en liten følelse av det, nemlig. Kan godt være at det merket er best på sitt område, men kan vel også til tider bli litt overkill? Fint om noen kan gi alternativer til dette forslaget, som kan la være å ta knekken på min lommebok Corsair er ikke overkill til AMD 64. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 skal man kjøre raskt...må alle deler følge med i svingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå