opresterud Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Skal skifte ut min NEC ND-1300a med en ND-2500, og lurer på hvilke medier som er å anbefalle for å skrive 8x på DVD+R og 4x på DVD+RW? Antar Verbatim er OK, men hvilke andre medier av det som Komplett og PS Data selger kan brukes og vil gi bra kvalitet? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Med NEC ND-2500A vil disse platene virke på 4x DVD+RW: Komplett: Verbatim 4x DVD+RW That's write 4x DVD+RW (ikke personlig testet, men tror disse vil virke). Ps-data: Ingen. 8x DVD+R: Komplett: Verbatim pastel 4x DVD+R (ikke spindel eller vanlig - kun pastel versjonen som virker på 8x). Verbatim 8x DVD+R. Ps-Data: Samsung 4x DVD+R. Plextor 4x DVD+R. Hvis du vil vite hvilke DVD-R plater som virker på 8x får du disse også Komplett: Alle typer verbatim 4x DVD-R. Ps-Data: ingen. Edit: oops skrev visst DVD-RW i stredet for DVD+RW :o Endret 20. februar 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Takk for veldig godt svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du skriver "That's write 4x DVD-RW" under DVD+RW plater, er det That's... DVD-RW du faktisk mener, eller skulle det vært +? (bare så jeg ikke gjør en bommert). Er det evt. noen andre DVD-RW plater som vil fungere på 4x? Har hittil bare brukt + plater, men ser i grunnen ingen ting i veien for å bruke - plater også. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Thats Write DVD-R er søppel Jeg kjøpte 125 av dem, og 2/3 funker så vidt, når jeg brenner de på 2x (er 4x plater) Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Nå var det That's write 4x DVD-RW jeg lurte på, og ikke DVD-R. Disse vet jeg ikke duger (Princo). Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Har også noen Verbatim 4x DVD+R "Made in India" plater liggende, hvilke hastighet vil ND-2500A mest sannsynlig brenne disse på? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Jeg kjøpte 4x og 8x DVD+R Verbatim på hwb.no, har bare brent en 4x. Den gikk greit å brenne på 8x, men NEC'en klarer ikke å lese den etterpå. Det som er merkelig er at de to vanlige DVD-leserne jeg har testet den i, spiller platen av helt perfekt. Både Nero og DVDInfoPro oppgir MediaCode: MCC 01RG20. Dette var 10stk i CD-cover btw... Edit: DVDen fungerte perfekt på min MSI DVD-spiller og en stasjonær DVD-spiller Endret 20. februar 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Har også noen Verbatim 4x DVD+R "Made in India" plater liggende, hvilke hastighet vil ND-2500A mest sannsynlig brenne disse på? De eneste verbatim 4x DVD+R som virker på 8x er de som er "Made in Japan" (dvs Taiyo Yuden produserte), alle andre verbatim 4x DVD+R platene brennes på 4x. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg kjøpte 4x og 8x DVD+R Verbatim på hwb.no, har bare brent en 4x. Den gikk greit å brenne på 8x, men NEC'en klarer ikke å lese den etterpå. Det som er merkelig er at de to vanlige DVD-leserne jeg har testet den i, spiller platen av helt perfekt.Både Nero og DVDInfoPro oppgir MediaCode: MCC 01RG20. Dette var 10stk i CD-cover btw... Edit: DVDen fungerte perfekt på min MSI DVD-spiller og en stasjonær DVD-spiller Bare for å ikke skape missforståelser: Du kjøpte 4x DVD-R og 8x DVD+R. Ja 4x DVD-R med kode MCC01RG20 virker på 8x. Sjekk om disse er "Made in Taiwan" i så fall er kvaliteten litt lav og kan gi problemer ved 8x brenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå