schmelck.no Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 På enkelte servere/websider så virker det som om de har hastighetssperre for nedlastning, noen steder hvor man kan laste ned, la oss kalle dem dokumentarklipp om menneskets forplantning UTEN å gå for mye inn på det, så virker det som om mange har en sperre på kanskje 60kB/sec, så hvis jeg laster ned flere samtidig så blir hastigheten ca 70kB/sec totalt. Men hvis jeg laster ned et klipp til den stasjonære og et klipp til lappen så får jeg 60kB/sec på begge, altså totalt 120kB/sec... Hvis dette blir kontrollert av hvilke IP (og eller MAC) adresse du har, er det da mulig å slenge inn (bruker trådløst nett) en nettverkskabel i mitt vanlige nettverkskort (fra routeren) og bruke begge samtidig... Har jo 5 IPer tilgjengelig fra NGT... Lenke til kommentar
smegol Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hvilken linje har du? Jeg ville tro at bånnbreden din blir delt uannsett om du har 2 eller 10 pcer med forskjellig ip/mac. Mener at dette blir justert fra isp din. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hvilken linje har du?Jeg ville tro at bånnbreden din blir delt uannsett om du har 2 eller 10 pcer med forskjellig ip/mac. Mener at dette blir justert fra isp din. ikke hvis serveren han laster ned ifra har en sperre på 60kB/sec. Noe de fleste ftp servere har mulighet for. Lenke til kommentar
smegol Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Bortsett fra det da selfølgelig Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Nå så har jeg 2000/649 (får 8032/864 om noen uker Men det som iron_knuckle skriver er det jeg lurer på... Også hvordan vil windows route pakkene når to nettverkskort er installert og begge er koblet opp mot samme router, men to forskjellige IPer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå