CrackaBoi Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg har en Centrino-laptop som støtter 802.11b. Det jeg lurer på er hva jeg trenger for å kunne koble den til en annen maskin med 802.11b-nettverkskort installert? Må man ha et akseesspunkt eller kan de to snakke sammen direkte? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 du trenger ikke aksesspunkt bare for å snakke sammen mella to maskiner, bla litt inne på egenskapene for den trådløstilkoblingen din, så skal du finne noe som heter ad hoc nett. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Funker fett med ad-hoc oppsett, men hos meg får jeg betraktelig kortere rekkevidde med et slikt oppsett enn over aksesspunkt. Og ja, sendestyrken stod på maks på begge kort. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 OK takk, da har jeg et nytt spørsmål. Nå har jeg et vanlig 10/100 tp-kablet nettverk med fem pcer som er koblet sammen gjennom en router, som deler ADSL-linja mellom PCene i tillegg til å fungere som switch/hub. Det jeg lurer på er da, hva trenger jeg får at en PC med trådløs nettverkskort skal kunne ta del i nettverket på lik linje med de som er ikke-trådløse? Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 OK takk, da har jeg et nytt spørsmål. Nå har jeg et vanlig 10/100 tp-kablet nettverk med fem pcer som er koblet sammen gjennom en router, som deler ADSL-linja mellom PCene i tillegg til å fungere som switch/hub. Det jeg lurer på er da, hva trenger jeg får at en PC med trådløs nettverkskort skal kunne ta del i nettverket på lik linje med de som er ikke-trådløse? Da trenger du et accesspoint. Pass på at du kjøper et accesspoint og ikke en router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå