Gå til innhold

Final Fantasy XI

Anbefalte innlegg

Har blitt veldig gira på online spill for tiden..

Så litt på final fantasy XI..

Lurer på om det er bra, hvor mye det koster osv.

Kjøpte meg Planetside her for noen dager siden, men det ble litt kjedelig i lengden da det var det samme som foregikk hele tiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Vet at det er en del folk her som spiller det, og jeg syns det er genialt. Jeg har blitt helt hekta, og grunnen til at jeg er online nå er ikke fordi jeg stod opp tidlig i dag, men fordi jeg har spilt i hele natt. Det spillet er så farlig, man blir avhengi!

Har du lyst på så finner jeg ingen grunn til å ikke kjøpe.

Jeg betalte vel $50 dollar for det i USA.

Lenke til kommentar

Stort sett alle MMORPG spiller vanedannende og avhengighetsskapende, det er sågar bevist. Grunnen til at man blir avhengig er alle de små og store fristelsene, og følelsen av progresjon mens man spiller, f.eks. dinget når man når en ny level i et eller annet skill, en sjelden gjenstand man finner på et monster eller motspiller, lange oppdrag med venner eller bare koseprate (tiden flyr vanvittig fort da) med folk i spillet.

MMORPG spill har en helt annen tidsrytme enn singleplayer spill med MP eller online spill. Det er en verden som "ånder og lever", for å bruke en helt utslitt klisjé, og det er alltid mange spillere pålogget som gjør sin ting, noe som bidrar til inntrykket at det er en levende verden i spillet.

Jeg blir alltid avhengig iløpet av kort tid når jeg begynner å spille et nytt MMORPG. Slik vil det nok alltid være. Det er veldig surt med en lang arbeidsdag når man har toppen 2 timers nattesøvn, så prøv i det minste å begrense spillingen utover natten, ellers kan det gå kraftig utover både jobb og skole.

De som lager slike spill er 100% bevisst på den negative delen (at man bruker for mye tid på det), og at folk som vet det venter større godbiter i horisonten vil fortsette å spille måned etter måned. De utnytter dette maksimalt, UANSETT hvilket selskap det er snakk om. Blizzard vil overhodet ikke være bedre enn de andre i så måte, f.eks.

Hva jeg forsøker å si, om noen gidder å lese dette.. er ALT MED MÅTE! Det er farlig fort gjort å bruke for mye tid på et MMORPG!

Nå er jeg creature handler i SWG, og jammen meg krever ikke det mye tid og! Mine pets holder på å vokse fra meg, og jeg jobber som besatt for å øke mine skills for å følge dem i veksten.. (de vokser selv når jeg ikke er pålogget).

lol that's all folks! :green:

(er FF fan selv, tør ikke å nærme meg dette spillet, da ender det vel med tvangsinnleggelse for avvenning...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...