Gå til innhold

Lengste gjennomsnittlige sporlengde

pgdx

Anbefalte innlegg

Jeg elsker lange sanger. Selvsagt må de ha et visst innhold, men er det noen sanger som skiller seg ut for meg, så er det de som varer lenge.

Høyeste på listen av lange sanger står

Tool - Third Eye

Tool - Third Eye (live)

Tool - Pushit (live)

Tool - Pushit

Tool - Ænema

Shpongle - Diverse låter

Led Zeppelin - diverse sanger på How the west was won.

CD 2 på How the west was won (Led Zeppelin) inneholder 4 spor, og er på 53 minutter og 12 sekunder, noe som utgjør ca.13 minutter og 18 sekunder.

Noen som vet om en CD som har en gjennomsnittlig lengde på mer enn det?

Og vennligst ikke si Neil Young & the Crazy horse med "Arc" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pink Floyds Shine on you Crazy diamond pt 1-7 er totalt på 17:32min på Echoes cd`n. Absolutt verd å høre på.

Har selvsagt den sangen, og jeg elsker den, men jeg hører da heller på the Wall albumet.

HalTan: Since I've been loving you er fantastisk! Live eller ei! Slik den er på Led Zeppelin III

Lenke til kommentar
CD2 på Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence inneholder ett spor på 42min.

Om du tar med CD1, veit eg ikkje kor mykje det blir.. Skal sjekke etterpå..

Jeg har enda ikke klart å forstå det, har hørt folk har sagt det før. På CD-en jeg har så er det da vittelig 8 forskjellige spor... Selv om de mer eller mindre hører sammen så er det da fortsatt 8 forskjellige spor?

Forøvrig har jeg en sang på 120 minutter og 21 sekunder av Johan Gielen (Live at Trance Energy 2002).

Lenke til kommentar
Huh? :blink: På min er det berre ett spor..

Jeg regner med vi snakker om samme sang her? "Six Degrees of inner Turbulence CD2" som inkluderer følgende 8 sanger:

- Overture 6:50

- About to Crash 5:51

- War inside my head 2:08

- The test that stumped them all 5:03

- Goodnight kiss 6:17

- Solidary Shell 5:47

- About to crach (reprise) 4:04

- Losing time - grand finale 5:59

Ser på DT-sine sider at det er én sang som er delt inn i flere "kapitler", men min CD-spiller deler den i alle fall klart inn i 8 forskjellige sanger....

Lenke til kommentar
Hmm, merkelig. Har prøvd CD-en i to spillere, og den spilles av som 8 i begge to... Kanskje jeg har fått en feilvare :dontgetit:

Kan være det finnes flere eksemplarer av den... Det mener jeg Tool gjorde med Undertow. På min CD er det "skjulte" sporet mange minutter ut i spor 9, tror jeg, hos en kompis på spor ti og har lest at noen andre har det som spor 69.

Lenke til kommentar
Snakker om samme CD, ja.. Hos meg blir den spelt av som 1 spor.

Hmm, merkelig. Har prøvd CD-en i to spillere, og den spilles av som 8 i begge to... Kanskje jeg har fått en feilvare :dontgetit:

Jeg kjøpte CD-en i dag, og den blir spilt av som åtte forskjellige spor, du... Her ihvertfall, men de har vel laget to versjoner, da...

Lenke til kommentar
SLAGSMÅL! gjennomsnittslengden er vel ca. 12sek .. "genialt" band :laugh:

Snakker vi om bandet SLAXXMAAL her nå? Genialt navn iallefall...

Mange lange og bra sanger der ute:

Deep Purple - Hele made in japan albumet

Masse Opeth (som jeg ikke husker navnet på)

På den andre siden har vi band som Agoraphobic Nosebleed og 1349 med sanger på 1 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...