Gå til innhold

Hva i allverden tenker Soltek på?

CFD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://home.no.net/svaking/Wank/qbic.JPG

Lurer litt på hva Soltek holder på med jeg. Oppfordrer de oss til og vaske våres alle Qbic maskiner?

PS: Det er et Speilrelfleks kamera til 12K som har tatt bildene og de er tatt uten stativ.

Vaske maskinen var litt rart, men dette er et typisk "made in taiwan" tegn, som jeg kaller det. At delene er produsert av "diverse" fabrikker. Har sett en god del av de, husker et gammelt K6-2 kort som en kompis hadde som det står på :

"Hairdryer usage only". Den er sær altså, maskinen ligger på loftet hans, skal få tak i bilde :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
:wow::laugh: Snodig merke det der ja.. "40°C finvask og tørketrommel" bør vel funke fint?? :devil:

PS: Må gi deg ros for bildekvaliteten .. Det er få her inne på forumet som poster bilder med så klare smådetaljer. :thumbup: (Hvilket kamera brukte du?)

Jeg har desverre ikke navn på det kameraet jeg brukte. Det er iallefall et Speilrefleks kamera som koster 12.000 + evt linse. Så det er et dyrt kamera.

Grunnen til at de fleste ikke tar med noe særlig detaljer er vell pga at de ikke har skikkelig kamera. Eller har satt innstillingene feil. Er somregel bare og sette ned Shutter hastigheten og bruke noe hjelp til og ta bilde. Feks og sette det oppå noe for og få stabilisert det. med lav shutterspeed er det vanskelig og ta klare bilder hvis man ikke bruker stativ.. har selv merket det.

Det er btw tatt uten stativ.

Hårek: Høres fornuftig ut det =)

Kan vi klage til soltek og si at de ikke har fjernet det merket da? Si at hovedkortet ikke er i perfekt stand.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis standard prosedyre å vaske kort men det kan gjøres. F.eks kjøre kretskortene gjennom et oppvarmet spritbad. Høres morsomt ut men det er ikke behagelig å stå inne i rommet hvor dette gjøres på en fabrikk. Har kikket innom en gang og det var nok...

Komponenten her er tydeligvis en buzzer/lydgiver og den har et hull i toppen som er forseglet med denne lappen for at ikke væske skal komme inn i denne under vasking. Men denne skulle vært fjernet før den gikk ut ifra fabrikk. Fjern denne så hører du beeperen bedre! Eller like greit å ikke høre den kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...