Wammis Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Sliter med veldig treig oppstart i Windows XP. Det går nesten 1 min. fra jeg kommer inn i windows til jeg kan åpne noen programmer. Jeg har ingen uvanlige programmer og ikke noe som skulle tilsi treig oppstart. Problemet begynte da jeg anskaffet meg en ny Seagate B. 160 gb harddisk. Jeg flyttet alle downloads til denne harddisken slik at den gamle harddisken omtrent bare hadde programmer og windows igjen. Jeg har bl.a prøvd å defragmentere og fiklet litt med alternativer for oppstart, men ingenting har funket. Noen som har noen idè på hvordan jeg kan få oppstarten tilbake til normal igjen? -doofhetz Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Tja...sikkert noen med mer peil enn meg her, men jeg merket en forbedring etter at jeg gikk over til å bruke bare en HD vaffal.... Lenke til kommentar
Wammis Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ok. En harddisk har jo alt for lite plass, så det er grunnen til at jeg har to Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Får opptil 250 GB på en HD da...er det for lite? Lenke til kommentar
Wammis Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 tja, kanskje ikke. Men så var det ikke akkurat det som var poenget mitt heller. Jeg var ute etter en løsning på problemet mitt, og for å være helt ærlig så tror jeg ikke det har noe å si om jeg har to HD. -doofhetz Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Nevnte jo bare at det reduserte oppstartstiden min... På den annen side kan du jo klikke ctrl+alt+del og styre hvilke programmer som får starte under oppstart. Om jeg ikke er helt på villspor i farten her da... Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Pleier selv å reinnstalere 2 ganger pr. år. Noe annet vil jeg si er bare tull for min del. Innstalerer å prøver mye program i løpet av den tid, og uansett blir systemet treiger etter hvert... Jeg har ca 1/3 av størrelsen til c-disk og resten til d. All saves og downloades går til d, og winxp+ programmer på c. Da er det bare å formatere c.... smokk inn med xp og livet begynner på nytt. Uansett hva du gjør med en gammel install av xp vil du ha mye grums som gjør den treig kontra fresh instal. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Sliter med veldig treig oppstart i Windows XP. Det går nesten 1 min. fra jeg kommer inn i windows til jeg kan åpne noen programmer. Jeg har ingen uvanlige programmer og ikke noe som skulle tilsi treig oppstart. Problemet begynte da jeg anskaffet meg en ny Seagate B. 160 gb harddisk. Jeg flyttet alle downloads til denne harddisken slik at den gamle harddisken omtrent bare hadde programmer og windows igjen. Jeg har bl.a prøvd å defragmentere og fiklet litt med alternativer for oppstart, men ingenting har funket. Noen som har noen idè på hvordan jeg kan få oppstarten tilbake til normal igjen? -doofhetz Står jumperne på diskene riktig? Har du rensa registeret? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Prøv å fjern den siste disken, hva skjer? Som Opus sa, står jumperne rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå