Gå til innhold

veldig treig oppstart i win XP...

Anbefalte innlegg

Sliter med veldig treig oppstart i Windows XP. Det går nesten 1 min. fra jeg kommer inn i windows til jeg kan åpne noen programmer. Jeg har ingen uvanlige programmer og ikke noe som skulle tilsi treig oppstart.

Problemet begynte da jeg anskaffet meg en ny Seagate B. 160 gb harddisk. Jeg flyttet alle downloads til denne harddisken slik at den gamle harddisken omtrent bare hadde programmer og windows igjen.

Jeg har bl.a prøvd å defragmentere og fiklet litt med alternativer for oppstart, men ingenting har funket.

Noen som har noen idè på hvordan jeg kan få oppstarten tilbake til normal igjen?

-doofhetz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier selv å reinnstalere 2 ganger pr. år.

Noe annet vil jeg si er bare tull for min del.

Innstalerer å prøver mye program i løpet av den tid, og uansett blir systemet treiger etter hvert...

Jeg har ca 1/3 av størrelsen til c-disk og resten til d.

All saves og downloades går til d, og winxp+ programmer på c.

Da er det bare å formatere c.... smokk inn med xp og livet begynner på nytt.

Uansett hva du gjør med en gammel install av xp vil du ha mye grums som gjør den treig kontra fresh instal.

Lenke til kommentar
Sliter med veldig treig oppstart i Windows XP. Det går nesten 1 min. fra jeg kommer inn i windows til jeg kan åpne noen programmer. Jeg har ingen uvanlige programmer og ikke noe som skulle tilsi treig oppstart.

Problemet begynte da jeg anskaffet meg en ny Seagate B. 160 gb harddisk. Jeg flyttet alle downloads til denne harddisken slik at den gamle harddisken omtrent bare hadde programmer og windows igjen.

Jeg har bl.a prøvd å defragmentere og fiklet litt med alternativer for oppstart, men ingenting har funket.

Noen som har noen idè på hvordan jeg kan få oppstarten tilbake til normal igjen?

-doofhetz

Står jumperne på diskene riktig?

Har du rensa registeret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...