xist Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Den lille vifta på HK'et mitt lager fæle ulyder(jeg regner med at det er denne vifta) Det er enn mellomting mellom "grrrrrrrrrrrr" og "fffffffffff" mao, en humle på speed.. kan dette være fordi det er for mye "hybelkaniner" på hk'et mitt, prøvde nettop å rense med q-tips uten så altfor mye suksess.. Noen som har noen tips til meg? er ganske irriterende når pc'en bråker som... ja.. en humle på speed.. På forhånd takk Mvh xist Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Abit? De har problemer med chipsetviftene.. Min lager en ekkel klikkelyd... UTROLIG irriterende og komplett kunne ikke sende meg ny vifte. De måtte ha hele kortet Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 trykkluft på boks i høyrehånda, og en støvsuger i venstre er min taktikk for å drepe hybelkaniner som har slått seg ned i pc'en. Jeg holder støvsugeren på et strategisk sted mens blåser til. fungerer som rakkern. Lenke til kommentar
Wave Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 En bra metode jeg har brukt til å fikse vifter med ulyder, er å påføre litt crc 5-56 spray nedi selve "akslingen" på vifta. Bak klistremerket vil du ofte se denne,og et par dråper nedi der kan gjøre underverker. Pass på og vente til det har trukket inn, og rens bort all støv og skitt. Jeg har iallefall hatt stor suksess med dette på møkkete/uttørrede cpu vifter, og på skjermkort vifter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 La meg gjette: lyden kommer stort sett bare når du starter PC'n fra kald tilstand? Hvis det er det så kommer det nok av at vifta har er slitt oljelager, og at disse må bli varme før de går rundt bra. Dette blir bare værre etter som vifta slites så det er bare å bytte den jo før jo heller. Bruk f.eks en ny stor kjøleribbe uten vifte for å kvitte deg med støyproblemet en gang for alle eller bare skift selve vifta. Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Nå kommer det litt an på hvilket kort du har, men stort sett er løsningen å ta av vifte/kjølekappe som følger med kortet og erstatte det med feks en zalman chipsetkjøler, som da er en større kjølekappe uten vifte. Dette fungerer som regel helt fint så lenge du ikke overklokker.... Edit: så ikke at simen1 hadde skrevet det samme, brukte lang tid på å skrive de få linjene Endret 20. februar 2004 av Abel29A Lenke til kommentar
Canon_MVX2i Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Har samme problem med MSI KT4 Ultra . Hvor får jeg kjøpt chipsetviftene? Har prøvd overalt uten å lykkes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hvor får jeg kjøpt chipsetviftene? Microplex selger slike. Om du har lyst på en gratis-metode: så er det bare å bruke en gammel pentium I -kjøler og lime den på med termisk lim eller borre hull i den så du får festet den med de orginale plastfestene til chipsettkjøleren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå